Heerlijk "weekje" weg: na 3 dgn al terug!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bellabella, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo dames!

Ik ben net terug uit de luxemburgse ardennen. Super mooi daar en het was erg leuk maar o zo ontzettend vermoeiend! We waren met de caravan en van plan een week weg te blijven maar we zijn zondag vertrokken en vandaag dus terug gekomen. Onze kleine meid was alleen maar aan het rennen en tieren. Dat zijn we natuurlijk al van haar gewend maar als je thuis bent kan je nog even op de bank zitten en haar in de gaten houden. Daar was ze gelijk het terras over gerend, of de camping of al in het water... :$ Echt alleen maar rennen!

Herkennen sommige van jullie dit? Was de eerste vakantie ook zo snel weer over?
    We zijn nu thuis heeeeeerlijk aan het genieten van onze komende vrije dagen... (eigenlijk best erg!)

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    ja herkenbaar, vorig jaar zijn we wel geteld een nacht weg geweest. We sliepen met z'n vieren in een camper. Maar onze jongste kon erg moeilijk slapen en daar zaten we dan met zijn drieeen buiten te wachten totdat ze eindelijk sliep en weer wakker was om wat te pakken bijvoorbeeld. daarnaast het gras nat dus beide kids doorweekt.... terwijl de jongste nog kroop..... dus wij zijn toen lekker thuis vakantie gaan vieren haha. en dit jaar weer lekker op vakantie maar dan niet in een camper haha

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Om die reden laat ik een kampeervakantie voorlopig even zitten ;) Dat komt wel als de kinderen iets ouder zijn (en bij voorkeur overdags niet meer hoeven te slapen).

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ja precies! Door het slaapje overdag moet je natuurlijk weer om 12 uur terug zijn en zit je aan de caravan "vast". Dan werd ze wakker en boterhammetje eten, snel ergens een leuk stadje in, achter haar aan rennen door de stad, om en om biertje drinken op het terras en om en om avondeten snel naar binnen werken en ondertussen ook bij haar en dan hup weer snel weg naar de camping om haar voor 8en in bed te leggen! En dan? Tja... boekje lezen, ander boekje, hmmm ook maar slapen dan, ben moe! Dat was dan de dag! Dit hebben we dus 2 dagen gedaan en toen we de planning maakte voor de volgende dag dacht ik: ik heb er eigenlijk geen zin meer in! Ik wil naar huis! Daar kan ik tenminste nog iets anders doen...

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Dus weekendje weg lijkt me prima! Maar een weekje is al gauw te lang met zo'n kleine..

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn net weer thuis van vakantie en het is inderdaad veel drukker dan anders. Thuis heeft onze meid haar eigen spulletjes, kan ze meer haar gang gaan, de tuin is afgesloten. Daardoor komen wij ook meer aan onze rust toe.

Op vakantie doe je niks anders dan er achteraan rennen. De tuin rond het huisje was open, dus ze kon zo het park inlopen, de eetstoel had geen gordeltjes dus daar ging ze steeds in staan en probeerde eruit te klimmen, waardoor je er constant bij moest blijven, ze kon uit het ledikantje klimmen, enz. Een kindje is uit haar eigen omgeving, alles anders en nieuw, wat weer invloed heeft op het gedrag. Kortom: Als je op vakantie bent, kom je niet aan rust toe! ;)

7. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Daar kan ik me heel veel bij voorstellen inderdaad! Wij hebben besloten om de komende jaren in de zomervakantie in het huis van mijn schoonouders te slapen. Zij gaan elk jaar ongeveer 2 weken weg en dan kunnen wij daar mooi in. Zij zijn blij dat er iemand in hun huis is (inbraakgevoelige wijk tijdens vakanties) en ons zoontje kent het huis. Bovendien is daar ook een afgesloten tuin en het is in de Randstad, kunnen we lekker veel ondernemen daar. (We wonen zelf in Overijssel.)

