Doodsbang voor de (tweede) bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by TallieJ, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

May 6, 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Zoals het onderwerp al zegt....
    Ik ben doodsbang voor de bevalling. Bij de eerste braken mijn vliezen om 10:00 en om 22:30 begonnen de weeen om vervolgens om 23:45 al 9cm ontsluiting te hebben! Ik had dus een weeenstorm en raakte een beetje in paniek. Toen naar het ziekenhuis en toen heb ik nog 2 uur lang liggen persen. Uiteindelijk ingeknipt en toen was ze er binnen 10 seconden. In totaal heeft de bevalling dus "maar" 4 uur en een kwartier geduurd. Dat is erg snel voor een eerste.

Ik hoor vaak dat een tweede bevalling sneller gaat. Waardoor ik dus nog banger ben want dit deed al heel veel pijn.... Hoe is jullie ervaring? Was de tweede bevalling idd sneller? En konden jullie het beter aan omdat je wist wat je te wachten stond of juist niet?

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik schoot bij de eerste al heel snel volledig in paniek, bij de tweede vond ik alleen de laatste 20 minuten ontsluitingsweeen niet te harden. Hoop nu bij de derde helemaal zen door de bevalling te glijden (ha! :D)

3. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Mijn eerste is gehaald met een keizersnede, dus met de tweede had ik totaal geen idee wat me te wachten stond.

Ik ben bij haar ingeleid. Had 2 cm ontsluiting en konden ze mn vliezen meteen breken. Om 9 uur ging het infuus aan. om 10 uur was ik van 2 naar 5 gegaan. Daarna heb ik 3 minuten lang erge pijn gehad en voelde ik haar zo naar beneden glijden. En toen kreeg ik het poepgevoel. Ik raakte die 3 minuten ook in paniek, ik wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Maar het bleek inderdaad zo te zijn dat in die 3 minuten ik van 5 naar 10 cm ben gegaan.

Ik mocht meteen beginnen met persen, terwijl met ren en vliegwerk alles werd klaargezet, want dit hadden ze nog niet verwacht. Na een paar keer persen was ze eruit.

Nu is een ingeleide bevalling natuurlijk heel anders dan alles op zijn beloop laten en het zn natuurlijke gang laten gaan. Maar volgens de gyn is dit het werk geweest van mijn eigen lichaam.

Nu ik zwanger ben van de 3e ben ik alles behalve bang voor de bevalling. Ik denk juist omdat ik nu weet wat er gebeurd. Nu is elke zwangerschap en bevalling natuurlijk weer anders, maar het kindje moet er toch uit.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan het me voorstellen ! Hier juist bang omdat de eerste 26 uur duurde en ik helemaal platgespoten was met pijnstillers en ruggenprik. Nu wil ik een bad bevalling en ben ik me gaan verdiepen in hypnobirthing dit laatste klinkt heel zweverig maar echt geef je er aan over ! Dit helpt voor welke bevalling dan ook om te blijven relativeren en vooral niet in paniek te schieten !

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Hier gebroken vliezen, meteen weenstorm in suto gestapt en uur later was ze er
    Dus niet bang voor pijn ofzo maar meer dat ik in me eentje thuis ben of iets

6. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Wat toevallig. Hier duurde de bevalling ook maar 4 uur (eerste kindje) dus ik weet hoe ontzettend heftig de weeen waren. Ik heb bij mijn bevalling gebruik gemaakt van hypnobirthing, althans de technieken die ik prettig vond toegepast en voor mij werkte dat. Ondanks die heftige weeen een hele mooie en rustige badbevalling gehad. In bad kon ik de weeen heel goed opvangen.

Zie in een vorig bericht dat hypnotherapie altijd werkt, maar ik denk dat je het eerst moet ervaren.. Als je alleen een 'handleiding/boekje' leest kan dat voor jou misschien al voldoende zijn. Dit is echt persoonlijk. Angst zal je in ieder geval niet helpen. Ik hoop dat je snel een manier vind die bij jou past, om de bevalling onder controle te houden.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Mijn bevallingen waren steeds sneller, maar ik heb alleen bij de tweede een weeënstorm gehad!
    Bij de derde en vierde niet, bij de vierde ben ik ingeleid.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik ben niet zwanger maar dit is een van de dingen die door mijn hoofd gaan als ik eraan denk. De eerste is geboren in 2,5uur tijd, alles erop en eraan! De tweede komt nog sneller zegt men. Ben inderdaad meer 'bang' dat ik alleen ben of zo.....
    Sorry verder geen geruststellende woorden van mij...

9. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

May 20, 2010
    3,789
    1
    36
    Herkenbaar!!!
    Mijn dochter was er in 2,5 uur! (van niks naar baby)..

Ik ben zo bang dat ik niet op tijd in het ziekenhuis ben!
    Ik hoop dat ik door heb dat t is begonnen!

Share This Page