Deze dus : http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/478245-verplicht-werken-voor-bijstand-vanaf-1-juli-2014-a.html Toch eens iets van mijn hart schrijven. Mijn vader is 30% afgekeurd op zijn rug. Er is iets mis in zijn rug en mocht dit verschuiven dan is hij zo goed als invalide. Maar hij werkt nog steeds en is goed te doen Van de week had ik een gesprek met iemand. Afgekeurd ook , op haar rug. Ik weet dat ze gewoon alles kan en doet dus toen ik vroeg voor hoeveel % dit was en het antwoord 95% was begon ik toch even na te denken?! Dat zijn aardig wat % , zou je dan zo onderhand niet in een rolstoel moeten zitten kwa verhouding met mijn vader. Maar nee. Ze begon al lachend te vertellen dat ze toen ze 23 was [ inmiddels 34 jaar ] ze naar een arts moest voor een keuring. Deze heeft een fout in haar dossier gemaakt en heeft haar 95% afgekeurd in plaats van de 15% die ze afgekeurd had moeten zijn. Deze fout kunnen ze niet terug draaien en vrijwilligerswerk of een baantje nemen doet ze niet. Ze vind het heerlijk zo. De grootste lol had ze en ik stond echt te walgen. Vind het echt walgelijk dat iemand die gewoon kan werken onterecht , ook al is het door een fout , thuis de handjes op houdt. Terwijl ik wel eens van iemand in een rolstoel , notabene met 1 been , heb gehoord dat hij gewoon moest gaan werken voor een uitkering want hij had immers nog 2 armen. Het is toch niet te geloven ?!
Dat meen je niet Weten die keuringinstanties van die fout af dan? Lijkt me sterk dat ze zo'n fout niet ongedaan kunnen maken
En daarom moeten ze gewoon eens die 'uitkeringstrekkers' goed aan gaan pakken! Maar... Zij gaat er ook nog wel achter komen. In de toekomst gaan ze veel strenger worden en dan hoop ik dat zo een gewoon lekker aan het werk mag gaan.
Natuurlijk kunnen ze dat wel terug draaien. Zo een moet gewoon een herkeuring krijgen. Ik geloof er niks van dat ze van die fout af weten. En anders zou het echt schandalig zijn.
Ik stond ook echt te klapperen met mijn oren. Ik heb helemaal niets tegen mensen die niet in staat zijn om te werken. Maar zij stond het lachend te vertellen. Ik heb er verder geen verstand van maar toen ik vroeg waarom ze dan niet bijvoorbeeld vrijwillig ging werken was het antwoord : NEEE , want dan krijg ik problemen met mijn uitkering. Zulk soort dingen vind ik echt te zot voor woorden.
gelukkig heb ik dat woord niet in mijn mond genomen. Of in dit geval in mijn vinger hihi. Dit is misschien iets te ruim genomen maar het staat tussen aanhalingstekens Volgens eigen zeggen zit ze nog in de oude regeling. Ik geloof er helemaal niets van en denk dus ook inderdaad dat ze is afgekeurd en er verder niemand meer naar omkijkt wat betreft een herkeuring. Op het stapeltje volledig afgekeurd en klaar. Hmm
Belachelijk. Het wordt tijd dat de regels mbt een uitkering strenger worden. Overigens zijn degene die in mijn ogen 'recht' hebben op een uitkering er vaak niet trots op hoor. Zij hadden liever deelgenomen aan de werk maatschappij. De 'oneerlijke' steuntrekkers verdienen geen respect.
Nee zij dus niet en waarom ? Ze zit nog naar eigen zeggen tussen de oude regeling. Vertelde zelfs dat haar zwangerschapsuitkeringen hoger waren dan het salaris van haar man. Op dat moment kwamen ze erachter dat er fouten waren gemaakt en dat het zo'n puinhoop geworden was dat het allemaal niet meer terug te draaien was. Ze zit dus tot haar pensioen thuis. Toch vraag ik me af of dit wel mag. Zonder herkeuring. Vandaar dat ik er een beetje van begon te walgen toen ze het lachend stond te vertellen. Dus iemand met 1 been moet maar aan het werk en zij niet vanwege een fout , hoe logisch?!
