tips om af te vallen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hellow ladies,

Voor ik bij mijn man kwam, woog ik 72 kilo. Prachtig gewicht (1.76 lang)
    In het eerste 1.5 jaar ben ik toen gekropen naar 80 kilo en dat ben ik gebleven tot afgelopen augustus. Die 80 kilo vond ik wel acceptabel, ik droeg maatje 42 en zat harstikke goed in mn vel. Beter ook dan met 72 kilo. Toen kon ik niet lekker genieten, moest enorm opletten.

Maar nu heb ik mijn eerste icsi poging achter de rug. En ik las al van vrouwen die flink aankwamen.. nou ik dus ook, ondertussen ben ik 92 kilo en dat staat me niks aan. Ik voel mij nog wel prima. Alleen af en toe baal ik van mn opgezette buik, die was met 80 kilo namelijk heel mooi plat.

Ik wil dus flink gaan letten op mn gewicht, ook gezien ik dinsdag weer start met poging 2 en ik absoluut niet boven die 100 wil komen. Ik ben wel een snaaier. Dar weet ik ook en daar moet ik echt goed op gaan letten.

Mijn valkuilen is dan ook de tussendoortjes.. zijn er meiden die mij hier een beetje handvatten willen geven met wat ik moet eten en wat mij tussendoor vult zonder dat ik dr van aankom?

Superfoods gaat het niet worden, en havermout voor ontbijt krijg ik ook echt niet weg.. ik ontbijt sowieso zelden, ik krijg na een uur of twee pas eten weg, ook yoghurt lukt niet. Dus ik eet later ontbijt.

Hebben jullie tips? Veel groenten ofzo tussendoor? Of fruit?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als ik lekkere trek heb eet ik waspeen, komkommer, snoeptomaatjes, wat olijfjes, etc. Vaak doe ik dat 's avonds op een bordje, met een sausje van yoghurt, knoflook, peper en zout en wat bieslook met een piepklein scheutje olijfolie om te dippen ;)

Zorg ervoor dat je ook niets in huis haalt, dus geen koekjes, chips etc, maar wel makkelijke groenten (als bovenstaand) en makkelijk fruit zoals een appel of mandarijn. Als je lekkere trek hebt, pak je dat sneller dan wanneer je van alles moet schillen, snijden en hakken vind ik.

Heeeeel veel succes bij poging 2, ik ga je weer volgen :D

3. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Veel water drinken en een beetje letten op de calorieen en koolhydraten.

Er bestaat een facebookgroep met koolhydraadarme recepten! Misschien wat voor jou?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dankje. We hopen dit maal op een positief resultaat haha.

Ik denk dat ik al een aardig idee heb.

Ontbijt, yoghurt met fruit en muesli. Of 2 bruine broodjes met mager beleg.
    Tussendoor, fruit, groente of een havermout muffin(zelf maken)
    Lunch, twee bruine broodjes of bruine cracker met mager beleg
    Tussendoor iets anders dan de vorige keer.
    Avondeten. Veel groenten en weinig rijst pasta of aardappelen. Vlees kip of rund of wild. Geen varken.
    Tussendoor; rijstenwafel of een beetje yoghurt.

Is dat oké? Of nog teveel?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Neem voor de lekkere trek 70% chocolade in huis. Aldi heefr echt lekkere die in redelijke tabletten zijn verpakt. Dat moet je leren waarderen maar als je letterlijk de smaak te pakken hebt is dat heerlijk voor als je een chocoladekick nodig hebt.

Heel veel succes, ook met de pogingen voor een kindje!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan ook een 1 persoons blender kopen en dan een shake maken van yoghurt, fruit en wat havermout. Als je de havermout mee blendert dan is het zo fijn dat je er niks meer van merkt.
    En als normaal geen ontbijter is dat misschien wel lekker.
    Ik neem dat bijna elke morgen en wissel af met fruit.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Schema ziet er mooi uit.
    Niet gaan minderen want als het zwanger worden lukt dan moet je goed eten! Als je je dit aanwendt en het snoepen minderen lukt dan win je al heel veel. Wat je dan doet is het minderen van koolhydraten en ik ben er zelf nu al 5 kg mee afgevallen.
    Zal nog even een link geven van zelfgebakken havermoutkoekjes die heerlijk zijn en zo klaar.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  10. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Je kan ook als lunch een lekkere groente omelet maken :)

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    als je echt een opgezette buik hebt dan minderen met je koolhydraten (is ook positief voor je icsi poging)

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dankje voor de link!

