ervaring homeopathie bij kind met eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demi79, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo,

ik vroeg me af of er ouders zijn die een positieve ervaring hebben gehad bij een homeopatische arts voor hun kind met eczeem?

Mijn kind krijgt nu hormoonzalf voor zijn eczeem-achtige huid (berg) op zijn hoofdje. Ik ben er geen voorstander van en wil iets anders proberen.

Alvast bedankt!

2. Biank76

Biank76 Lid

18 feb 2009
    13
    0
    0
    Zuiden van 't land
    Hoi, op advies van ons cb; ik gebruik gewoon Vaseline, gaat prima !

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb veel exceem gehad, en soms nog.

ik gebrukte bruinezeep(teer zeep/shampoo) als ik veel exceem had. en tegenwooridg gebruik ik voor de kleine plekjes van vms cardiflor en dan meestal de emulsie

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0

Eczeem is iets anders dan berg hoor. Je moet eerst wel even weten of het echt eczeem is. Als het extreme berg is, kun je proberen om heel af en toe met shampoo te wassen die voor volwassenen bedoeld is. (eerst olie erop laten weken) dan spoel je het zo weg.
    Als het echt eczeem is, is dat natuurlijk niet effectief.

5. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Ik ken mensen, zij hadden een dochtertje met hele erge eczeem. Ze hebben er niks aan gedaan, alleen een beetje vaseline. Ze is nu ongeveer een jaar en het is vanzelf over gegaan.
    Persoonlijk ben ik niet zo van de homeopathie, en ik geef liever ook niet te snel medicijnen. Het lichaam kan heel veel zelf regelen.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het lich kan idd heel veel (zelfs je eigen lich stukmaken)

maar waarom geen middelen gebruiken die de jeuk verlichten en soms pijn (mijn exceem deed soms goed zeer)

cardiflor emulsie(dunner dus dan zalf) werkt verlichtend, lijkt net of het de huid koelt

7. christina

christina Niet meer actief

mijn zoontje heeft heel erg exceem over zijn hele lichaam. hij is 4,5 mnd. We hebben werkelijk vanalles al geprobeerd. Nu hebben we toch op aanraden van de HA 1 week goed doorgesmeerd met hormoonzalf en ik moet zeggen het is er heel erg van opgeknapt. We gebruiken het nu niet meer, maar ik heb nu Koelzalf met 20% vaseline gekregen omdat hij een extreem droge huidi heeft, deze creme is vetter dan vet en geeft ook nog eens een jeukstillend effect. Dus de heledag lekker smeren vooral voor het slapen gaan. Ik ben nu 2 dgn aan het smeren en heb het idee dat zijn huidje een stukzachter wordt en de exceem plekken blijven momenteel weg (afkloppen).

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Mijn vriendin is 1 x keer met haar dochtertje naar een homeopaat geweest en heeft korreltjes gehad en bij haar kindje is de eczeem erg verminderd. Weg is het niet, maar wel erg verminderd.
    Baat het niet dat schaad het niet, als je het mij vraagt.
    Altijd beter dan hormoonzalf.

Gr Karin

9. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Dag..

Mijn zoontje heeft ook eczeem, niet extreem, maar hij heeft er wel last van. Zit vooral achter zn oren. Het begon eerst op zijn hoofd, dat is een heel stuk minder geworden. hij krabt ook bijna niet meer op zn hoofd, maar wel zn oren. Wij zijn al twee keer bij de homeopaat geweest en zoasl Kemjansen heeft vermeld, hebben wij ook korreltjes gekregen. Sindsdien is het dus minder geworden. volgende week begin ik met een volgende kuur, ook een ander soort korreltje. eerst kregen we calcium. Maar hij heeft ook deze week iets voor zijn hoesten gekregen en dat is binnen 3 dagen verdwenen. Dus ik zie zeker wel dat het helpt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Demi79 :)

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

De werking van homeopathie is niet bewezen, ra ra hoe kan dat. Omdat het niet werkt ;) Dat wil zeggen, wanneer het wel werkt, is dit toe te schrijven aan toeval (of placebo-effecten). Of omdat ze gewoon een smeerseltje hebben dat net zo goed werkt als de andere standaard (niet medische) smeerseltjes in de winkel.

Ik heb trouwens cardifloor wel geprobeerd bij Tobe aangezien vaseline niet werkte en sudocrem ook niet fantastisch, maar het heeft het alleen maar erger gemaakt (net zoals de vaseline dit deed). En ja ik smeerde het er dun op. Sudocrem werkt vooralsnog het beste.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb zelf eczeem al sinds ik ben geboren(helaas niet overheen gegroeid)
    Ik heb hormoonzalf voor als het echt te erg is, hier heb je ook klasses in, bv klasse 1 is het minste hormoon en dan klasse 2 enz... ik zou alleen de hormoonzalf gebruiken als het echt niet meer gaat, wel gebruiken want het gaat niet vanzelf weg! Daarbij gebruik in vaseline cetromacrogol erbij, dat is een vette zalf via huisarts te krijgen. Die smeer ik 100x per dag op houdt de huid vet en zo gebruik ik niet zoveel van de hormoonzalf.