Jeeeeetje dat meen je! Mijn papa keuren ze elke keer 1% af onder de grens waarbij hij niet meer zou hoeven werken, alleen zodat ie toch nog moet blijven zoeken.. Dus kan me om dit soort mensen WEL boos maken.. :x
En hoe wil je iemand die een uitkering trekt dan noemen? Maar goed, had het inderdaad niet voor niks tussen aanhalingstekens staan. Ik bedoel hier uiteraard mensen mee zoals deze persoon die makkelijk kunnen werken en het gewoon vertikken, omdat het makkelijker is om het handje op te houden...
Ben zelf door mijn rugproblemen voor 10maanden 68% afgekeurd. Ze kijken hierbij wat is je salaris (voordat je ziek werd) hoeveel zou je nog kunnen werken in een andere functie en wat is het daarbij behorende salaris. Het percentage wat het salaris verschilt is hoeveel je word afgekeurd. (Dit is de huidige situatie hoe het bij mij is berekend. hoe het daarvoor was weet ik niet) Inmiddels werk ik zelf weer volledig in een andere functie met een aanpassing
Triest hoor. Wat dat betreft zou het hwlemaal niet zo verkeerd zijn om WAO-ers en WA-Jongers eens te gaan heekeuren. Denk dat ineens heel veel wel kunnen werken vanuit die oude regelingen...
Eerlijk? Ik had er een anonieme melding van gemaakt. Zou eerst uitzoeken waar, geen idee of het kan maar vast wel. Ik zou dan echt een b*tch zijn en er voor zorgen dat ze weer aan het werk gaat. Mijn schoonmoeder heeft een ziekte (kom ff niet op de naam) heeft nooit gewerkt want dat kan ze niet, zelfs huishoudsn kan ze niet, en die moet sinds hun faillisament ineens "werken". Vrijwilligerswerk dus. Vind ik niks mis mee, als iemand dat kan. Maar zij ligt de dag erna knock out op de bank met een paar krukken als ze te actief is geweest. (Gelukkih gebeurt dit niet vaak maar dat komt omdat ze zichzelf in moet houden). Maar afgekeurd worden ho maar, dat doen ze echt niet meer tegenwoordig. En ze doet het ook nog he! Echt een topper die sm van mij ene dag gaat beter als de andere dag. Ze heeft nu ook hartproblemen erbij, maar probeert wel afentoe die oudjes te helpen een avond. Dus zulke mensen? Bah zulke mensen vind ik echt vreselijk zeg.
Hier een bekende met een bepaald syndroom waardoor ze geen gevoel heeft in de benen. Tijden in een rolstoel gezeten later weer gaan lopen met hulp.zij was 2 jaar ziek en zou het afkeuringstraject in gaan maar werd beter gemeld ze zat nog in de rolstoel. Handen trilden kon zo weinig. Maar kon niet terug gedraaid worden. Inmiddels paar jaar verder en sinds paar maanden is ze voor ik mee 20 uur afgekeurd. Inmiddels ook een leuke baan waar rekening gehouden wordt met haar. Het kan dus ook anders maar het os soms drama.
Ik ken ook zo iemand en die woont hier tegenover,,nou als k dat zie denk ik ook wel s ga toch werken.maar goed hier 7%afgekeurd en soms dagen dat niet voor kids kan zorgen, en uwv zouden helpen met aangepast werk zoeken maar dat is er dus niet ?ibn mankeer ik te weinig voor!dus ja als ww af is heb k Pech, maar goed sommige mensen krijgen alles voor elkaar.
Als je afgekeurd bent wordt je toch echt opgeroepen voor een herkeuring. Ik kreeg vorig jaar de oproep ook binnen, papieren netjes ingevuld en opgestuurd en daar komt dan weer een reactie op of je langs moet komen of je over zoveel jaar weer keuring krijgt of in mijn geval de brief dat het nooit meer wat zou worden en het advies me niet weer op te roepen . Dus er werd zeker herkeurd maar vond het zelf vreemd dat ik eerst zelf papieren in moest vullen over hoe het ging en aan de hand daarvan werd gekeken of je langs moest komen want er zullen echt mensen tussen zitten die dit niet eerlijk doen. Maar een erg raar verhaal op deze manier, ik weet dat fouten moeilijk hersteld kunnen worden zo heb ik 6 maand op mijn eerste zw uitkering moeten wachten omdat iemand de verkeerde datum in had gevoerd en ze dit niet konden aanpassen . Maar zoiets zouden ze aan moeten kunnen passen lijkt me