Heeft iemand ervaring met de traphekjes van Ikea? Wij zijn aan het twijfelen voor het klemhekje of het geschroefde hekje. De Veiligheid geloof ik wel, het gaat mij meer over de kwaliteit van het hekje en het bedieningsgemak. Gaan de hekjes makkelijk open en dicht? Valt het niet van ellende uit elkaar? Of heeft er iemand nog tips voor een beter traphekje voor een leuke prijs?
Wij hebben slechte ervaringen met klemhekjes maar dat zal persoonlijk zijn. Nu zo'n vouwhekje van ikea, top! Ze vallen echt niet van ellende uit elkaar hoor.
Deze hebben wij ook. Zijn eerder ook uitgeroepen als product van het jaar door Consumentenbond. Moest in het begin even aan de bediening wennen, maar eenmaal onder de knie een handig rek! Met name door het feit dat ie weinig ruimte in neemt als hij open is. Onze ervaring is dus ook positief
Ik zou sowieso nooit voor een klemhekje gaan. Dat lijkt me behoorlijk onhandig. Hooguit 1 als portable, voor in de tuindeur, babykamerdeur en balkondeur.
Wij hadden IKEA, klem, bovenaan de trap. Ideaal, werkte prima. Zullen we nu ook weer voor gaan (verhuisd dus even kijken of het nu weer goed past). En het trapje is nog goed dus zou voor een 2e ronde mee kunnen gaan.
Veiligheidswaarschuwing Ikea Patrull Traphekjes | Consumentenbond Klem hekjes van Ikea zijn eigenlijk alleen bedoeld voor onderaan de trap.... Was tijd geleden in het nieuws (zie link).
Ik wou hetzelfde posten Zonnetje, uitzondering is het harmonica hekje, deze komt zeer goed uit de test en heeft de gebreken niet
Zoals anderen ook al hebben aangegeven: een klemhekje is niet veilig bovenaan de trap. Ikea geeft het overigens zelf ook aan op de website. Bij de geschroefde hekjes staat: voor boven- en onder aan de trap. Bij het klemhekje staat duidelijk: "Voor deuropeningen en voor onderaan de trap. Niet voor ramen of voor bovenaan de trap." De reden is dat een kind door een klemhekje heen kan vallen, en dan met hekje en al naar beneden gaat. Ik ken ook echt een situatie waarbij dit gebeurt is. Een klemhekje bovenaan de trap is schijnveiligheid.