Ervaring Hbo opleiding met gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door RachelleNM, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Over een paar maanden is er weer een open dag. Daar wil ik wel graag heen.

Wil je alvast veel succes wensen met je opleiding!!

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Deeltijdopleiding hoef je niet bij vast te zitten aan een werkgever. Daar moet je gewoon praktijkuren bij maken en dat kunnen dus gewoon ook stages zijn. Je kunt dan veel stageervaring opdoem. Meer dan bij een voltijdopleiding.

RachelleNM vindt dit leuk.
  3. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou zeggen; als je het écht wilt, dan vind je wel een manier om het te doen. Dat klinkt misschien kort door de bocht, maar ik heb gemerkt tijdens mijn studie dat je er ook veel energie van krijgt. Studeren met kleine kinderen kan, alleen moet je wel flexibel zijn. (Als jij een avond wil studeren en de kleine besluit te huilen en wakker te zijn...).

Succes met de keuze!

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Een voltijd opleiding kun je niet aftrekken, althans, misschien wel de boeken, maar zeker niet de opleiding als deze niet particulier is.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Met voltijd hbo kan je alleen in de avonden of weekenden werken
    De kosten zijn 2000 euro per jaar. Houdt er rekening mee dat je behalve zelf studeren ook heel veel groepsprojecten hebt en een aanwezigheidsplicht.
    Stage is in jaar 1 maar 1 dag, maar in jaar 2 al 2 dagen en in jaar 3 4 dagen, vaak onbetaald en dan heb je ernaast nog je lessen 1 dag.
    Een baan vinden met hbo pedagogiek is niet zo moeilijk, echter verdient het vaak niet heel veel. Qua studieschuld, als je gaat lenen verlaagt je bedrag wat je kan lenen voor hypotheek echt enorm. Ik zou het alleen doen als je partner meer dan genoeg verdient, je altijd op de aangegeven tijden naar je colleges en stages kan en opvang voor je kinderen hebt en kunt betalen.

RachelleNM vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik was ook van plan om naar de open dag in november te gaan haha.
    Wil kijken voor een deeltijd opleiding.... maar dan pas nadat we een 2e hebben.. maar wil alvast oriënteren wat het aanbod is

Deel Deze Pagina