spoedvraagje diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandy1, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi mijn dochter heeft diaree wat kan ik eraan doen? mijn moeder zei appelsap geven maar mag ze dat al ze is bijna 8 maanden. tips graag!

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    appelsap mag ze wel maar wel verdunt :) Ik kreeg altijd de tip om de flesvoeding dat iets wateriger te maken dus bv. 210 ml en dan maar 5 schepjes voeding of zelfs maar 4.......dan hoeven de darmen niet zo te werken en word de poep weer dikker, en als het goed gaat kun je de flesvoeding weer verdikken :) verder weet ik het eigenlijk ook niet...

liefs Es

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    meer water werdt mij juist geadviseerd bij harde poep.
    denk zelfdat je er weinig aan kan doen diaree heeft ook een functie om eventueel bacterieen uit het lichaam te halen je moet het wel in de gaten houden en voldoende vocht aan blijven bieden.

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok bedankt dan doe ik haar voeding iets wateriger.

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ze eet en drinkt hetzelfde als normaal maar ik vind het zo sneu voor der.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    het is idd niet prettig maar je kan er weinig aan doe persoonlijk zou ik de voeding niet verdunnen. ik moest dit doen toen mijn zoontje harde ontlasting had van het cb.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij diarree gebruik je juist extra water om het vochttekort aan te vullen. Kleine kinderen drogen zo snel uit...

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gewoon voldoende drinken aanbieden (appelsap verdunt vindt ze vast lekker ;) ) zodat je uitdroging tegen gaat.

Zorgen dat de poep niet in haar billetjes 'bijt' ( dus lekker sudo-en ;) )

Lekker vaak in bad stoppen zodat het allemaal weer lekker van de billetjes af kan weken.

En als het naar jou gevoel te lang aanhoudt even contact opnemen met de huisarts.

Groetjes Anita

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ja oke dat ben ik met je eens maar dat zou ik niet doen door een schep voeding minder te geven maar gewoon zorgen dat ze genoeg drinken.

maar je moet doen wat je gevoel je ingeeft en als je het niet vertrouwd idd de ha bellen. billetjes goed ismeren verzacht idd wel.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb haar net heerlijk in bad gedaan. ze heeft geen poepluier meer gehad sinds een uur of drie. ik geef haar gewoon de fles en kijk wel even hoe het morgen gaat. bedankt voor de reacties.

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Voeding moest juist wel minder vanwegen de werking van de darmen, ik heb het van de kinderarts en die zal het wel eten denk ik.......het heeft in iedergeval geholpen ;)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah ja.. dat bedoelde ik ook.. :oops: Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Gewoon wat meer water in de fles doen... :D

13. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je moet bij diaree nooit appelsap geven, daar krijgen ze juist diarree van! Je kan beter helemaal geen vruchtensap geven, gewoon water of wat slappe thee, en anders wat extra water in de flesvoeding doen.

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    gelukkig heeft ze het niet meer gehad hoop dat het weg blijft is zo zielig voor die billetjes.

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune heeft het ook pas gehad en moest van de huisarts rijstwater gebruiken voor zijn fles. Op 1 liter water 3 eetlepels rijst koken, 1ste dag 2/3 rijstwater, 2de dag de helft, 3de dag 1/3 zo tot het terug normaal is.

Grtz x Sylvie

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    rijstwater dat deden wij bij de honden als ze ziek waren dat is echt vies.

17. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier niets van gemerkt dat hij het niet lekker vind, je maakt er gewoon melk van dus ..

Grtz

18. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Rijstwater hebben wij ook altijd gebruikt om haar door de dag heen van te laten drinken en ze lustte het wel. Nog een tipje: wanneer je haar morgen patatjes geeft (als ze die al eet) dan gef je best worteltjes. Die hebben een stoppend effect bij diarree.

Hopelijk ben je er snel vanaf... ik bedoel je ukkie hé !

Kitty

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt! gister maar 1 diareeluier gehad het wordt dus al minder.

20. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Nou ben blij te horen dat het al weer beter gaat :) Kan best zijn dat ze nu dan een dagje minder poept hoor!

liefs Es

Deel Deze Pagina