Een blender heb ik idd!
    Ik heb nu als ideeën voor ontbijt;
    Smoothie met komkommer en appel
    Smoothie met banaan spinazie en amandelmelk
    Smoothie met rood fruit yoghurt en amandelmelk
    Smoothie met banaan verse ananas en yoghurt.
    Yoghurt met muesli en fruit
    Yoghurt met havermout en fruit
    Yoghurt met fruit en noten
    2 bruine boterhammen of 2 granen crackers of beschuiten met;
    Zonnatura appelstroop
    Zonnatura groentenpasta
    Kipfilet
    Hüttenkäse
    Pindakaas van een goed merk
    Gekookt ei
    Magere kaas
    Zonnatura jam

En als tussendoortjes;
    Appel
    Mango
    Ananas
    Druiven
    Kiwi
    Olijven
    Paprika
    Komkommer
    Tomaat
    Wortel
    Granenreep (zelf makrn)
    Volkoren rijstenwafel
    Yoghurt
    Kwark
    Nootjes
    Cacao nibs( puur)
    Havermout cupcake. Zelf maken
    Augurk

En ik wil idd mezelf niet uithongeren. Ben mijn kracht nodig. Maar ik baal zo van die opgezette buik en al kan ik dt niet heel veel aan doen ik baal dr enorm van.

Ik hoop op deze manier toch echt wat gewicht te verliezen.

Ook minder frisdrank (schuldig) dus suikervrije ranja, water en thee.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm was het niet zo dat je juist beter kauwbaar eten tot je kan nemen dat geblenderd spul ivm speeksel aanmaak/afvallen????

Ik ben veel minder opgezet sinds ik minder koolhydraten nuttig.. Voorheen ging ik 1-2x per week naar de wc voor grote boodschap en sinds ik niet meer ontbijt met brood is het iedere dag 😁 (Lekkere info)

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met dat laatste heb ik geen moeite haha.

Als je zo'n Smoothie maakt dat je nog iets moet kauwen is het dan beter?

15. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je speeksel maakt tijdens het kauwen enzymen aan voor de spijsvertering.. als je een slok smoothie neemt en hem een paar keer op en neer beweegt in je mond (net als met bijv. mondspoelwater) dan maak je die enzymen ook aan.. :D
    Vergeet ook je vetstoffen niet, dan neem je beter je voedingsstoffen op..

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja hopelijk kan iemand het fijne ervan vertellen 😅 Door te kauwen komt er een hormoon vrij die je door geeft genoeg te hebben gehad, bij vloeibare voeding is die rem er minder.
    Door te kauwen maak je speeksel aan, en speeksel draagt bij aan een betere vertering

17. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    oh en mango en ananas bevatten relatief veel fruitsuikers, dus die zou ik niet als tussendoortje nemen maar eerder in je maaltijd nuttigen... Vergeet ook een handje (wal)noten niet als tussendoortje en je rijstenwafel kun je bijv. ook nog beleggen met hummus (vind ik erg lekker, bij de lidl heb je hummus zonder meuk)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oke duidelijk. Nootjes leek me idd lekkerder door mn maaltijd..

En feta bijv? Ik vind dat echt mega lekker op een rijstenwafel. Kan dat? Hummus zal ik ook halen. Lijkt erg lekker.

Morgen gaat de knop om. Tis genoeg geweest. Wel gezond en goed eten maar vooral gezonder..

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Sowieso veel eiwitten eten (zorgen ervoor dat koolhydraten niet worden omgezet in vet).

Dus biefstuk, magere kwark, vis (bijvoorbeeld lekkerbekjes), kip(filet), (gekookt) ei, 20+ kaas, amandelen en andere noten, linzen, bruine bonen, vegetarische roerbakstukjes.
    Shakes maken met proteïnepoeder kan ook.
    Dan kun je best koolhydraten (en tussendoortjes) eten. Als je maar oplet dat je genoeg (/meer) eiwitten binnenkrijgt en ook genoeg beweegt.
    Probeer zo min mogelijk suiker binnen te krijgen en probeer suiker zoveel mogelijk te vervangen door zoete producten met een lagere glycemische index, dat heeft minder invloed op je bloedsuikerspiegel waardoor je minder 'cravings' krijgt. De beste varianten zijn palmsuiker en kokosbloesemsuiker.
    Eet je graag chocola probeer dan eens rauwe chocoladerepen (zoals Lovechock) of heel pure chocolade te eten. In melkchocolade zit namelijk gigantisch veel melk en suiker, wat de chocolade zo slecht maakt.

En qua sport is het aan te raden eerst krachttraining te doen vóór je cardio (of wandeling) omdat de vetverbanding niet direct begint als je bijvoorbeeld op de loopband gaat, maar pas na ongeveer een half uur. Doe je eerst even krachttraining, dan verbruik je al zoveel energie dat als je gaat lopen (of andere cardiotraining gaat doen) de vetverbranding meteen begint.

20. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    De beste tip die ik ooit kreeg is: Opschrijven wat je eet en echt alles! Gewoon al eetdagboek bijhouden en hier bv in een groep posten; of opschrijven in een dagboek en regelmatig door iemand laten lezen...

Ik schrok toen echt wel hoeveel ik gauw tussendoor at... een snoepje hier, een koekje daar, een glas frisdrank of fruitsap daar, ... En soms schrok ik van het weinige water dat ik dronk of groenten die ik at... Voor mij zijn dat eye-openers als ik het zelf noteer voor mezelf en het moeilijkste is ook eerlijk zijn.
    Als je denkt oh maar ik heb maar 1 klein mini snoepje op (bv. colaflesje) dat moet ik toch niet opschrijven, ben je jezelf aan het bedotten...

Succes! Ook met ICSI!

Deel Deze Pagina