Omdat ik binnen een paar maanden tijd twee keer salarisverhoging heb gehad, en mijn man een ander contract heeft dan vorig jaar hebben we gisteren onze aanvraag KOT gewijzigd. Die is anders dan de vorige keer. Nu moesten we inloggen met DigiD en hoefden we niks te downloaden, en konden we ook niet meteen zien wat voor toeslag er berekend werd. Maar goed, mijn vraag gaat over een specifiek onderdeel, waar ze vragen om bonussen of 13e maand. Wij hebben geen van beide. Wij hebben wel een eindejaarsuitkering, maar dat is echt niet hetzelfde als een 13e maand! Nu heb ik twee vragen: 1. hadden we die eindejaarsuitkering toch moeten opgeven? 2. en nieuwsgierig naar 13e maand als ik ben, is dit fiscaal gezien hetzelfde als eindejaarsuitkering? Want over de eindejaarsuitkering betaal je echt een enorme belasting (hoogste schaal). Ik vond het daarom dus vreemd om het bruto bedrag daar op te geven, dat komt in de buurt van een volle maand (is het niet), maar wat je daar netto van terugziet is nog niet eens de helft, helaas. Maar goed, wij zullen natuurlijk braaf onze eindejaarsuitkering erbij zetten als dat MOET, en het vervolgens vreemd vinden dat dat er dan niet bij staat. Vroegah had je tenminste nog uitgebreide hulp functies, dat zag ik nu ook niet