Clearblue ovulatietest twijfel wanneer eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Maud1995, Jul 20, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maud1995

Maud1995 Actief lid

Dec 24, 2021
    181
    213
    43
    Female
    Hallo allemaal,

Heel graag zou ik jullie ervaring/mening willen bij mijn situatie.
    Ik ben lichtelijk onzeker over mijn cyclus en het zwanger kunnen worden vanwege een verleden met slechte gezondheid (ziekte).

Vorig jaar oktober gestopt met de pil. En nu net in juni laten we de condooms achterwege. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus (tussen de 30-36 dagen, met één keer een uitschieter van 43)

Afgelopen 30 juni begon mijn vorige menstruatie. 15 juli deed ik mijn eerste ovulatietest (12 uur in de middag), van clearblue (met wel of geen smiley), en ja hoor: een smiley. Qua dagen na menstruatie redelijk verklaarbaar met in het achterhoofd de lengte van mijn cyclus. Eigenlijk hoef je dan niet meer te testen, maar toch 16 juli om 12:00 uur nog eens gedaan, en weer een smiley.
    Wij hebben het 13,15,16 en 17 juli gezellig gemaakt met elkaar...
    Zelf ga ik er een beetje vanuit dat mijn eisprong ergens op zondag moet zijn geweest, aangezien ik de zaterdagavond beginnende klachten kreeg. Deze houden zich aan tot en met vandaag (opgeblazen buik, steken in de buik, menstruatie krampen, veel plassen).
    Echter twijfel ik toch een beetje of mijn eisprong wel echt op zondag moet zijn geweest, aangezien ik nu sinds gisteravond (19 juli) enorm gevoelige borsten heb en af en toe wat witte afscheiding (wat in mijn beleving dan toch maar wel weer wijst op de eisprong?)

Uiteraard is ieder lichaam anders, maar ik hoop mijn lichaam een beetje te leren kennen en een beetje erachter te kunnen komen wanneer mijn eisprong is.

Wat is jullie gedachte als jullie dit lezen, of: wat is jullie ervaring met de cb ovulatietest? Als die positief was/is, wanneer is ongeveer jouw eisprong?

Alvast bedankt!

Liefs

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,227
    4,457
    113
    Female
    Na een positieve test springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Testen kunnen langer positief blijven, maar je mag uitgaan van de eerste positieve test. Dus als je de 15e een positieve test had is de kans groot dat je ei de 17e gesprongen is.

Dat is de regel, of je ei echt gesprongen is blijft natuurlijk dan de vraag. Temperaturen geeft daar een beter beeld van. Dus mocht je meer inzicht willen in je cyclus zou je dat kunnen proberen.

Share This Page