Ervaring indirect getroffen door bliksem

Discussion in 'De lounge' started by Polkadotjes, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hiermee hebben.

Gisterochtend bent ik indirect getroffen door de bliksem waardoor ik natuurlijk nu nogal wat vervelende klachten heb. Maar helaas kunnen de dokter en ik hier weinig over vinden. (Omdat het natuurlijk niet heel vaak gebeurd.)
    Het is dus afwachten wat de gevolgen zijn. Maar daar heb ik eigenlijk niet zo zin in ;)

Google is normaal mijn beste vriend maar daar kan ik niet heel veel vinden.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Jeetje! Die kans is volgens mij echt 1/1000000000000000000..
    Wat is er gebeurd?!

Sterkte meid ik hoop dat het allemaal mee valt!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wtf, hoe dan??

4. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Volgens mij is dat vooral afhankelijk van hoe ver je van het inslagpunt stond. En waar de geleiding langs is gegaan.

Mijn zwager heeft ooit een bolbliksem in zijn tent gehad die daar insloeg (of 'klapte'zoals hij zei). Maar hij heft er niet veel last van gehad want de bliksem ging via de tentpaal en ontlaadde waarschijnlijk via de grond, maar hij kreeg er niets van mee. Behalve het gevoel van 'plassen tegen schrikdraad' zoals hij het noemde :D Hij heeft er gelakkig ook niets van over gehouden.

5. tuc

tuc Niet meer actief

jeetje wat heftig, ik kan je verder niet helpen, heb er geen verstand van of ervaring mee

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Klink misschien stom maar zou het helpen om te aarden? Met je blote voeten in het gras?

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat en hoe dan :O

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Jeetje wat een heftige ervaring. Ik kan je verder geen tips geven, maar wel sterkte wensen en hopelijk blijft de restschade beperkt.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Fysisch gezien zal je dit niet helpen. Elke blikseminslag verlaat het lichaam direct via aarding. Dus TS is al geaard. Er is geen residuele electriciteit meer in haar lichaam.

En niet lullig bedoeld, maar met dit weer met je blote voeten in het gras gaan staan lijkt me ook niet goed voor je gezondheid.

10. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Ik kan me er niet veel van herinneren. Ik stapte van mijn fiets en opeens werd echt alles wit met een zeer harde knal. mijn hele lichaam verkrampte. Ik kan mij herinneren dat ik daarna erge pijn had. Dan is er een stuk blank en sta ik opeens op mijn werk. Na 2 uur gewerkt te hebben drong het eigenlijk pas tot mij door wat er überhaupt allemaal gebeurd was.
    Mijn zenuwbaan aan de linkerkant is nu aangetast als in tintelingen. hoofdpijn aanvallen, misselijk met hartkloppingen, ik ben momenten kwijt, dat ik niet weet wat ik gedaan heb. Ik heb echt overal spierpijn en een bloeddruk van 140/104

De dokter die zo'n 20 min fietsen van de plek zit heeft de knal gehoord en kon dus ook precies zeggen hoelaat het gebeurde.

11. tuc

tuc Niet meer actief

jeetje wel heftig hoor

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wtf... Ik zou echt niet gewoon gaan werken man, direct krijg je een hartstilstand ofzo, weet jij veel. Ik zou naar het ZH gaan.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Op Wikipedia stond dit.

De meeste verwondingen worden opgelopen als mensen zich in de nabijheid van een blikseminslag bevinden of door een indirecte blikseminslag (wanneer de bliksem bijvoorbeeld in een boom slaat waaronder het slachtoffer staat te schuilen). De letsels die ontstaan na blootstelling aan een nabije inslag zijn vergelijkbaar met explosieletsels.

Misschien kun je googlen op explosieletsel. Sterkte!

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heftig !
    Een kennis van mij is 3 jaar geleden geraakt door de bliksem in een open veld. Hij kampt nog steeds met hartritme stoornissen en was bijna dood daar op dat veld.
    Ik zou absoluut niet gaan werken en dit in het ziekenhuis uit laten zoeken ! Gezien je klachten hebt kan dit nog weleens erger uitpakken dan je nu denkt !

15. beautevil

beautevil Fanatiek lid

Dec 23, 2011
    2,156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hier soortgelijks meegemaakt, je mag me pb-en!

Liefs xx

16. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Wow!:$ heftig! Ik zou iig niet meer gaan werken, maar met je klachten naar het ziekenhuis gaan.

17. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ja even naar het ziekenhuis, zou ik ook doen. Aan de buitenkant zie je misschien niets, maar wellicht heb je aan de binnenkant letsel. Beschadigde bloedvaten o.i.d. zou vragen of ze me even binnenste buiten willen keren.
    Dat je bloeddruk hoog is geeft al aan dat er wel iets aan de hand is (of het moet nog van de schrik zijn)

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    #18 Miss Appletree, Dec 12, 2014
    Last edited: Dec 12, 2014
  19. 2jees

2jees Niet meer actief

Sjonge, heftig hoor!! Wat eng zeg. Ik denk dat je 'per ongeluk' bent gaan werken? Zo lees ik het tenminste. Sterkte!

20. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Super heftig! Niet te licht opvatten en goed laten onderzoeken!

Share This Page