Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hiermee hebben. Gisterochtend bent ik indirect getroffen door de bliksem waardoor ik natuurlijk nu nogal wat vervelende klachten heb. Maar helaas kunnen de dokter en ik hier weinig over vinden. (Omdat het natuurlijk niet heel vaak gebeurd.) Het is dus afwachten wat de gevolgen zijn. Maar daar heb ik eigenlijk niet zo zin in Google is normaal mijn beste vriend maar daar kan ik niet heel veel vinden.
Jeetje! Die kans is volgens mij echt 1/1000000000000000000.. Wat is er gebeurd?! Sterkte meid ik hoop dat het allemaal mee valt!
Volgens mij is dat vooral afhankelijk van hoe ver je van het inslagpunt stond. En waar de geleiding langs is gegaan. Mijn zwager heeft ooit een bolbliksem in zijn tent gehad die daar insloeg (of 'klapte'zoals hij zei). Maar hij heft er niet veel last van gehad want de bliksem ging via de tentpaal en ontlaadde waarschijnlijk via de grond, maar hij kreeg er niets van mee. Behalve het gevoel van 'plassen tegen schrikdraad' zoals hij het noemde Hij heeft er gelakkig ook niets van over gehouden.
Jeetje wat een heftige ervaring. Ik kan je verder geen tips geven, maar wel sterkte wensen en hopelijk blijft de restschade beperkt.
Fysisch gezien zal je dit niet helpen. Elke blikseminslag verlaat het lichaam direct via aarding. Dus TS is al geaard. Er is geen residuele electriciteit meer in haar lichaam. En niet lullig bedoeld, maar met dit weer met je blote voeten in het gras gaan staan lijkt me ook niet goed voor je gezondheid.
Ik kan me er niet veel van herinneren. Ik stapte van mijn fiets en opeens werd echt alles wit met een zeer harde knal. mijn hele lichaam verkrampte. Ik kan mij herinneren dat ik daarna erge pijn had. Dan is er een stuk blank en sta ik opeens op mijn werk. Na 2 uur gewerkt te hebben drong het eigenlijk pas tot mij door wat er überhaupt allemaal gebeurd was. Mijn zenuwbaan aan de linkerkant is nu aangetast als in tintelingen. hoofdpijn aanvallen, misselijk met hartkloppingen, ik ben momenten kwijt, dat ik niet weet wat ik gedaan heb. Ik heb echt overal spierpijn en een bloeddruk van 140/104 De dokter die zo'n 20 min fietsen van de plek zit heeft de knal gehoord en kon dus ook precies zeggen hoelaat het gebeurde.
wtf... Ik zou echt niet gewoon gaan werken man, direct krijg je een hartstilstand ofzo, weet jij veel. Ik zou naar het ZH gaan.
Op Wikipedia stond dit. De meeste verwondingen worden opgelopen als mensen zich in de nabijheid van een blikseminslag bevinden of door een indirecte blikseminslag (wanneer de bliksem bijvoorbeeld in een boom slaat waaronder het slachtoffer staat te schuilen). De letsels die ontstaan na blootstelling aan een nabije inslag zijn vergelijkbaar met explosieletsels. Misschien kun je googlen op explosieletsel. Sterkte!
Heftig ! Een kennis van mij is 3 jaar geleden geraakt door de bliksem in een open veld. Hij kampt nog steeds met hartritme stoornissen en was bijna dood daar op dat veld. Ik zou absoluut niet gaan werken en dit in het ziekenhuis uit laten zoeken ! Gezien je klachten hebt kan dit nog weleens erger uitpakken dan je nu denkt !
Ja even naar het ziekenhuis, zou ik ook doen. Aan de buitenkant zie je misschien niets, maar wellicht heb je aan de binnenkant letsel. Beschadigde bloedvaten o.i.d. zou vragen of ze me even binnenste buiten willen keren. Dat je bloeddruk hoog is geeft al aan dat er wel iets aan de hand is (of het moet nog van de schrik zijn)
Las net je andere bericht. Hier staat iets over blikseminslag en geheugenverlies. Laatste alinea, maar dat voorspelt weinig goeds. Bliksemletsel: Letsel door elektrische stroom of bliksem: Merck Manual Medisch handboek Eens met Tweekids, naar het ziekenhuis. Nog even een edit. When Not Fatal, Lightning Leaves Significant Physical And Mental Scars - ABC News Hierin staat een stukje over secondary exposure.
Sjonge, heftig hoor!! Wat eng zeg. Ik denk dat je 'per ongeluk' bent gaan werken? Zo lees ik het tenminste. Sterkte!