Ervaring injectie Carpaal tunnel syndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 4 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Gisteren bij de huisarts geweest ivm al een week of 3 tintelingen in mijn handpalm en alle vingers vingers mijn pink.
    Zij vermoedde Carpaal tunnel syndroom (99% zeker)
    Ik kan afwachten of een dooverwijzing krijgen naar de neuroloog.
    Omdat ik mijn hand (rechts) continue gebruik en ik de hele dag telkens last heb, heb ik de doorverwijzing gekregen en ga ik niet afwachten.
    19 juli krijg ik een EMG en gesprek.

    Heeft iemand van jullie een injectie genomen tegen Carpaal tunnel syndroom en heeft het geholpen? Ik heb namelijk geen zin in nog een operatie :(

    Het is hier ws een erfelijkheidsfactor, want mijn moeder heeft het ook gehad (in beide handen), maar zij is toen geopereerd (beide handen tegelijk) en is niet bekend met de injectie
     
  2. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Wel bekend met Carpaal tunnel syndroom niet met de injectie.

    Ik heb 5 jaar rondgelopen met Carpaal tunnel syndroom. Afhankelijk van spalken. Daarna klaar met zwangerschappen en kinderen iets minder klein (4, 3 en 2). Toen beide handen laten opereren (met 6 weken er tussen).

    Daarna nog 2 kinderen gekregen en ik slaap weer met braces om.

    Mijn handen en polsen zullen altijd een zwak punt blijven. Hier ook een familiair iets.

    Als het aan blijft houden gaat de huisarts idd wel een injectie plaatsen.
     
  3. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.161
    1.325
    113
    Niet met een injectie maar een kennis heeft onwijs veel gehad aan wet cupping en bloedzuigerstherapie bij Carpaal tunnel syndroom.

    Zelf heb ik geen ervaring met Carpaal tunnel syndroom maar wel met wetcupping en bloedzuigers en ik ben echt onwijs tevreden.
     
  4. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Hier deed de spuit niks oktober geopereerd met als resultaat dat ik niks meer kan met die arm en hand geen kracht meer en dr chirurg vond dat maar door de pijn heen m o3t bijten of second opinion dus nu radboud geweest en carpaal tunnel syndroom zit er nog en loop bij de hand therapie loop 4weken met een brace maar geen verbetering ze zei gister ik weet t ook niet meer moet nu wachten tot eind juli weer chirurg kan geen succes dus
     
  5. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.704
    903
    113
    Hier 2 mensen met ervaring. 2 x deed de spuit niks en volgde een operatie. Om er nu vervolgens weer last van te hebben. Het is een moeilijk iets om te behandelen lijkt het.
     
  6. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    hier deedt de injectie ook niks. ben er aan geopereerd
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik zie wel goede resultaten van de injectie, vooral bij de lichtere vormen. Het emg geeft een indicatie over de mate van zenuwschade. Bij veel schade zijn de vooruitzichten voor een injectie slechter. De werkzaamheid van de werkzame stoffen is ongeveer 3 maanden, soms is de zenuw dan genoeg tot rust gekomen en soms komt het dan terug.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zowel mijn moeder als tante hebben cbs en een injectie gehad.
    Bij beide heeft het niet geholpen.
    Mijn tante is geopereerd.
    Mijn moeder moet nog, maar die heeft het in beide handen.
     
  9. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik heb Carpaal tunnel syndroom in beide handen gehad
    rechts 2x een injectie gehad, de eerste werkte meer dan een jaar. de tweede was binnen 2 maanden uitgewerkt.
    rechts heb ik laten opereren en ik kn nu zeggen 'had ik dat maar eerder gedaan'
    links heb ik ook last maar ga geen injectie laten zetten, ik ga dit najaar een afspraak maken bij de neuroloog en kies direct voor een operatie
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Okay.. over het algemeen niet zo positief over de injecties dus.
    Ik hoop dat de emg aantoont dat het bij mij nog de lichtere vorm is en de injecties baat kunnen hebben.
    Ik ben al zoveel geopereerd de afgelopen 9 maanden, dat ik het wel even welletjes vind, maarja, heb ook geen zin om hier nog lang mee te moeten blijven doorlopen :D.
    Doet zo'n injectie trouwens pijn??

    Voor de dames die geopereerd zijn. Deed het pijn? Hoe ging het herstel? Kon je snel weer werken/autorijden?
    Ik werk 5x8 upd op een computer en moet ook dagelijks autorijden.
    Het is mijn rechterhand en ik ben (uiteraard) rechtshandig ;)
     
  11. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Oh dat klinkt niet hoopvol. Hier ook Carpaal tunnel syndroom. Slaap momenteel met brace maar dat helpt niets. Althans, mijn hand/arm voelt lekker uitgerust uit in de ochtend, tot ik iets vastpak.....dan schiet het er met een flinke pijnscheut gelijk weer in.
    Neuroloog wil bij mij ook gaan prikken maar vraag me af of we niet beter gelijk kunnen opereren. Je hoort weinig positieve verhalen over injectie bij Carpaal tunnel syndroom.
    Maar ms met het oog op de vakantie twijfel ik of een injectie proberen toch niet het proberen waard is?! Twijfel alom...
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ja hier ook. Vanbacht voor het eerst met de spalk geslapen. Liggen was niet leuk omdat je je pols niet kan draaien in de slaaphouding dat ik wou, maar ben wel in slaap gevallen zonder tintelen :)

    Maar vanmorgen na het afdoen kwam het tintelen weer terug :(
     
  13. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.704
    903
    113
    Vriend moest 6 wk in het gips. Had beide handen na elkaar dus duurde 12 weken. Dit was wel in België.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Gips!? Ojee, ik dacht gewoon verband voor een x aantal dagen :roflmao:
     
  15. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Ik vond de inspuitingen veel pijnlijker dan de operatie! En ze hielpen inderdaad van 2 maand tot maximum 10 maand. Dus toch maar laten opereren. Ik heb maar één week een verband gehad (ook operatie in België). Bij mij verliep het zoals meegegeven in de brochure: https://www.uzleuven.be/sites/default/files/carpaal_tunnel_syndroom.pdf
    Autorijden mocht ik langzaam vanaf week 2, maar geen uren na elkaar en een beetje letten op houding van de pols. Vooral heffen moest ik vermijden.

    O ja, bij mij lukte het met een kijkoperatie (minimaal invasieve techniek)
     
  16. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.704
    903
    113
    Misschien was er bij hem iets mis. Was voor mijn tijd dus dat weet ik eigenlijk niet. Zal het hem straks eens vragen :roflmao:
     
  17. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Hier een injectie gehad, maar de neuroloog heeft hierbij per ongeluk de zenuw geraakt waardoor ik er ineens hele heftige pijn bij kreeg en een aantal weken met een spalk heb gelopen.
     
  18. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    cupping heeft mij enorm geholpen.
    Nu ben ik weer zwanger en weer last van. Gedurende de zwangerschap mag er geen cupping worden uitgevoerd dus hierna laat ik me weer behandelen.
     
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Na je zwangerschap gaat je Carpaal tunnel syndroom ook meestal vanzelf over ;)
     
  20. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Nee bij mij blijft het zeker nog een jaar of 2 hangen, per kind.
     

Deel Deze Pagina