Oh en het scheelt veel geld zeg! Alleen een grote bos bloemen :D

Aan TS: wel heel vervelend hoor! Rij je zo'n lang stuk, ben je in no time weer thuis. Maar geniet dan maar lekker van de dagen hier (en dan wel blijven vakantie houden, niet direct gaan stoffen, zuigen, wassen he? :p)

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik snap dus al nooit waarom mensen met kleine kinderen zo nodig op vakantie moeten. het liefst ook nog 2/3 dagen met de auto rijden naar een land waar het 40 graden is ofzo.en dan vinden ze het vreemd dat kinderen lastig worden (of ziek)

wij doen dat dus niet, een jaar of 6 is tijd zat.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind met kleine kinderen op vakantie prima kunnen (ligt ook wel aan je kind(eren)), maar je moet het inderdaad niet doen voor je eigen rust :). Nu hebben wij niet zo'n wegloper, dat scheelt. Ik vind het wel heerlijk om Eva (en straks ook Lisa) te zien genieten op vakantie en lekker veel tijd voor ze te hebben. Wij houden wel van kamperen, met Eva nu 2 keer geweest (8 maanden en 1,5 jaar) en dat was helemaal geweldig, alleen jammer dat we de eerste keer veel regen hadden ;). Dit jaar blijven we lekker in Nederland, misschien een huisje, we weten het nog niet (hebben begin september vakantie). Maar met Lisa de eerste 3 maanden heel veel gedoe door reflux en ziekenhuisopname en nu met sonde, vind ik het wel even prima en blijven we lekker in Nederland. Durf het met sonde en pomp toch niet zo goed aan, zo'n verre reis en dan in het buitenland.

Maar met 6 jaar pas op het eerst naar vakantie naar het buitenland? Niets mis mee hoor, maar het kan makkelijk al veel eerder. Eva heeft het in de auto nooit een probleem gevonden en vond het op vakantie ook alles erg leuk.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Misschien willen die mensen op vakantie omdat ze dat nodig hebben? :(

Wij gaan 3 weken naar het Gardameer en vorig jaar 3 weken in Spanje geweest. Charlotte is echt niet ziek geweest of lastig, hier is ze dat ook niet met dat warme weer. En wat ik me afvraag? Waarom moet een klein kind om 20u in bed liggen als het zo warm is? Charlotte spookt tot 22u ongeveer in de tuin rond, gaat dan in bad en naar bed, slaapt tot 8u en 's middags dan een lange slaap van ongeveer 12-16u. Gaan we op vakantie zeker ook zo doen, hebben papa en mama een heerlijke lange en rustige siesta!
    Autoritten zijn echt geen probleem, meestal is het zo: ouders rustig, kindje ook rustig.... :)

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou zelf niet met gaan kamperen met zo'n kleine.
    Wij zijn vorig jaar naar Gran Canaria gegaan, en dat is ons prima bevallen.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij gaan wel gewoon camperen, we hebben een eigen caravan, maar geen problemen, ja ze slaapt een paar dagen wat ligt(lees loopt meer te klieren in bed, maar niet verveeldn)
    we hebben een goed kleed op de grond waardoor ze gewoon kan kruipen geen probleem. ja nu ze eenmaal loopt moet je haar meer in de gaten houden, of stuk afzetten. maar goed je gaat ook niet alleen op vakantie, dan zou je iets moeten zoeken waardoor ze veilig rond kunnen lopen, afgeschermde tuin ofzo.

we zijn net een week in limburg geweest, maar nergens problemen gehad

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou dat snap ik wel zeker omdat niet alle kinderen ziek of lastig worden. Wij zijn vorig jaar naar Spanje geweest met een 1-jarige en dat was helemaal prima. We hebben zijn ritme grotendeels aangehouden en hij heeft genoten van alle aandacht (blonde krullen!), de ijsjes, het zwembad, de beesten etc.

Doe het vooral niet als je het niet ziet zitten maar sommige mensen vinden het dus wel 'zo nodig' omdat het prima gaat! Ik ben zelf ook altijd op vakantie geweest met mijn ouders en dat is ook altijd prima gegaan of het nou Frankrijk was, Kenia of Brazilie

Wij kamperen trouwens niet.. maar dat deden we ook niet voordat we kinderen kregen. In september gaat we naar Marokko. Erg veel zin in (30 graden minimaal!)

