Dag dames, wie o wie heeft de beste tip(s) om ramen schoon te maken. Ik krijg het altijd voor elkaar om ze 'schoon' te maken, maar daarna zijn ze nog smoezeliger dan dat ze waren.. :x Nu zie ik bij de kruidvat zoiets: Dirt Devil DD400 Aqua Clean Window Vac | Kruidvat Is dat wat? Of weten jullie iets vergelijkbaars?
Ik heb zo'n Leifheit vloerwiser. Ik zweer bij heet water, een heeeele flinke scheut ammoniak en klein beetje Dreft. Daarmee je ramen wassen en dan lappen. Ammoniak is ontvettend en Dreft laat geen strepen na. Ik wou trouwens net beginnen met de ramen lappen
Die producten die je voor het ramen lappen kan kopen zijn trouwens pure geldklopperij. Ammoniak kost 0,50 en doet wonderen en iedereen heeft wel afwasmiddel in huis
Mijn schoonmoeder heeft zo'n Kärcher stoom ding en die is super handig. Je maakt de ramen eerst schoon met een spray en een spons en dan ga je er met dat ding overheen. Maar met een goede trekker moet het ook lukken hoor!
Google eens op de Clean Duo set van Optidee. Dat zijn twee doeken. Op de ene doek doe je alleen wat water en ga je over de ramen heen en daarna pak je de andere droge doek en daarmee maak je de ramen droog. Echt briljant! Je maakt je ramen schoon met twee doeken en alleen wat water en ze zijn veel schoner dan op de ouderwetse manier. Heel helder en geheel streeploos! En je bent maar 1 minuut per raam bezig... Ik heb een hekel aan ramen lappen, maar zelfs nu heb ik er plezier in.. Echt een aanrader!
Ik doe het met: een emmer, een spons, een zeem en een trekker. In het water doe ik schoonmaak azijn. In heet water. En dan met de spons goed de ramen soppen. Met de trekker trek ik ze droog en na elke hele baan veeg ik m af aan m'n zeem. Ze zijn prachtig schoon!
M'n schoonmoeder gaf me vorige week de tip om glansspoelmiddel te gebruiken. Heb t zelf nog niet geprobeerd, maar meestal heeft ze wel gelijk met dat soort dingen
Scheutje dreft in het water, goede ramentrekker zorgen dat de ramen goed nat zijn, als er strepen zijn kan je met een microvezel doek erover heen, en zorgen dat de zijkanten ook droog zijn om druppels te voorkomen
Idd glansspoelmiddel in het water helpt heel goed. Mn vriend lapt de ramen met gewone Glassex, zo op de ramen spuiten en dan afnemen met een Microvezeldoekje (gewoon van de ACtion) Enne... heel Oldskool.... een dot krantenpapier gebruiken! Eerst lappen, droogtrekken met een trekker en zeemleer en dan voor de laatste druppels/strepen... een dot krantenpapier gebruiken.
Ik heb de Hara raamwisser, vind ik heel fijn werken! Verder de natte en droge doek van Jemako, onmisbaar hier
Ik gebruik altijd gewoon water met een beetje schoonmaakazijn er in. Heb zo'n handruitenwisser met een doek er op van Leifheit. Doek kan je er af halen en na elk raam maak gooi ik het doekje weer terug in het water, even weer goed uitspoelen en dan het volgende raam. Drogen doe ik eerst met de trekker en daarna met een schone, droge theedoek. Is het water vies, dan vervang ik het. Het doekje voor op de ruitenwisser gaat daarna gewoon in de was maar ik zou me kunnen voorstellen dat bij teveel aan wasmiddel er wat achterblijft in het doekje en dat mijn ramen dan niet schoon worden.
In plaats van de dure Jemako doeken gebruik ik de goedkope van de action. Werkt net zo goed. Ben je voor een paar euro klaar ipv een paar tientjes. Een natte en een droge dus. De natte is met een soort wafelpatroontje erin en de droge is een microvezeldoekje.
Glazenwasser van HG. Super dpul. Overigens gebruiken we op mijn werken glasdoeken. Volgens mij kun je die tegenwoordig ook bij Action kopen.
Ontvetten lijkt me het belangrijkste. Als die zogenaamde speciale doeken lijken mij allemaal overbodig. Ammoniak en een beetje dreft im heet water is toch het meest belangrijk.
Mijn man, glazenwasser, wast de ramen met goedkope groene afwasmiddel, het liefst die van de Aldi. Voor een streeploos resultaat: de truc is om het raam in 1 beweging droog te maken met een goede (!) trekker. Op Youtube kun je hier vast wel een filmpje over vinden!
Ik geloof ook niet zo in al die middeltjes. Ik gebruik het liefst afwasmiddel of azijn in heet water. Eerst met de spons erover om het nat te maken, daarna met de trekker het water weghalen. Strepen van de trekker wegpoetsen met schone, droge theedoek of keukenrol. Ik heb het jaren zo gedaan bij de thuiszorg en kreeg altijd complimenten over het resultaat.