Járen geleden hebben wij een Senseo-apparaat gekocht en die werkt tot op heden nog steeds prima. Man drinkt thuis vaak alleen 's morgens een kopje en is niet zo kritisch en ik af en toe een caffeïnevrije koffie. Alleen weten we dat de meeste mensen niet zo'n fan zijn van Senseo en als m'n moeder bij ons oppast neem ze haar eigen thermosfles mee. Voor bezoek vinden we het dus wel fijn om échte goede koffie voor te zetten. Maar ja, wat is échte goede koffie? Een filterkoffieapparaat vind ik de moeite niet, aangezien de weinige koffie die we zelf drinken. Maar wat dan wel? Bonen? Cups? Ik zag ook een automaat waarbij je ook cappuccino kan zetten, maar ik las in de reviews dat het veel schoonmaakwerk was. Dus ik zie tussen de bomen het bos niet meer. Vandaar mijn vraag: welk automaat hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over? En hebben jullie tips voor de aanschaf van een automaat? Denk dat we er zo'n 200 euro aan uit willen geven.
Ik zou voor een simpele Nespresso gaan dan. Deze bijvoorbeeld: https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiemachines/pixie?color=Zilver Valt ruim binnen je budget, is echt prima koffie en de cups kun je gewoon overal kopen. Weliswaar niet het Nespresso merk maar er zijn hele goede alternatieven.
Je zou voor een mokapot kunnen gaan. En dan de senseo als hoofdapparaat houden omdat dat verder weinig werk is.
Wij hebben een Saeco bonenautomaat. Zeer blij mee. We drinken koffie, (soja)cappuccino, latte macchiato, espresso. Maar met jouw beschrijving zou ik voor een Dolce Gusto gaan. Prima koffie, en betaalbaar.
Gewoon een ( klein formaat ) filterkoffiezetapparaat? Ik drink vaak alleen koffie en zet dan voor 2 a 3 kopjes ( dat is in de praktijk vaak 1,5 kopje terwijl ik een gewoon koffiekopje heb en geen megamok ofzo) Ik zou toch echt geen 200 euro eraan uit geven
Ik zou het zelf niet doen voor bezoek..maar ik weet wel dat áls je het dan doet je beter bonen kan doen. Mijn man is koffiefanaat en die vind senseo, nespresso en gewoon pot filterkoffie echt minder hoor Maargoed ook de vele soorten bonen komen er hier thuis niet in, dus dan moet je ook nog weer goede bonen kiezen anders is het nog niet lekker. Ik vind zelf een losse melkopschuimer idd veel fijner dan losse slangetjes ed qua schoonmaken (ja ik drink wel cappu, en senseo enzo ). Van alles zonder verse bonen vind hij dan nespresso nog de beste optie trouwens! Ik weet niet of je een bonen apparaat voor 200 hebt, vast wel.. wij hebben een Delonghi trouwens, merk bevalt goed maar boven jouw budget onze versie.
Bonenapparaat is sowieso veel schoonmaak werk en een groot ding op je aanrecht. Wij zijn weer terug bij de filterkoffie en dan de moccamaster, ongeveer rond jouw budget en heerlijke koffie. Ik zet ook gerust 1 bakje op de dagen dat ik alleen thuis ben. Is zo gedaan. En de koffie zelf is een stuk beter betaalbaar dan alle cups enz. We willen ook nog een keer de bonenmolen van moccamaster.
Wij hebben een kleine nespresso met cupjes, de essenza mini. We overwegen nu een bonenmachine. Ik heb mijn oog laten vallen op een Jura, maar die zijn best wel duur.
Ik zou een kleine machine van Nespresso nemen. Daarin kan je een Lungo (kopje koffie) en een Espresso zetten. De capsules blijven lang goed en je zet per kop koffie. Dus je hoeft niet steeds een half pak koffie weg te gooien. https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiemachines/essenza-mini?color=piano-black Zou zeker geen machine met melk functie nemen. Dat is echt zonde van je geld. Zeker als je 'm weinig gebruikt. Je kan er wel een losse melkopschuimer bij halen. Dat is sowieso ook lekkerder schuim dan uit de machine en makkelijker schoon maken. Die kan je ook gebruiken voor warme chocolademelk etc.
Wij hebben een l'or barista. Niet duur ( wij hebben €55 betaald) en alle soorten Nespresso cups kunnen erin. Wij zijn erg tevreden. We hadden eerst een bonen apparaat maar wij drinken niet zo veel koffie en dus werden de bonen snel minder vers. Ook het schoonmaakwerk en lawaai vonden we een nadeel
Ik zou ook een nespresso machine doen. Wij drinken wel vrij veel koffie en aan bezoek geven wij altijd (nespresso) Cape Town (Envivo) lungo, aangezien we deze ook altijd zelf drinken bij het ontbijt. Wordt door de meeste mensen gezien als een lekkere koffie (wordt heel vaak gezegd uit het niets) en dat vinden we zelf ook. Is relatief dure koffie per kopje, maar de machines zijn goedkoop en je hebt er verder geen omkijken naar. Dus ik denk voor jullie gebruik ideaal. Als ik weet dat mensen een senseo hebben, drink ik zelf thee, dus ik snap jouw moeder.
Wij hebben een Siemens EQ6 plus, erg tevreden over maar boven je budget. Hier hebben we ook een Dolce Gusto voor op de camping en die gebruikten we ook voordat we eem bonenmachine hadden. Neem dan wel een dolce gusto machine waarbij je de sterkte kan instellen zoals op de cupjes staat aangegeven. Vind ik de lekkerste cupjes koffie, vooral de capuccino. Wel de cups van Dolce Gusto zelf.
200 euro voor een apparaat wat je zelf amper zult gebruiken? Wij hebben een kleine Nespresso, de Magimix, voldoet prima. Wij hebben een aanbieding afgewacht en deze voor 60 euro gekocht. In jullie geval is zo'n Nespresso met cupjes ideaal. Koffie blijft goed en apparaat is makkelijk schoon te houden. Verder neemt het apparaat weinig ruimte in. En van het geld wat je dan nog over houdt, kun je je moeder eens lekker mee uit eten nemen (of een ander leuk uitje).
Wij kijken voor Essenza Mini voor mee op vakantie. Omdat we verwend zijn met onze bonen koffie en de automaatjes in de stacaravan altijd ruk zijn… is deze koffie ook geschikt voor cappuccino? Ik neem dan m’n eigen losse opschuimer mee..
Cappucino zet je meestal met een kleine espresso en niet een lungo, denk ik? Mijn favoriete espresso van nespresso is India, maar de andere meer intensere espresso’s zijn ook lekker. Maar nespresso is echt goede espresso, dus dat zou denk ik de ideale vakantie oplossing zijn, aangezien dat apparaat klein is en goedkoop (wij hebben zelf een pixie al heel lang, is ook een compact apparaat).