ik zou heel graag mijn boze hart even luchten furieus ben ik!! wij hebben internet bij een bepaald bedrijf (noem geen namen) de rekening van deze maand kon niet afgeschreven worden. geen probleem, dat heb ik gezien een paar dagen later en alsnog gewoon betaald. niets aan de hand zou je zeggen krijg ik gisteravond een e-mail waarin een bedrag van 250 euro staat die ik moet betalen! nu heb ik zojuist gebeld en die mevrouw kon me niet vertellen waar dat van is maar ik moet maandag een ander nummer bellen. wel kon ze me zeggen dat het ging over incasso's van vorig jaar?? van vorig jaar!!?? ten eerste; als je niet betaald wordt je afgesloten, en dat zijn we niet bij mijn weten is alles nu betaald. ten tweede; ik heb hier nooit bericht o.i.d over gehad! en ten derde; we zitten verdorie in april!!!! incasso's van vorig jaar!?!?! heel vaag allemaal maar hier ben ik eerlijk gezegd niet van gediend, als ik betalen moet; prima, stuur me een mail of brief en ik betaal, dat is nooit een probleem geweest. Nou.... maandag maar bellen maar dit lijkt mij geen fijne gang van zaken. zo... ik heb even mijn hart gelucht. sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt!!
Het kost even tijd en dat is niet leuk maar je kunt toch gewoon bewijzen dat je vorig jaar betaald hebt? Bij internetbankieren vul je een tegenrekening (nummer) in en dan vind je alle betalingen onder elkaar. Dit kan je opsturen. Ik begrijp dat de fout niet bij jou ligt en dat je helemaal geen zin hebt om hier moeite voor te doen. Het is heel herkenbaar hoor, ik heb vorig jaar pas na 8 maanden mijn geld terug gekregen van de ns, vond ik ook niet tof!
relaxxxxxxxxxxxxx als je betaald hebt is dat toch gewoon aan te tonen. dus als je dat zeker weet is er toch niks aan de hand. snap dat het frusterend is dat je er op dit moment even niets mee kan maar het is zo weer maandag.
mocht het toevalllig ziggo zijn kan je op de eigen site je facturen inzien, dus ook of er eventueel nog iets openstaat..
Relax, rustig blijven. Even goed uitzoeken alvorens je door het plafond springt. Ik neem aan dat je weet wat er elke maand van je bankrekening afgaat en je in de gaten hebt gehouden dat alles elke maand netjes geincasseerd is. Dus kun jij ook aantonen dat je betaald hebt. Gaat het om iets anders, laat ze dan eerst maar aantonen waar het om gaat.
Hoeft niet gelijk fake te zijn hoor, wij krijgen van UPC ook onze rekening online via de mail binnen. zou me dr niet zo druk om maken TS, als jij alles hebt betaald is er toch niets aan de hand?
De email klopt. Ze sturen mij altijd een melding als de incasso niet gelukt is, nou dan weet ik dat en wordt het gewoon betaald. Ik ga inderdaad de tip opvolgen door via internet bankieren te kijken. Het is overigens geen van de bedrijven die jullie genoemd hebben Maar kom op he... incasso's van vorig jaar! Zonder enig zeggen of schrijven.... Maar jullie geruststellende woorden doen me goed! Dank jullie!
Je kunt toch zo zien of alles van vorig jaar is betaald of niet. Jij moeter zelf voor zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat zodat ze kunnen afschrijven.
Het kan zijn dat het om herrineringskosten of aanmanings kosten gaat, of een combinatie ervan. Als het vaker voorkomt dat het bedrag niet van je rekening afgeschreven kan worden, komen er extra kosten overheen. Je krijgt nooit zomaar een brief met hoeveel van deze kosten open staan, maak vaak pas een keer wanneer ze je er weer aan moeten herrineren als je te laat betaald hebt. Tenminste in het werk wat ik aantal jaar geleden deed ging dit wel zo.
Hier sluit ik mij bij aan. Er zijn zooooooo veel lieden die bewust of onbewust incasso's storneren om allerlei redenen. Bedrijven hebben er dagwerk en zeer veel kosten aan om hun geld te kunnen incasseren.
Precies, vandaar dat er dan ook extra kosten overheen komen. Komt het dus regelmatig voor dat je niet voldoende sado op je rekening hebt, lopen deze kosten snel op. Je zou dan gewoon de incasso datum moeten laten veranderen of overgaan op acceptgiro.
Ik zou eerst maar eens uitzoeken over welke periode het gaat, en je eigen bankrekening checken qua afschrijvingen. Voor het zelfde geld gooien ze dingen door elkaar.. Maar je zult dus zelf even handen uit de mouwen moeten steken om het recht te zetten
idd dit. Ik snap heel goed dat de extra administratie kosten oplevert, en het lijkt mij logisch ( zeker bij de prijsvechters) dat de betreffende gebruiker betaalt.