5 weken geleden mijn enkel gebroken. Tussen weber b en c in. Stand was goed dus ik hoefde alleen in het gips. Dat is er net gisteren af gegaan. In het ziekenhuis deden ze er vrij luchtig over. Ze deden 1 oefening voor en adviseerden me met 1 kruk te lopen totdat ik het gevoel had dat ik die niet meer nodig heb. Ik hoef niet meer terug te komen. Heel fijn. Maar ik kan er nog amper op lopen. Mijn enkel is weinig beweeglijk en ik heb nog echt wel pijn. Dus gistermiddag gelijk naar de fysio en van hem kreeg ik een heel ander bericht. Voorlopig nog met 2 krukken lopen en 2x per week fysio en thuis oefeningen doen. Maar niemand vertelt wat ik nu kan verwachten. Hoe lang voor ik weer normaal kan lopen zonder pijn? We hebben een meervoudig gehandicapt kind en mijn man had ook gehoopt dat ik na het gips eraf was weer van alles in de zorg kon doen maar ik zie me voorlopig nog niet mijn kind van 25kg tillen ofzo. Of boodschappen doen met de auto of fiets. Oh ja ik ben ook 20-25kg te zwaar. Zal vast niet bijdragen aan een sneller herstel. Wie heeft er ervaring met een enkelbreuk zonder operatie en hoe ging jouw herstel? Hoe lang duurde het voor je weer een beetje normaal dingen kon doen? En wat heb je daarvoor gedaan?
Hebben ze controle foto's gemaakt? Gebeurt volgens mij niet standaard maar als je nog zoveel pijn hebt dan denk ik eerder dat de breuk niet goed is hersteld? Heeft ze fysio daar niks over gezegd?
Wat vervelend. Ik heb mijn enkel gebroken gehad, werd afgedaan als een kneuzing. Nadat ik na 6 weken nog niet op die enkel kon leunen weer terug gegaan, foto gemaakt en conclusie: gebroken. Gelukkig niet helemaal afgebroken waardoor het bot weer goed aan het helen was. Ik heb dus helemaal geen gips gehad. Het heeft toen echt wel een tijdje geduurd voordat ik weer normaal kon lopen. Ik weet niet precies meer hoe langs, sorry. Heel veel sterkte, hopelijk kan je snel weer wat meer op de enkel leunen.
Hmm oké wat ontzettend balen dat t nog zo'n pijn doet dan En elke avond even koelen voor evt. Vocht? Hopelijk is t snel over!