Gezeik met Tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Hoi, Ik hoop dat iemand mij van een beetje advies kan voorzien. Ik begin namlelijk echt een beetje moedeloos te worden.

Ik woon nu ongeveer 1,5 jaar in Assen. Ik ben daar in Oktober 2008 voor het eerst naar een tandarts geweest. Nou allemaal leuk en aardig. Ik had een paar gaatjes die zijn geboort en vanaf toen had ik klachten. Echt mijn tanden en kiezen doen ontzettend veel pijn. Het trekt door mijn hele hoofd, ik krijg er oorpijn van ik kan mijn zicht niet meer goed scherpstellen.

Ik ben al een aantal keer hiermee bij mijn huidige tandarts geweest en die heeft geconstateerd dat in ieder geval bij één tand de zenuw ontstoken is. Deze moest er uitgeboord worden. Helaas kon dit niet omdat de verdoving niet wou inwerken en het dus te veel pijn zou doen.

Ik ben daarna nog drie keer terug geweest en elke keer heeft ze enkel een koud watje op mijn tand gehouden en als het nog pijn deed moest ik weer een nieuwe afspraak maken.

Ik heb sinds een paar dagen zo een last van de pijn dat ik het zelfs niet meer met pijnstillers weg kan laten gaan. Ik heb toen besloten een andere tandarts te bellen. Deze nam geen patienten meer aan, maar gaf mij een nummer van een tandarts die dat wel deed. Deze wou mij wel aannemen als patient maar ze konden me niet nu helpen omdat ik al klachten had. En dan zijn ze bang dat iemand alleen met een klacht komt en verder nooit weer. Ze heeft mij geadvisseerd dat ik de spoedlijn moest bellen. Dat heb ik gisteravond gedaan en daar werd niet opgenomen. Daarna nog maar even de HAP geprobeerd om te vragen of zij mij sterkere pijnstillers kunnen geven, maar dat kon ook niet. Ik moest echt de tandarts hebben. Dus heb ik ze vanochtend weer gebeld om te vragen wat ik moest doen. Ze heeft me aangegeven dat ik weer de spoedlijn moest bellen. Dat heb ik gedaan en ik kon zowaar langskomen. Joepie, maar ik moest wel even een bak contant geld mee nemen. En dat heb ik niet zo even liggen.

Ik zit er nu dus toch aan te denken om maar mijn eigen tandarts te bellen. Want ik wil echt van die pijn af.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik word er echt een beetje moe van.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    balen zeg!

de spoedtandarts is idd erg duur en je krijgt het vaak niet helemaal vergoed.
    Maar als het echt ontstoken is, vind ik je wel een bikkel. Ik kan niet zo lang doorlopen met die pijn...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Is het niet een idee voor jou om naar de tandarts in het UMCG te gaan? Mijn moeder had ook veel problemen met haar tandarts en is daar nu onder behandeling. Gaat erg goed. Je kunt altijd even bellen, misschien doen ze ook spoed.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Btw, mijn man moest ook naar de spoedtandarts en zijn kies moest worden getrokken. Hij kreeg bijna alles vergoedt, heeft in totaal zo'n 35 euro betaald. Dat valt nog wel mee dus.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn man is in het weekend ook al eens uitgeweken naar het UMCG...is heel goed gegaan daar!

Je kan sowieso contact opnemen met je verzekering en vooraf informeren wat, qua kosten, de mogelijkheden zijn.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zou niet meer naar je vorige tandarts gaan... Ik ben ook een tijdlang met tandpijn gegaan en het enige dat ik te horen kreeg was dat ik ontstoken tandvlees had.

Toevallig een tand afgebeten en naar een andere tandarts gebeld: bleek dat ik 7 gaatjes had! :confused: Had helemaal niets gezegd dat ik last had van tandpijn. Ga dus nooit meer terug naar mijn vorige tandarts!

