Hallo! Ik heb een vraagje over flesvoeding.. Mijn zoontje van 2 1/2 maand krijgt flesvoeding, Pepti ivm vermoeden van koemelkallergie. Hij krijgt vaak 6 x 150cc + 5 schepjes.. Die 6e fles krijgt hij als hij snachts 'komt'. In totaal krijgt hij dus bijna al de max van een liter (op 10cc na ).. Hij is dus nog geen doorslaper.. De ene nacht komt ie om de 4 uur en de andere nacht kan er ineens 5 1/2 of 6 uur tussen zitten. Er zit dus nog geen ritme in.. Omdat hij soms snachts wel/niet komt lukt het me ook niet goed om er overdag een goed ritme in te krijgen.. Ik ben aan het twijfelen of ik de fles kan/moet/mag verhogen (hij weegt over de 6kilo, dus qua gewicht mag hij het hebben). Nu is mijn vraag, als ik naar de 5 x 180cc + 6 ga, dan zit hij aan zijn 'limiet' van 1 liter voeding.. Dus als hij dan ook nog snachts komt, wat dan.. Dan heeft hij zijn voeding gehad.. En een kind dat honger heeft, ga ik niet rekken etc.. Zijn er mama's met ervaring qua overstappen in deze situatie.. Of is het gewoon eens proberen om s avonds zijn laatste fles (nr 5) te verhogen naar de 180cc? Of zal ik het gewoon zo laten, hij krijgt hetzelfde aantal binnen alleen over meer flessen... Alvast bedankt! Groetjes Miekje
Je zou kunnen verhogen. Kindjes drinken wat ze nodig hebben. Drink hij alle flessen leeg? Toen ik overstapte van 6 naar 5 flessen, heeft het ongeveer 2 nachten geduurd, voordat hij de 6e fles niet meer nodig had. Als jouw kindje 's nachts (tijdens het overstappen) wel wakker word, dan kan je bv. een klein flesje maken (120 water met 3 schepjes). Dit is ons toen zo geadviseerd door het CB.
als hij s'nachts nog een flesje nodig heeft zou ik het hem gewoon geven. eigenlijk is die richtlijn van 1 liter al een beetje achterhaald en zijn zelfs ook de cb's van mening dat je moet voeden op vraag en aanbod ( zolang het natuurlijk geen 2 liters zijn hé ) maar iets erover kan zeker geen kwaad
bedankt voor jullie antwoorden! Erg fijn! Hij drinkt al zijn flessen leeg, ook de 6e als hij die krijgt. Ik ga vanavond zijn laatste fles (nr 5) verhogen naar de 180cc.. Ben benieuwd.. Maar verwacht geen wonderen.. Miekje
we hebben het volgende gedaan: zijn flessen verhoogd naar 180cc+ 6.. meneer kwam de eerste nacht gewoon nog lekker rond 4/5 uur. toen heb ik m een klein flesje gegeven (na eerst geprobeerd te hebben of alleen een speentje hielp, maar niet dus..) Ik moet m wel wakker maken voor zijn laatste voeding (fles 5 van 200ml) rond 23/24 uur.. Afgelopen nacht heeft hij door omstandigheden (wij waren eens een keertje samen weg en kleine man was bij zijn opa en oma) pas zijn 5e fles gekregen rond een uur of 3/4 snachts, we hadden m nl opgehaald rond 01.00uur en hij sliep nog (dus we hebben m laten slapen).. Na de 5e fles (om 3/4 uur snachts dus) kwam ie weer pas weer rond half 9 vanmorgen.. Conclusie tot nu toe: als ik m wakker maak wordt ie 4 uur daarna weer wakker voor voeding, en als ik m laat slapen na fles 4, slaapt ie 2 lange stukken met de 5e fles in de nacht..