Mijn dochtertje heeft alweer een flinke oorontsteking te pakken. Eindelijk een doorverwijzing gekregen naar de KNO arts en we kunnen morgen al terecht. Super fijn! Maar wat kan ik verwachten van zo'n afspraak? Wordt waarschijnlijk naar haar oren en keel gekeken? En dan? Wordt er dan al besloten of er iets van buisjes of amandelen knippen moet worden gedaan? Krijg hier vast morgen ook wel antwoord op, maar vind het toch wel spannend allemaal.
Ja, bij ons zag de kno arts meteen dat zoon buisjes nodig had. Dit op basis van het gesprek over medische geschiedenis en onderzoek van de oren. Onderzoek zelf valt reuze mee, is zo gedaan.
Hier heb ik moeten vechten voor buisjes en neusamandelen knippen want daar was hij te jong voor (was toen nog net geen jaar dat ik bij de kno arts terecht kwam) en ook bij mijn dochter ging dat niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk bij beide neusamandelen geknipt en bij de jongste buisjes maar wat een verademing. De verkoudheid was een stuk minder en ook de oorontstekingen waren zo goed als weg. Soms helpt alleen neusamandelen al, ze zijn er niet zo happig op om meteen ook buisjes te plaatsen want ook dat kan bepaalde complicaties hebben. Tenminste dat is hier zo, want ondanks dat het gehoor van mijn dochter niet 100% is blijven ze haar in de gaten houden maar worden er geen buisjes geplaats.
De eerste afspraak bestond uit klachten bespreken, oren en neus bekijken en de behandelmogelijkheden bespreken. Die bestonden uit afwachten of opereren
Bedankt voor de reacties. Inmiddels hebben we de kno gezien en hij stelde gelijk buisjes voor. Gelijk naar de anesthesieafdeling geweest, wat uitleg gekregen over de ingreep. Maandag worden we nog gebeld voor een intake en dan wordt ze binnen 3 weken opgeroepen. Gaat dus best snel!