Ervaring ikea bank kivik of tips andere 3zits bank(niet persé van ikea)?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij willen graag een nieuwe bank kopen en denken aan o.a de kivik bank van ikea.
    Er zullen vast dames zijn met deze bank, wat is jullie ervaring?

Tips en ervaringen over andere 3zits banken zijn welkom!

Kivik 3zits(willekeurige kleur)

2. Melief

Melief Niet meer actief

Wij hebben de paarse 3-zits met hocker en zijn er erg blij mee!

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat is goed om te horen! Die paarse vind ik erg mooi, maar past HELAAS niet bij de rest van onze meubels....;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Ektorp van Ikea in een 3 zits, 3 zits met lounge gedeelte en een fauteuil, bevallen allemaal prima! Zitten na 2 jaar nog steeds erg lekker, de hoezen zijn al menig maal in de was geweest maar zien er nog steeds als nieuw uit.

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Jep! Deze bank hebben wij ook en ben er op zich best wel tevreden over. We hebben hem nu 2 jaar, en heb hem nog niet hoeven wassen dus over die ervaring kan ik nog niet spreken.

De reden waarom ik (ofja, wij) voor deze bank koos is dat je meerdere hoezen er voor kunt kopen en uitwasbaar zijn. Enige nadeel is dat je niet echt lekker je arm op de leuning kan laten steunen haha. Verder zit hij heerlijk. De hocker wil ik er ook nog bij halen, want de 3zits vind ik eigenlijk net iets te klein voor mijn man en ik (We liggen graag languit op de bank :D)

6. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik persoonlijk wil een bank met hogere zijleuningen zodat je er ook schuinlings kan inzitten met je benen erbij op maar dat is echt persoonlijk.verder vind ik het zeker belangrijk dat je als je zit je hoofd ook een beetje kan leunen zodat je niet in een nekkramp schiet als je 1,5uur film kijkt....
    ik vind deze erg mooi maar zou er even in moeten zitten om te kijken of ie goed zit :D
    ik vind de tidafors wel comfortabel bij ikea
    en bij wehkamp zijn er ook leuke(maar de kwaliteit is mss niet zo schitterend)

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wij hebben de rode 3 zits bank. We hebben alleen een probleem met de rugkussens. We hebben nu nieuwe kussens gekregen maar ik vind de rugkussens wat aan de slappe kant ... Verder een fijne bank die goed schoon te maken is.

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb er ook naar gekeken pas, bij de Ikea.
    Ik vond de zitting alleen nogal diep, maar ik ben 'maar' 1.63.
    Dus, als je klein bent zou ik voor een andere kiezen.

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat fijn om ervaringen en tips te lezen!

Sannebc ik ben 1.64m en vindt een diepe zitting juist heerlijk:D Het liefst koop ik echt zo'n diepe lounge bank, maar dat vindt mijn man niet echt een strak plan.....;)

De armleuningen van onze huidige bank gebruiken we niet echt, dus dat deze zo laag zijn is niet erg.

Over die meerdere hoezen heb ik niet eens nagedacht, maar dat is zeker handig met een kind!

Nic1976 wat bedoel je met slappe rugkussens en problemen? Slechte kwaliteit? Of houden jullie gewoon van stevigere kussens in de rug.

10. Username

Username Niet meer actief

Wij hebben de Kivik. 3-zits. Heerlijke bank. We hebben hem nu ruim 2 jaar en hij is nog steeds erg mooi. Geen kuilen op de plekken waar we zitten enzo. En geloof me, we brengen uuuuren op de bank door :D

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Wij vinden t ook n mooie bank, Maar vrienden van ons hebben hem en vinden hem tegenvallen. De kussens waarop je zit, zitten los en schuiven dus zo van de bank af.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Hebben 3 mnd de tweezits bank met chaises longue. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik super tevreden ben. Echt een heerlijke bank! Zou zeggen: zeker doen!!!!

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nu je het zegt! Dat hebben we ook!
    En de rugkussens zijn na een aantal dagen ingedeukt aan de bovenkant. We hadden ze graag zo stevig gezien als in de winkel. Maar moet gezegd worden ... ik ben met de kussens terug gegaan en heb nieuwe gekregen. Ik ben er van overtuigd dat we slechte kussens hadden en nu ook niet de beste ... komt wel eens voor.

Verder zijn we vrij lang dus hebben geen last van de diepe zit. Kan me voorstellen dat dat voor kleinere mensen wat lastiger is.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedankt voor de toelichting!

15. Username

Username Niet meer actief

Dat probleem hebben wij niet. Wel dat de kussens in je rug bovenop een beetje deuken. Maar als die af en toe opklopt is dat weer verholpen.

Deel Deze Pagina