Ook heb ik een homeophaat geprobeerd(wie niet waagt die niet wint he).....
    Ik vondt het werkelijk lachwekkend wat ze allemaal doen en beweren, sorry maar ik zou dit dus echt niemand aanraden! Hoe kan het ook werken...maar goed dit zul je mischien zelf moeten proberen voordat je er iets over kunt zeggen.
    Je kunt alleen erop letten dat je de huid niet teveel belast, niet te warm wassen, geen producten met parfum gebruiken enz... het meeste zul je echt zelf moeten doen, iets anders zit er niet op helaas!!!
    Goed de huid verzorgen, dat is wat ik al mijn hele leven doe en zo kan ik de eczeem onder "controle" houden.... heb het bu helaas weer ontzettend erg op mijn handen, het is om gek van te worden!!

Ik hoop dat je kleintje eroveheen groeit en dat ik je een beetje heb kunnen helpen!!

Groetjes Cindy

12. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Hey,

Mn meisje heeft ook last van eczeem, en moesten ook aan de hormoon zalf, nou mooi niet dus! :(
    Ik ben verder gaan zoeken en kwam op Orthiflor junior uit.
    Dat is een poedertje dat in de fles gaat. Het zijn bepaalde bacterieen die je darmflora weer in evenwicht moeten brengen.
    Mn meisje krijgt het nu ong 3 weken, en ik begin het echt te zien dat het werkt! :D :D :D
    Succes met je keuze, maar laat je vooral goed informeren.

13. Alita

Alita Niet meer actief

he wat is dat dan???? mischien iets voor mezelf?!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn zoontje heeft ook last van extreme eczeem. Wat hier redelijk helpt is de huid heel vet houden, en 2 keer per week badderen in karnemelk! (badje lekker vol laten lopen met water, half pak karnemelk erbij) Ook het eten van kwark is behulpzaam. In de karnemelk en de kwark zitten namelijk stoffen die goed zijn voor de huid.
    Noem het toeval of niet, maar sinds ik Vigo in een karnemelkbadje doe, en kwark geef na het avondeten ziet zijn huid er een STUK rustiger uit!

Wat ook goed helpt is Molkosan op de eczeemplekken DEPPEN met een wattenschijfje.
    Molkosan is eigenlijk voor de darmflora maar ook hier zitten stoffen in die herstellend werken voor de huid. Je kan de molkosan onverdrund gebruiken maar ook verdund met gekookt afgekoeld water (1 deel molkosan op 4 delen water)

Ik zou eerst kiezen voor deze onschadelijke middelen. Mocht het niet (genoeg) helpen is de hormoonzalf helaas wel noodzakelijk. Ik ben er ook niet kapot van, maar het is helaas niet anders. Ik gebruik de hormoonzalf alleen in tijden van echte nood.

Succes!

15. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hallo vogeltje. Nou volgens mij kan dit nooit hele erge eczeem geweest zijn, want mijn zoontje heeft ook eczeem en geloof me je doet er echt ALLES voor, want eczeem jeukt heel erg en dit is echt zielig voor je kindje. Ik heb geen goede ervaringen met homeophatie, maar wel met hormoonzalf. Ik was er eerst ook huiverig voor, want je hoort zulke gekke verhalen, maar als je dit met beleid gebruikt (dun smeren en stopdagen inlassen) dan heeft je kindje er veel profijt van. Ook is het belangrijk de huid goed vet te houden met een daarvoor geschikte onderhoudszalf. Dus vaak smeren, zodat de huid in goede conditie blijft. Want geloof me niet kunnen slapen van de jeuk en constant krabben is verschrikkelijk.
    Sorry ik moest het even kwijt. En het zal best wel over gaan na verloop van tijd.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Daar ben ik het mee eens, dan zou ik ook geen last meer moeten hebben met mijn vaseline creme, zal dus wel een mindere vorm zijn geweest, en daarbij sluit pure vaseline de huid af en de jeuk wordt hier alleen maar erger door, helaas... het enige wat je krijgt voor eczeem is hormoonzalf....

17. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hoi San,
    Die mensen ken ik niet zo heel erg goed, misschien heb je wel gelijk. Ik weet dat dat meisje er in haar gezicht veel last van had, ze krabte er ook steeds aan. Ze gebruikten alleen vaseline en dat beviel hun goed. Ach ja, voor iedereen werkt het ook weer anders.

18. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hoi Vogeltje,
    Dat klopt inderdaad, bij eczeem kunnen verschillende dingen helpen. Maar grijp wel in als je kind er last van heeft, want als je bij (erge) eczeem niets doet kan het door krabben gaan ontsteken...Bedankt voor je reactie.

19. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi,

Baby-olie op zijn hoofdje werkt goed.
    En eczeem en homeopathie: heeeel goede ervaringen mee. Eczeem komt van binnen uit en heeft meestal met de voeding te maken.
    Berg dacht ik weer niet, maar dat kan veel vriendelijker opgelost worden dan met hormoonzalf.

20. Alita

Alita Niet meer actief

pff je hebt zoveel soorten eczeem en niet alle eczeem komt van voeding, maar dat is natuurlijk wat de homeophaat jou vertelt...

Olie krijg ik hier ergere eczeem van dus ja...
    en voor berg heb je echt geen hormoonzalf nodig hoor

Deel Deze Pagina