ik heb er weleens wat over gelezen maar wil het nu op zoeken en kan het niet 1-2-3 vinden. wat het met het kinderbrein doet (oa gewend raken aan snelle dingen), overprikkeling etc? kan iemand relevente artikels uploaden? Het valt mij op dat veel ouders zeggen 'ik liet mijn kind even tot rust komen, een rustmomentje voor de tv...' terwijl dit m.i. niet klopt. ik merk dat mijn kinderen er moe, minder creatief en verveeld van worden...
Je moet ze er ook geen uren achter laten zitten! Hier komen ze ook heel geprikkeld uit school en dan is het of uitlaten razen in de speeltuin of ff achter de ipad.
Zoiets? DE INVLOED VAN TELEVISIE OP FANTASIESPEL - Onderwijsdatabank Ik weet niet of dat hetzelfde is als dit: De invloed van televisie op fantasiespel: een onderzoeksoverzicht - Springer Hier hebben ze het over verschillende reductiehypothesen. Je kunt dan ook zelf Googlen op "televisie" i.c.m. de term "verdringingshypothese", "passiviteitshypothese", "tempohypothese", "opwindingshypothese" of "regressiehypothese". Als je het ook nog eens goed vertaalt naar het Engels, vind je waarschijnlijk nog meer.
Wij moeten onze zoon juist van de kinderpsycholoog achter de tv zetten om hem soms tot rust te laten komen Maar naar mijn idee gaat het vnml, net als met alles, om de balans
Hier geen tv, geen iPad etc. Kinderen worden rustig van een boekje of gewoon lekker hangen op de bank met hun tut. Artikelen heb ik zo 123 niet, maar heb er wel veel over gelezen.
Precies, hier ook! Maar kids mogen bij vriendjes altijd tijdens speeldate tv kijken tot mijn irritatie. Hier mogen ze om 17u kindertijd kijken en op regenachtige dag af en toe iets extra's... Juist tijdens speeldate kunnen ze lekker spelen toch denk ik dan?