Ervaring ICSI UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door someday, 24 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. someday

someday Nieuw lid

24 jan 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,
    Ik ben nieuw in de wereld van forums & nieuw op zwangerschapspagina. Mijn man & ik zijn inmiddels sinds eind 2011 bezig om onze grootste "kleine" droom werkelijkheid te maken. Inmiddels hebben wij onze 1e ICSI behandeling afgesloten in Tilburg, helaas zonder positief resultaat. Op dit moment zijn wij even in een tussenpauze, en zijn zeer aan het nadenken hoe we verder willen gaan. Nu hoor ik links & rechts goede verhalen over het UZ Gent. Heeft hier iemand ervaringen mee? Positief of negatief? Ik wil zo veel mogelijk informatie verzamelen.

Liefs, Someday

2. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Someday,

Toevallig zijn wij ook in Tilburg onder behandeling en denken ook na over het UZ in Gent. Ik kan je dus niet helpen aan informatie maar lees graag even mee. :)

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er is een topic "UZ Gent", daar kun je veel ervaringen teruglezen en uiteraard je vragen stellen.
    Succes

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wij willen ook verder in het buitenland doordat onze eerste ICSI een dramatisch resultaat opleverde.
    Een gesprek plannen kan nooit kwaad! Je kunt daarna altijd nog overwegen toch in een ander ziekenhuis behandeld te worden.
    Wat ging er precies mis bij jullie eerste ICSI?

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij zijn voor onze IVF/ICSI naar het UZ Gent geweest. Ik vond het een hele fijne ervaring, voor zover dat kan. Maar ik heb geen ander ziekenhuis om het mee te vergelijken, dus wat wil je er precies over weten?

6. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Niet over icsi.
    Maar ik heb daar mijn kid/iui gehad.
    Ik zou zelf niet meer voor een ander ziekenhuis kiezen. Ben daar zo vriendelijk behandelt en de artsen zijn erg fijn.
    Vanuit mijn kant alleen maar positief.
    Ookal moest ik 1,5 uur rijden ik had het er telkens voor over.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hele positieve ervaring daar!! Een wereld van verschil met onze eerste 2 pogingen in Nederland (Eindhoven). Stimulatie perfect aangepast, en zo lief en kundig. Na derde poging zonder het gewenste resultaat hebben wij een pauze genomen van 3 jaar. Nu ben ik zwanger van de vierde poging, de tweede poging in Gent. Ze zijn verder gaan onderzoeken en dit keer hebben we een dag 5 terugplaatsing gehad.
    Ik ben zeer te spreken over Gent. En dat was ik ook na de derde poging terwijl die niet gelukt was. Ik heb daarna altijd gezegd... Als het voor ons ergens gaat lukken dan is dat in Gent.

8. someday

someday Nieuw lid

24 jan 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties.

@Kaila: Er is niet iets specifiek fout gegaan, heb last gehad van overstimulatie, maar daardoor hadden we wel 6 embryo's, 1 hele mooie die we "vers" terug geplaatst hebben gekregen, maar helaas niet is blijven plakken, had toen ook nog erg veel last van de dreigende overstimulatie. Waardoor het voelde als een verloren kans. Vervolgens nog 5 cryo's gehad, die allemaal goed ontdooide, wonder boven wonder, heel uitzonderlijk, alleen helaas allemaal zonder resultaat. Het was dus een erg pittige eerste ronde met veel ups & downs & veel hoop & verdriet. Het is alleen dat we op het moment heel veel goede verhalen horen over Gent, waardoor we twijfelen waar we onze 2e poging willen gaan proberen.

@TempusFugit: Fijn om te horen dat je een fijne ervaring hebt gehad in het UZ Gent. We horen veel goede verhalen en we denken dat ze in Gent misschien net een stapje verder zijn en misschien iets meer risico durven te nemen? Ook hoopt mijn man dat ze voor hem misschien wat meer kunnen betekenen met medicijnen.

@Saskia1984: Heel fijn dat je een goede ervaring hebt gehad in het UZ Gent. Wat een geweldig nieuws dat je nu zwanger bent!! Het is een pittige en emotione achtbaan & heel fijn dat het wachten de moeite waard is geweest. Ik wens je heel veel succes & vooral plezier met je zwangerschap en met jullie wonder!

@Tanja28: Fijn dat jullie heel positief zijn over het UZ-Gent. Ik zie dat jullie Wonder inmiddels 7 maanden is, super! Heerlijk genieten samen!

@Sdi86: Toevallig dat jullie ook in Tilburg onder behandeling zijn.
    Ik lees dat jullie 2e "verse" poging mislukt is, wat verdrietig! Wel fijn dat je nog 3 cryo's over hebt, al is het soms lastig om daar positief over te blijven na een aantal teleurstellingen.
    Hoe ervaren jullie Tilburg?

9. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ze zijn heel vriendelijk. Ik vind het nooit vervelend om erheen te gaan. De gesprekken met de arts vind ik wat minder...
    Wat is jullie ervaring?

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben onder behandeling bij prof de S. en ik vind de gesprekken heel erg fijn.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik wilde dat wij metéén naar Gent waren gegaan ipv eerst 3 pogingen in Nederland...

Wat heeft je man waarvoor hij op medicatie hoopt?

12. someday

someday Nieuw lid

24 jan 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sdi86: Onze ervaring in Tilburg is prima. Allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Afgelopen maandag nog gesprek gehad met de arts en voelde voor ons weer prettig.

@Hilly1980: Gefeliciteerd, zie dat je nu zwanger bent van een Jongen, geweldig! Geniet van alles!
    Heb gelezen dat er medicijnen zijn die eventueel de bevruchting kunnen bevorderen, daar hoopte we misschien op. Maar hebben opzicht bij de eerste ICSI poging geen klagen gehad. Was alleen misschien een extraatje.

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wij lopen ook in Gent. Zijn er gekomen voor de miskramen. Waar Nederland ons afpoeierde met "pech" heeft Gent wel naar mijn verhaal geluisterd (al wilden ze dat eigenlijk ook niet doen en ben grwoon met tranen in mijn ogen mijn verhaal gaan doen en toen wilden ze dat uitzoeken; ik had gelijk!!!)
    Nu beginnen we in maart aan onze eerste iui.
    Ze kijken verder, denken mee alleen helaas konden wij niet eerder beginnen want de verzekering blijft Nederlands.... Ook al zijn we twee jaar bezig we moesten toch wachten tot we een jaar na de miskraam zaten...
    Daar zijn we nu bijna...
    Ik zou ervoor kiezen, wel goed uitzoeken of je verzekering er een afspraak mee heeft anders moet je veel zelf betalen....
    En bellen! Wachttijden zijn immens!

Deel Deze Pagina