14. adi

adi Niet meer actief

Maar dat is toch haar manier om van de vakantie te genieten.
    Een nieuwe omgeving, een dreumes van 1 jaar, je had toch niet kunnen verwachten dat ze op een stoel zou blijven zitten?

En is dat de reden dat jullie nou teruggegaan zijn?

15. adi

adi Niet meer actief

+ 's nachts gaan rijden

16. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij zijn met onze dreumes van 15 maanden een maand naar Amerika en Hawaii geweest.
    In Amerika met de camper en op Hawaii in een hotel.
    We hebben eigenlijk nooit problemen gehad.
    Wij hadden onderling afspraken gemaakt dat de een eerst een uur bijvoorbeeld dienst had en daarna de ander. Werkte prima.
    Het is maar net hoe je eigen instelling is denk ik.
    Wij wisten vantevoren dat onze dreumes veel aandacht zou vragen dus hadden ons niet ingesteld op een luiervakantie.
    Ook toen hij acht maanden was en kroop en wij op vakantie naar Italie gingen geen problemen gehad.
    Ik zou vakantie niet willen missen eerlijk gezegd.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat wij vakantie heel erg belangrijk vinden vriend werkt hard zat om die periode vakantie te mogen hebben. thuis komt hij alsnog niet aan zijn rust.dus wij gaan gewoon ieder jaar 2 keer weg je mag het stom vinden maar als je dat gewoon blijft doen went de kleine er ook aan.

dit jaar zijn we 2 weken naar oostenrijk geweest 8 uur met de auto. fynn heeft heerlijk gespeeld in de auto en is helemaal niet lastig of iets geweest.
    hij sliep goed en was super lief.tuurlijk had hij zijn momenten maar die heeft hij thuis ook.

18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben het met je eens! Wij gaan nu voor het eerst sinds de kinderen er zijn een week naar Landal, 40 km verderop. Als de kinderen groter zijn, dan kunnen we nog genoeg op vakantie, maar nu eerst maar even oefenen in eigen land

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Jeetje, wat krijg ik van sommige vrouwen bitchy reacties terug zeg!

@ Chantal: Mijn dochter slaapt overdag maar 1.5 uur en moet dus om 8 uur in haar bedje liggen, ze is doodmoe dan! Het slapen was dan ook totaal geen probleem met haar! Wij vonden het alleen moeilijk om dan zo aan de caravan vast te zitten...Jij hebt duidelijk een rustiger kindje die langer slaapt, ontzettend fijn voor je. Maar je hoeft mij geen sneer te maken dat het door ons zou komen omdat wij geen rustige ouders zouden zijn, daar ben ik niet van gediend, ook al zet je er een schaampoppetje bij.

@ Aldi: ik had inderdaad verwacht wel IETS tot rust te kunnen komen, dat kunnen we hier ook als we vrij zijn dus we hebben het inderdaad fout ingeschat, daar gaat mijn hele topic toch over!??

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    We zijn vorig jaar naar Bosnië geweest, toen ze heet weer voorspelden lekker naar het zwembad. (ze was toen net 1 en mn zoon 9)
    En verder? Gewoon lekker genoten, en vakantie gevierd. Oke, misschien "anders" dan wat je zou doen zonder kinderen. Maar als iedereen het gezellig heeft? En zich lekker vermaakt, zie ik geen probleem.

Ontspannen, en je aanpassen aan het kind, tot op zekere hoogte. Er word toch gezegd, als de kinderen het leuk hebben, hebben de ouders het ook? En dat geloof ik wel.

Dit jaar gaan we naar centerparks, heel wat anders, maar ook dan zou het wel wat aanpassen enz worden, maar goed, lekker zwemmen, er zijn speeltuintjes, andere dingen..
    En ik maak me niet zo druk, over bijv de kinderstoel, desnoods eten we op de grond.. gaan we wel picknicken de hele week ;)

Heb er in elk geval al helemaal zin in :D

Deel Deze Pagina