Lichte testen 2 maanden na zwangerschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Yaraatje, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Twee maanden geleden ben ik bevallen na een zwangerschap van 15 weken, omdat het kindje niet levensvatbaar was. Omdat ik dit eerst wilde verwerken voor ik weer zwanger zou worden, ben ik aan de pil gegaan.
    Nu heb ik sinds 18 oktober positieve testen, ik had een test gedaan omdat ik symptomen herkende van de vorige zwangerschap. In tegenstelling tot mijn vorige zwangerschappen blijven de testen nu heel licht.
    Ik vraag me af of het niet van de vorige zwangerschap kan zijn, misschien een stukje placenta achter gebleven? De verloskundige zegt dat het zou kunnen dat het van de vorige zwangerschap komt, of dat het wel een nieuwe zwangerschap kan zijn. Ik kan pas over 3 weken terecht voor een echo, maar ga vanmiddag wel bloedprikken en dan maandag weer om te kijken of het hcg oploopt.

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen/gedachten hierover.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Als ik dit zo zie, dan denk ik dat er weefsel is achtergebleven.

    Je bent dus nog steeds aan de pil begrijp ik?
     
  3. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind de laatste wel duidelijker ten opzichte van de eerste ..
    Maar voor 9 dagen vind ik het verschil voor een goede zwangerschap dan wel weer minimaal.

    Voor 2 maanden na bevalling zijn ze in mijn ogen ook nog te duidelijk..

    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en nog heel veel sterkte met het verlies van je kindje.
     
  4. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Had 18 oktober mijn stopweek en geen nieuwe strip begonnen. Denk zelf ook achtergebleven weefsel, had net weer een lichtere test dan die van gisteren.
     
  5. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Dankjewel! De bloedtest zal wel duidelijkheid geven, de onzekerheid is zo naar...
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dan zit er duidelijk nog iets helaas.

    Heb je geen controle echo gehad na de mk?
     
  7. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Nee, placenta was er meteen mee uitgekomen. Maandag nog een keer bloedprikken en dan zal ik wel een echo krijgen hoop ik.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Allereerst sterkte met het verlies, wat verdrietig. Laat het maar goed uitzoeken hoor, dat een placenta eruit is gekomen zegt niet altijd alles. Ik heb twee keer gehad dat de placenta compleet leek, maar dat ik er toch na een aantal weken achter kwam dat er toch nog wat zat. Bij de eerste keer dat dit gebeurde was ik niet ziek, maar heb ik wel weken af en aan gevloeid, de tweede keer ben ik er ziek van geworden waardoor ik besloot aan de bel te trekken. Sterkte!
     
  10. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik vloei nu ook nog, dacht dat het van de pil was, had ik vorige keer ook van de pil namelijk. Maar nu vloei ik nog steeds dus verwacht ook dat er nog wat zit.
    Hoe hebben ze het bij jou weggehaald?
     
  11. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah, als je er ook nog bij vloeit dan zou ik zeker contact opnemen met je vk/gyn voor een inwendige echo. Hou ook vooral in de gaten of je geen koorts krijgt, dan echt meteen bellen. Bij mij is het beide keren onder narcose weggehaald met een curettage.
    De eerste keer heb ik er bijna 9 weken mee rond gelopen, het was na mijn eerste bevalling en wist niet goed hoe lang het vloeien “mocht”. De gyn was verbaasd dat ik geen nog koorts had. Ik werd de volgende dag geholpen en kreeg preventief een antibiotica tabletten kuur mee naar huis. De tweede keer was ik er meer verdacht op. Toen kreeg ik na 1,5 week na de bevalling koude rillingen, overgeven en koorts. Toen moest ik meteen aan infuus met antibiotica. Ook weer helemaal goed gekomen hoor. Ik hoop natuurlijk dat er bij jou niet nog iets zit, je hebt al een verdrietige periode en dan ook nog zoiets erbij, hopelijk snel duidelijkheid!
     
  12. Bloemm90

    Bloemm90 Bekend lid

    8 aug 2016
    793
    648
    93
    Vrouw
    Ik zou wel contact opnemen met je vk en anders sturen ze je maar door. Je kunt er goed ziek van worden en dit wil je zeker voor zijn.
    Bij mij is de placenta ook heel eruit gekomen maar desondanks na 6 weken curettage gehad.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  13. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Ook heftig dat je het dan 2 keer hebt gehad!
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord, contact met de verloskundige heb ik, maar die wilden eerst het bloedonderzoek afwachten. Verwacht dat er dan na maandag actie wordt ondernomen. Ik ben nu ook 9 weken verder volgens mij, verder nog geen last gelukkig.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, h
    Dankjewel voor je reactie! Maandag prikken ze voor de 2e keer bloed voor de hcg waarde. Als die niet gestegen is dan gaan ze verder onderzoeken, dus verwacht wel dat ik na maandag snel een echo heb.
     
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    graag gedaan! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en valt het mee!
     
  16. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?
     
  17. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Gister de uitslagen van de bloedonderzoeken gehad, maar het is geen nieuwe zwangerschap idd. De waardes stijgen niet.
    Moet nu afwachten of ik binnen een paar weken ongesteld word en anders weer een test doen. Afwachten maar :confused:
     
  18. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg! Vloei je nog? Ik zou anders echt aandringen op een (inwendige)echo zodat ze kunnen zien of er placentaresten zijn achtergebleven.
     
  19. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ook niet gezakt? Ik zou ook echt aandringen op een extra controle echo of echt alles schoon is.

    Sterkte ❤
     

Deel Deze Pagina