Ervaring Ikea laminaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Nientjje, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    We willen boven een nieuwe vloer leggen, maar liefst niet al te duur.
    Wie heeft er ervaring met Ikea laminaat? En welke heb je?

2. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ik heb laminaat van ikea. Ik meen tundra.

Bevalt goed :)

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb geen idee welke ik heb, geloof eentje van 4,95 per m2.
    Hij ligt er nu zo'n 4 jaar in (boven) en geen gaten/kieren en hij blijft gewoon netjes. We hadden ook in ons vorige huis van Ikea en daar ook goede ervaringen.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    in mn vorige woning had ik tundra laminaat door mn hele huis liggen en dat was perfect spul. En nu hebben wij de bovenste etage's ook tundra laminaat liggen waar man en kind altijd met veel zand overheen gaan en nog geen slijtplek te zien. Ben er super tevreden over.

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    In ons vorige huis hadden wij beneden en boven Tundra liggen. Geweldig laminaat. Altijd erg veel plezier mee gehad. Makkelijk schoon te maken en je zag er bijna niets op. Geen krassen en de afdruk van hakken. (ik loop altijd op hakken)

Met de plinten die bij het laminaat horen hadden wij minder plezier. Je moest een een soort blauw plastic plintje tegen de muur schroeven en daarna kon de plint erop geklikt worden.

Ieder keer als ik met de stofzuiger tegen zo'n plint aan kwam, viel hij eraf. We hebben op een gegeven die blauwe stipjes weggehaald en de plinten tegen de muur gelijmd. Jammer genoeg werd dit ook niet mooi omdat je de zijkanten niet mooi kan afwerken.

Nu in ons nieuwe huis hebben wij op de 1e etage en de zolder hetzelfde laminaat, maar hebben wij echte houten plinten tegen de muren. Die hebben we tegen de muur gelijmd en kun je mooi afwerken.

Het laminaat is dus perfect, de plinten niet. Daar zou ik iets meer geld aan uit geven.

Succes!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Tundra van de ikea! Helemaal toppie joppie! Super laminaat

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ook tevreden over het Ikea laminaat! Weet zo niet meer welke ik heb, maar het blijft mooi! De plinten zijn inderdaad niet ideaal. Ze blijven niet goed plakken met dat lullige plakstripje die eronder zit. Maar dat is prima op te lossen door het vast te lijmen.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier hebben we boven ook Tundra laminaat van Ikea, zeer tevreden over, maar er wordt niet zoveel opgelopen. De ouders van een vriend van ons hadden ook laminaat van de Ikea en dat in de woonkamer gelegd, maar dat is na twee weken al gaan scheuren dus die hebben alles er weer uit moeten halen. Maar uit de vorige reacties zie ik dat meerdere het gewoon in de woonkamer hebben, en dat gaat prima, dus...

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb net een aantal weken al mijn laminaat van de Ikea er uit gehaald en terug gebracht. Het lag er een jaar in. Voor mij absoluut geen vloer meer van de Ikea.

10. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Golv laminaat. Mooi vloertje, zeer makkelijk te leggen, maar erg krasgevoelig.

11. Wij hebben laatst de SLÄTTEN vloer gehaald en gelegd. Tot nu toe prima, maar nog niet lang in gebruik.
    Mijn zussen daarentegen hebben dit laminaat al een tijd (jaar of 5) en is prima. Wel zei mijn vader dat het laminaat wat meer kan werken dan de meeste merken laminaat dus genoeg ruimte aan de buitenkant laten.
    De plinten zijn inderdaad minder. Leuk voor een korte tijd, maar dan vallen ze er af..

12. knap

knap Niet meer actief

Vorig jaar heb ik het goedkoopste laminaat bij de ikea gekocht Slatten en het ligt nog overal even netjes geen krasjes niks. En heb er ook een peuter van 2 over lopen. Wel vind ik de toplaag wat gladjes maar als je er aan gewent ben glij je niet meer uit haha. En ja de plinten moet ze nog steeds eens goed vast plakken maar voor het geld ik kan niet zeggen dat het slecht is. Hoop er nog een tijd plezier van te hebben.

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Leuk zoveel reacties!
    We zaten ook naar Tundra te kijken, die is van prijs wel leuk. De kleuren moeten we nog gaan bekijken.
    Maar gemengde reacties dus. Voor ons is het alleen voor boven, dus denk dat het niet snel kapot zal gaan. De Slatten is helemaal goedkoop, is die kleur ook wat?

En bedankt voor de tip over de plinten, kunnen we ze beter meteen goed vastlijmen.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wij hebben Slätten van Ikea (ook zo'n mooie naam hahahahaha)
    We gaan ze komend weekend leggen dus dan kan ik er pas wat van zeggen.

15. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier twee weken geleden Tundra gelegd. Erg tevreden mee, ziet er mooi uit!

16. Gazy

Gazy Niet meer actief

wij hebben in de baby kamer en in de huiskamer laminaat van de ikea.. ik vind het een erg goede kwaliteit voor wat je voor de prijs bij een kwantum of leen bakker kunt krijgen.
    Het blijft veel mooier, gelijk al. het ligt hier nu een vier maanden.

17. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij hebben tundra gehad, bleef mooi :). Nu in ons nieuwe huis hebben we Golv. Die vind ik eigenlijk nog fijner, is minder glad en het lijkt net echt een houten vloer. Krasgevoeligheid heb ik niks van gemerkt, maar wij lopen altijd op sokken en de stoelen hebben van die plakviltjes (ook van ikea :)).

18. Ik vind de kleur zelf mooi ja (ligt hier op zolder) het pastte beter bij de kamers daar. Ligt er een beetje aan wat je wilt! Hier geen spijt van en kostte ook niet veel.

19. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier ook al een jaar of 4 laminaat van ikea. Hartstikke mooi spul. helemaal met kinderen. het is lekker goedkoop en bijna geen slijtage

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bijna allemaal positief dus. Binnenkort maar eens gaan kijken naar de kleuren. Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina