Ben ik de enige die zo denkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dan zie ik een geweldig paar laarzen staan a 49,99, dan denk ik eerst ja ik ga ze kopen! Dan uiteindelijk zie ik er alsnog vanaf omdat ik dan denk: Ja maar daar doe ik ook een week boodschappen van.
    Vanaf 40 euro maakt niet uit wat het is vindt ik iets duur.
    Eerst wilde ik de ToetToet garage voor Sylvano kopen a 42,99 maar dat vindt ik echt veel te duur want het is boven de 40 euro , nu is die er voor 36 en vindt ik het nog steeds te duur! Ik wordt er gek van ! We hebben een bepaald budget per maand voor dat soort dingen maar nog blijf ik me over uitgaven boven de 10 euro schuldig voelen, hoe komt dit toch? Ook dan zeg ik ik ga shoppen voor mezelf met een budget van 50 euro bijvoorbeeld, en koop dan niks voor mezelf want dat vindt ik sonde, vind het voor Sylvano of vriend veel leuker... En uiteindelijk dan maar 25 euro uitgegeven want dat vindt ik duur zat. Hoe kom ik er van af ? :p

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Advies om er af te komen heb ik niet. Merk wel dat ik zelf zeker qua kleding ook zo'n krent ben. Koop liever veel voor weinig.

Is het geen optie de toet toet garage via mp te kopen? Ik heb alle little people speelgoed via mp gekocht.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh dit heb ik ook, heel erg :p :)
    Koop ook bijna nooit kleren voor mezelf, omdat ik dit gewoon best duur vind.
    Ik denk ook niet dat ik dit ooit kan veranderen eigenlijk.. :)

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh zo herkenbaar. Ik weet niet wat je eraan kunt doen, ik wacht ook altijd tot het goedkoper is om het vervolgens alsnog in de winkel te laten liggen :')

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb ik gekeken, dan zitten wel al die auto's erbij maar dan willen ze er alsnog 35 euro voor haha Vind zoiets gewoon zo sonde van het geld maar wel zooo leuk voor Sylvano :p

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    voor mezelf doe ik dat wel. voor de kinderen niet. Voor me zelf heb ik dus ook al jaren niets gekocht

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    oh wat herkenbaar. Ik ben ook echt "geld-bewust". Altijd eerst 3x nadenken voor ik besluit het maar niet te kopen :)

Maar soms, heel soms koop ik dat ene kledingstuk die ik zoooo mooi vind, en let dan niet op de prijs. dat is zo'n 1x per jaar?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Oeh dat je dat durft haha!
    Het eerste wat ik doe is naar de prijs kijken en hoe mooi ook 40 euro voor 1 kledingstuk ga ik echt niet uitgeven.
    Ik heb wel het geluk dat mijn moeder 2x per jaar ongeveer duur met mij gaat shoppen :p

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou kan ik dus een ToetToet garage ophalen op marktplaats met 2 auto's en het stoplicht in de woonplaats voor 30 euro! En nu ben ik zo vreselijk aan het twijfelen, want hij heeft al zoveel!

10. Fieksels

Fieksels Actief lid

24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Voor mijn vriend (nieuw ps4) dochter en aankomende zoon heb ik er absoluut geen problemen mee om geld uit te geven. Maar voor mezelf pff wat een ramp. Ik heb me nu ook voorgenomen dat als ik bevallen ben en enigszins weer normale voeten heb dat ik eerst mooie dure schoenen voor mezelf ga kopen en er dan ook gelijk een leuk setje kleding erbij!:D

11. Fieksels

Fieksels Actief lid

24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Doen! Leuk voor sinterklaas of kerst!

12. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Heel herkenbaar, maar als ik wel gelijk een goed gevoel heb bij iets koop ik het wel.
    Zo twijfel ik nooit bij Timberland schoenen, want die recyclen plastic en het wordt eerlijk gemaakt (mensen die de schoenen maken krijgen gewoon normaal betaald i.p.v. wat je vaak bij de sportmerken hoort), en het zijn goede stevige schoenen.
    Zeepjes bij Lush zijn nooit op dieren getest en ook beter voor je huid. Deze doe ik dan ook vaak cadeau aan mensen.
    Dat is dan een beetje hoe ik denk. Met al het andere heb ik wel meer moeite, behalve als het dan voor VL is.
    Ook met kleertjes voor de kleine, maar die kun je ook massaal op MP kopen dus op die manier ook een hoop bespaard. Shoppen is hier dus ook wel eens een kriem... en soms leuker met VL, die zegt dan bij een nieuwe broek voor mezelf bijv. gewoon doen!

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Had ik dat ook maar ;)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik denk echt precies hetzelfde!! Echt precies..heb al jaaaaren niets meer voor mezelf gekocht of gehad...Kleding koop ik ook maar 1 keer per jaar voor mezelf en dan nog vind ik het zonde!

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik wou dat ik dat ook had :p Helemaal niet herkenbaar, ik koop juist teveel :)

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij bepaalde dingen heb ik dit echt heel erg, bij andere dingen juist weer totaal niet.. :) Ik ben ook nog een select-'vrek', dus. :p

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Echt totaal niet herkenbaar... Ik geef maandelijks wel zo'n 300-400 euro uit aan kleding en/ of accesoires in huis.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heel herkenbaar. Het geld is er ook niet, maar als dat er wel was was het net zo.

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja dat durf ik wel haha. Zo ben ik net 12 kilo afgevallen, en heb een heel mooi jurkje voor een feestje gekocht. Had ik verdiend. En die was toch echt met jasje het dubbele van 40 euro. En een spijkerbroek, tja die moet echt goed zitten dus durf ik ook wat meer aan uit te geven....maar ik ben inmiddels op mijn werk te herkennen aan die spijkerbroek hoor. Want ik heb maar 2 broeken voor mezelf haha.

Voor de kids koop ik heel veel op marktplaats. Heerlijk veel kleding, voor de prijs van 1 merkshirtje! Voel ik mezelf helemaal trots als er weer een superpakket voor een paar tientjes binnenkomt :)

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Serieus? Dat vind ik echt heeeeeel veeeeeeel. Dat geef ik in een jaar uit aan mezelf :) Als ik er al aan kom.

Deel Deze Pagina