Nu zit ik ook al wel een tijdje met tandpijn, maar er scheelt niets aan de tand... :( Er is wel een andere vulling in gedaan omdat ik allergisch bleek te zijn aan de eerste vulling... Er is een foto gemaakt en daar waren 2 heel kleine beginnende gaatjes te zien aan de volgende tanden en die zijn dan gevuld. Maar ondertussen heb ik af en toe terug pijn. Enige optie is nog ontzenuwen, maar daar wacht ik liefst zo lang mogelijk mee.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou per direkt een andere tandarts zoeken!
    toen mijn tandarts me liet lopen met een ontstoken kies, heb ik gelijk een andere tandarts gebeld.

me daar in laten schrijven en kan de volgende dag al terecht voor een wortelkanaalbehandeling.
    weg pijn!
    naar mijn oude tandarts ben ik uiteraard niet meer terug geweest!

dus ik zou toch nog eens die tandarts bellen die nog wel mensen aanneemt, en me daar meteen inschrijven.
    dus niet alleen daarheen voor deze behandeling, maar dan ook daar blijven!

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Umcg is idd goed!

Wij hadden van de week een spoedgeval en wij mochten gewoon bij een andere tandarts komen, we moesten wel het consult (19,50) direct afrekenen, maar dat kan ik weer declareren bij mijn ziekenfonds.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ben wel ontzettend benieuwd wie jouw tandarts is.

Wij hebben nl. ook een probleem met onze tandarts waar we sinds 1,5 jaar zitten.
    Zelf heb ik nergens last van, maar mijn man is zeker 6 keer heen geweest, en ongeveer alles wat de tandarts gemaakt heeft, is er ook weer uitgevallen. (en wij maar betalen)

Toen hij laatst belde over een niet betaalde rekening (voor een spookafspraak) werd het mij even te veel. Dat heb ik toen ook verteld, met als gevolg een brief dat we wegens een verstoorde patiënt/tandarts relatie niet langer welkom zijn. (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens extreem onaardig was, ik heb hem alleen wel verteld waar het op stond)

Wij zijn iig wel opzoek naar een nieuwe tandarts. Zou jij mij anders kunne pb'en welke tandarts nog wel nieuwe patiënten aan neemt?

En heel veel sterkte!

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ik heb je ge pb't

En meiden bedankt voor jullie advies. Ik heb eigelijk direct na het typen van mijn bericht mijn oude tandarts opgebeld. Ik moet gewoon van die pijn af.

Wel heb ik me ingeschreven als patient bij een andere praktijk en daar heb ik al mijn eerste controle afspraak gemaakt.

Dus ik hoop gewoon dat mijn oude tandarts voor één keer iets goed kan doen en dat ze me vandaag van mn pijn afhelpt. Een doorverwijzing vind ik ook prima. En anders zal ik zeker kijken of ik naar Groningen kan

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik miste je al vandaag!
    Teveel pijn?
    Rustig aan meid!

12. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Dankjewel lieverd,

Ja de pijn is niet te harden, en me tandarts heeft me vandaag weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ze geen idee had wat er was. :(

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, want daar kon ik ook al niet meer vandaag terecht

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als je toch overstapt naar een andere tandarts,
    dan zou ik daar nog eens heen bellen!
    zeggen dat de pijn niet meer te harden is en dat je
    bij je andere tandarts weg bent.

is toch van de zotte dat niemand je helpt?

14. close

close Lid

17 jan 2009
    34
    0
    0
    ik ben ook wel benieuwd naar welke tandarts je gaat....
    ik woon ook sinds anderhalf jaar in assen en ik vind dat wij wel een goede tandarts hebben (man en ik waren samen al jaren niet geweest) deze tandarts heeft me echt gerust gesteld en verteld precies wat ie doet...ik mag echt niet klagen...hij geeft ook tips waar je elke keer op moet letten en vooral niet teveel frisdrank drinken dat vind hij echt slecht ;) maja...daar hou ik me dan min of meer aan...(niet de hele dag frisdrank dus :p )

15. close

close Lid

17 jan 2009
    34
    0
    0
    owh trouwens...mijn tandarts schrijft nog wel mensen in....

16. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
  17. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Mijn tandarts heet Stuiver. en zin in marsdijk.
    Ik mocht van de dokter voor vandaag extra veel pijnstillers slikken. Het helpt overigens voor geen meter. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik mn mond spoel met sambuca dat dan de pijn zeker 10 minuten weg is.

Dat word vast een leuk verhaal voor later :p

Nou ik ga nu even proberen om wat te slapen, en dan hoop ik dat de huisarts morgen iets kan doen. Of mij in ieder geval kan doorverwijzen naar iemand die iets kan doen

Bedankt allemaal

Deel Deze Pagina