mag ik heel even mijn boze hart luchten?

Discussion in 'De lounge' started by matje, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. matje

matje Niet meer actief

ik zou heel graag mijn boze hart even luchten
    furieus ben ik!!
    wij hebben internet bij een bepaald bedrijf (noem geen namen)
    de rekening van deze maand kon niet afgeschreven worden.
    geen probleem, dat heb ik gezien een paar dagen later en alsnog gewoon betaald.
    niets aan de hand zou je zeggen
    krijg ik gisteravond een e-mail waarin een bedrag van 250 euro staat die ik moet betalen!
    nu heb ik zojuist gebeld en die mevrouw kon me niet vertellen waar dat van is maar ik moet maandag een ander nummer bellen.
    wel kon ze me zeggen dat het ging over incasso's van vorig jaar??
    van vorig jaar!!??
    ten eerste; als je niet betaald wordt je afgesloten, en dat zijn we niet bij mijn weten is alles nu betaald.
    ten tweede; ik heb hier nooit bericht o.i.d over gehad!
    en ten derde; we zitten verdorie in april!!!!
    incasso's van vorig jaar!?!?!
    heel vaag allemaal maar hier ben ik eerlijk gezegd niet van gediend,
    als ik betalen moet; prima, stuur me een mail of brief en ik betaal, dat is nooit een probleem geweest.
    Nou.... maandag maar bellen maar dit lijkt mij geen fijne gang van zaken.
    zo... ik heb even mijn hart gelucht. sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt!!

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt het wel?? een rekening die je via email krijgt? volgens mij is het fake?

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Het kost even tijd en dat is niet leuk maar je kunt toch gewoon bewijzen dat je vorig jaar betaald hebt? Bij internetbankieren vul je een tegenrekening (nummer) in en dan vind je alle betalingen onder elkaar. Dit kan je opsturen. Ik begrijp dat de fout niet bij jou ligt en dat je helemaal geen zin hebt om hier moeite voor te doen. Het is heel herkenbaar hoor, ik heb vorig jaar pas na 8 maanden mijn geld terug gekregen van de ns, vond ik ook niet tof!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    TELE2 ??
    Daar hebben mijn ouders heel veel problemen mee gehad ook steeds onterechte rekeningen etc

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

relaxxxxxxxxxxxxx als je betaald hebt is dat toch gewoon aan te tonen. dus als je dat zeker weet is er toch niks aan de hand. snap dat het frusterend is dat je er op dit moment even niets mee kan maar het is zo weer maandag.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Ik krijg bijna alle rekeningen via mail. Veel bedrijven moet je extra betalen voor papieren facturen

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mocht het toevalllig ziggo zijn kan je op de eigen site je facturen inzien, dus ook of er eventueel nog iets openstaat..

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Relax, rustig blijven. Even goed uitzoeken alvorens je door het plafond springt.

Ik neem aan dat je weet wat er elke maand van je bankrekening afgaat en je in de gaten hebt gehouden dat alles elke maand netjes geincasseerd is. Dus kun jij ook aantonen dat je betaald hebt.

Gaat het om iets anders, laat ze dan eerst maar aantonen waar het om gaat.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hoeft niet gelijk fake te zijn hoor, wij krijgen van UPC ook onze rekening online via de mail binnen.

zou me dr niet zo druk om maken TS, als jij alles hebt betaald is er toch niets aan de hand?

10. matje

matje Niet meer actief

De email klopt.
    Ze sturen mij altijd een melding als de incasso niet gelukt is, nou dan weet ik dat en wordt het gewoon betaald.
    Ik ga inderdaad de tip opvolgen door via internet bankieren te kijken.
    Het is overigens geen van de bedrijven die jullie genoemd hebben
    Maar kom op he... incasso's van vorig jaar! Zonder enig zeggen of schrijven....
    Maar jullie geruststellende woorden doen me goed! Dank jullie!

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Je kunt toch zo zien of alles van vorig jaar is betaald of niet.
    Jij moeter zelf voor zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat zodat ze kunnen afschrijven.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Het kan zijn dat het om herrineringskosten of aanmanings kosten gaat, of een combinatie ervan. Als het vaker voorkomt dat het bedrag niet van je rekening afgeschreven kan worden, komen er extra kosten overheen.
    Je krijgt nooit zomaar een brief met hoeveel van deze kosten open staan, maak vaak pas een keer wanneer ze je er weer aan moeten herrineren als je te laat betaald hebt. Tenminste in het werk wat ik aantal jaar geleden deed ging dit wel zo.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan. Er zijn zooooooo veel lieden die bewust of onbewust incasso's storneren om allerlei redenen. Bedrijven hebben er dagwerk en zeer veel kosten aan om hun geld te kunnen incasseren.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Precies, vandaar dat er dan ook extra kosten overheen komen. Komt het dus regelmatig voor dat je niet voldoende sado op je rekening hebt, lopen deze kosten snel op.
    Je zou dan gewoon de incasso datum moeten laten veranderen of overgaan op acceptgiro.

15. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ik zou eerst maar eens uitzoeken over welke periode het gaat, en je eigen bankrekening checken qua afschrijvingen. Voor het zelfde geld gooien ze dingen door elkaar.. Maar je zult dus zelf even handen uit de mouwen moeten steken om het recht te zetten

16. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    idd dit.
    Ik snap heel goed dat de extra administratie kosten oplevert, en het lijkt mij logisch ( zeker bij de prijsvechters) dat de betreffende gebruiker betaalt.

17. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    En toen was ts niet meer actief????

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

En ineens niet meer actief...

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja dat snap ik ook niet...

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vreemd idd, misschien toch zelf een foutje gemaakt.

Share This Page