Ons mannetje slaapt overdag heel erg slecht meestal maar 2 uurtjes in zijn eigen bedje (over de hele dag). Hij slaapt wel bij mij man of mij in de armen maar dan hebben wij hem wel in een soort houdtgreep zodat hij niets veel meer kan. Dan valt hij binnen 5 minuten diep in slaap. Hij is heel erg druk met zijn armpjes dus nu zeggen redelijk veel mensen dat wij hem moeten inbakeren. Zodat hij dan zijn rust kan vinden. Hij huilt ook nog redelijk veel en ik heb dan het idee dat hij niet uitgerust is. Gister ging hij helemaal over de rooie in het winkelcentrum omdat hij gewoon niet kan slapen. Dan gilt hij echt alles bij elkaar. Maar mijn vraag is mijn mannetje is 11 weken oud is dit niet een beetje laat om te gaan inbakeren. Hij heeft nu de puck ababy aan dit werkt een beetje. Zonder slaapt hij amper... Graag jullie mening en ervaring hierover en wat ik het best kan doen. Alvast bedankt groetjes rensje
persoonlijk vind ik inbakeren geweldig en heb spijt dat ik er niet eerder mee ben begonnen ! Ik denk niet dat 11 weken te laat is , het is niet voor nix dat er verschillende maten doeken te verkrijgen zijn toch ? Persoonlijk zou ik het gewoon doen als ik jou was ..........ik heb het toen de tijd tegen het advies in van het cb gedaan en het was de beste beslissing ever ( op dat moment dan ) succes met je beslissing !
Ik zou niet iets van een puckababy gebruiken. Hierin kunnen ze nog steeds bewegen. Ik heb een gewone inbakerdoek gebruikt, het ziet er heel zielig uit in zo'n coconnetje maar het doet wonderen! Hij sliep er heerlijk door.
nou inderdaad bij de puck a baby kan hij gewoon nog met zijn handjes bij zijn gezichtje. Wel door het doek heen maar toch. Hij is best druk nog in de puck ababy. Ik heb ook naar die pacco gekeken. Dit is met klitterband toch?? want dat lijkt met wel makkelijker... vast bedankt voor jullie reactie. Dus gewoon proberen dusssssssssssss..
Wij hebben de puck a baby gebruikt en ik vond dit fijner dan de pacco ... Ze kon er nog in bewegen met haar handjes maar ze kon zich zelf niet wakker slaan zeg maar ... Zo zie je maar de 1 zegt pacco en de ander de puck haha .. Misschien kan je van iemand een bakerzak lenen ?? En als het je bevalt dan kopen ...
Anders even vragen aan het cb. Bij ons kan je hem een paar dagen lenen om te kijken of dat het wel werkt. Ik heb hem daarna gekocht. De pacco is inderdaad met klitteband.
Mijn neefje was zo beweeglijk met zijn armpjes dat hij zichzelf steeds wakker sloeg. Vanaf het moment dat hij ingebakerd werd (week of 6 na geboorte) sliep hij prima. Vind het er zelf altijd een beetje zielig uit zien, net een dwangbuisje maar als het de kleine helpt een zeer goed middel!! Wat moet dat moet.... Weet niet wat voor doek hij had.
Ik heb Tim toen hij 10 weken was, beginnen inbakeren. Het werkt echt heel goed. Hij vindt het niet tof in het begin, maar hij valt er wel snel en diep van in slaap. Nu kwam ik gisteren ochten bij hem, en hij had hem eruit gewurmd. Ik gebruik een Snug&Tug en ik ben bang dat hij dan die doeken over zijn gezicht krijgt. Ik zou hem dan het liefste niet meer inbakeren. 's nachts gaat dat goed, maar overdag slaapt hij weer heel kort, zoals voorheen. Vraagje aan de experts hier: Ik baker mijn zoon in tegen maaiende armpjes. Men zegt dat wanneer je kind zich begint om te draaien, het bakeren afgebouwd moet worden ivm. stikgevaar wanneer hij omdraait, wat logisch is. Maar wat als het probleem van de maaiende armpjes en het niet diep slapen niet opgelost is? Moet hij dan gewoon slecht slapen? Soms heb ik het idee dat wanneer de bakerdoek afgebouwd moet worden, de oorzaak dan ook weg is, alsof het een fase is waar ze uit moeten groeien.
Hoi, ook hier een zeer positieve ervaring met het inbakeren! Wij bakeren ons zoontje sinds hij 5 weken oud is in, en het is een totaal ander kind geworden! Voor die tijd huilde hij heel erg veel, wou hij overdag niet in bed slapen en sliep hij alleen als hij bij iemand op de arm lag of in de maxi cosi. We zijn begonnen met een Puckababy maar dit hielp bij ons niet genoeg, hij had nog teveel bewegingsvrijheid. Daarna zijn we op advies van het CB begonnen met inbakeren met de Pacco doeken en dit werkte vanaf het allereerste moment. Dus ook wij zijn er erg blij mee en hebben er een heel tevreden en vrolijk ventje van gekregen
hoi ik bakerde hem eerst in een omslagdoek maar op een gegeven moment kwam hij steeds los, ik heb naar de puckababy gekeken maar was idd bang dat hij te los zat en ben toen voor de swaddle me gegaan en ik ben er zeer tevreden over, hij slaapt als een roosje! hij bengint nu ouder te worden en hij krijgt nu ook meer kracht en het lukt hem dus dan ook wel te ontsnappen! ja baby's worden ook slimmer! succes met je keuze en anders koop je eerst via marktplaats 1 om te proberen of van iemand te lenen, want ik vind het allemaal best wel duur en vind het dan zo sonde als het niet voor je werkt! succes,
Ik gebruik voor Milan wel de puccababy en bevalt echt goed! We zijn met 8 weken begonnen met inbakeren omdat hij heel slecht zelf in slaap kon komen door maaiende armpjes. Nou is het wel zo dat hij zijn armpjes noh kan bewegen, maar bij zijn gezichtje komt hij echt niet hoor. Met veel moeite kan hij zijn vuistje (met doek dan) in zijn mondje doen, maar meer ook niet. Milan slaapt er iig super mee. Sinds we de puccababy gebruiken is hij snacht niet meer wakker geweest.