Ervaring Ikea laminaat (Golv)

Discussie in 'De lounge' gestart door MiekF, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ervaring met het Golv laminaat van ikea? Kan er weinig over vinden. Is het bijvoorbeeld makkelijk te leggen en wel een beetje krasvast?

2. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Niemand?
    Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van Ikea laminaat.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb wel ervaring met dat andere laminaat van Ikea (niet het goedkoopste en niet het duurste, er tussenin, weet niet meer hoe het heet) en dat bevalt goed. Ging ook goed met leggen.
    Had eerst ook even gegoogled voor ik dat kocht, toen las ik dat dat goedkope laminaat ook wel goed beviel als het eenmaal lag, alleen dat het heel rot leggen was, omdat er snel stukjes afbraken.

4. Laust

Laust Niet meer actief

Hier beneden en boven laminaat van ikea. Beneden ligt het er nu zo'n 2 jaar in en boven een paar maanden. Geen idee of laminaat leggen moeilijk is met een ander merk maar dit lag er in een dagje in.

Ik heb trouwens geen golv maar een andere. Volgens mij heette die tundra, was 7 of 8 euro per m2 geloof ik. Ik ben heel tevreden! De plinten erbij ophangen was ook een handig systeem. En je krijgt 15 jaar garantie, en stuk langer dan bij de bouwmarkt voor die prijsklasse.

Wat ik begreep was dat er een nieuw aan zat te komen, daarom waren de plinten er niet meer allemaal een paar maanden terug.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Klopt ja, wij waren al een paar keer terug geweest voor de plinten, want die waren steeds uitverkocht. Toen nagevraagd en toen zeiden ze dat ze niet tevreden waren over de leverancier en ze straks bij een andere leverancier vandaan zouden komen.
    Ik zag laatst ook dat het laminaat assortiment ook nogal veranderd was.

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij hebben ook tundra op alle kamers boven en zijn heel tevreden.
    Goed laminaat en gaat lang mee!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb tundra maar wat een draaama! Ik heb het ruim 1,5 week laten aclimatiseren met dozen open etc, rondom gelegd en ruim 1,5!! Cm overgehouden en het is echt overal krom getrokken, uit elkaar geklapt en mn hele gang leek wel een golfslagbad, ziet er nog steeds niet uit. Verder als er iets van water op valt is t binnen t uur helemaal opgezet. De hond lekt wel eens uit haar waterbak en als ik dan na t wandelen terugkom is alles opgezet, superzonde. Mn vloer ligt er nu bijna een jaar in maar ziet eruit alsof t er al 10 jaar ligt.

Echter is het wel echt krasvast! 0 krassen tot nu toe.

8. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hm gemengde ervaringen dus. Heeft iemand ook het Golv laminaat? Is wel de duurste, dus ben benieuwd of dat dan wel goed is bij iedereen...

9. Wij hebben het in onze dochter haar kamer.. weinig m2
    Word ook weinig op gelopen maar ziet er goed uit ook na 2 jaar lang elke week dweilen

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    klopt dat hadden wij maar ondertussen zijn de plinten er ook gewoon weer verkrijgbaar. erg tevreden over deze laminaat iig. ( maar net als Laust hebben wij de tundra. en niet de golv

11. Laust

Laust Niet meer actief

Oeps ik kwam gister nog een half pak tegen en wij hebben prärie ipv tundra. Maar daar ben ik dus blij mee :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat is inderdaad ook de naam van ons laminaat ;)!

Deel Deze Pagina