herstel 2e keizersnede en al een kindje thuis!

Discussie in 'De bevalling' gestart door m038, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo dames,

ik ben op zoek naar wat ervarings deskundigen. ik heb gehoord dat ons tweede kindje ook niet gewoon geboren gaat worden. maar begin volgend jaar met een keizersnede. jammer, en ik moest even slikken maar wederom een groot kindje. bij de vorige bevalling na 42 uur niet verder gekomen dan 3 cm ontsluiting en een bekken waar ze niet doorheen kon... nu veiligheid voor alles en op advies van de gyn een ks.

bij de eerste ks was ik na twee dagen weer aardig op de been. maar omdat dochterlief het toen niet goed deed verbeet ik ook alles. hoe hebben jullie de tweede ks ervaren... pijnlijker of ook wel ok. manlief heeft drie weken vrij na de bevalling, is dat genoeg? konden jullie je daarna een beetje redden?

ik hoop jullie ervaringen te lezen... ook als ze niet positief zijn

groetjes marij

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bij mij was de twee x nog makkelijker dan de eerste.
    Na de kraamphulp (21 uur) is mijn man een paar dagen vrij gweest en daarna weer gaan werken.
    Mn oudste gaat al naar school en we hebben haar ook gewoon naar de bso laten gaan. Na 2 weken mocht ik weer autorijden dus vanaf toen was man weer aan het werk en heb ik gewoon weer van alles gedaan.

Stel je gewoon in op erge pijn dan kan het altijd meevallen (dat heb ik gedaan tenminste..)

3. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik denk dat het aan de ks ligt..mijn eerste ks vond ik erg zwaar (veel bloed verlies). Mijn tweede ks was een stuk makkelijker omdat er voorzorgsmaatregelen waren genomen om het bloedverlies te minimaliseren. Nu was ik na een week er weer...je moet alleen rekening houden met het tillen van de oudste. 3 weken je man in huis moet normaal gesproken genoeg zijn..
    Succes!!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Vond de 2e ks ook makkelijker dan de 1e! Allereerst was de 1e een spoedks na al 1.5 dag bezig te zijn, met veel bloedverlies. Een geplande ks vond ik toch heel anders....je gaat er zogezegd fit in!
    Herstel was ook sneller, alhoewel ik bij de 1e al geen klagen had.
    Mijn man was 4 weken thuis en toen deed ik eigenlijk alles al. Na 2 weken liep ik al een half uurtje naar de winkels heen en terug.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Over het algemeen is een tweede KS beter te handelen. Althans, dat is wat de verpleging op het ZH tegen mij zei. En als ik naar mezelf kijk, is dit ook zo.
    Ik heb het absoluut niet als zwaar ervaren en herstelde snel en goed. Ik deed als vrij snel (té snel...) alles weer, maar ik heb er geen last van ondervonden.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    als je 42 uur bezig bent geweest en dan een ks hebt gehad ben je vast al erg moe geweest! en nu ga je er dan gepland in en dus uitgeruster, dan is het vast makkelijker.

Kraamzorg en je man thuis voor 3 weken moet vast wel genoeg zijn.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vond het herstel na de 2de ks ook sneller gaan, zal ook mee spelen dat ik bij de 1ste op donderdag om 8;00 werd begonnen met inleiden en dat ze vrijdagavond om 22:15 werd geboren door de ks. Bij zoonlief begon de bevalling op woensdag om 5:00 uur zelf en om 20:25 was hij er al, ik heb tussen 17:00 en 19;00 uur zelfs een beetje kunnen dutten omdat er weinig meer gebeurde. Bij dochter had ik een vrselijke weeenstorm en had ik geen seconde rust.

Jij krijgt een geplande ks dus je gaat deze ks ook veel uitgeruster in. Ik merkte dat goed bij mijn herstel. Ik stond de donderdag al naast mijn bed en de vrijdag morgen daarna kon ik al zelf douchen.

Ik stond er na 1,5 week weer alleen voor en heb daar geen problemen mee gehad. Scheelt ook veel hoe oud jouw kindje is, mijn dochter was al 2j8mnd en kon ik alles uitleggen. Ze heeft me ook veel geholpen met dingen oprapen, iets boven even halen e.d. Als je er eentje hebt van 14 mnd is dat heel anders.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik vond het reuze meevallen en qua herstel had ik bij de eerste al geen klagen.

1ste- donderdags begonnen met de eerste weeën en zaterdags eindelijk 4 cm ontsluiting zodat ik in het zh mocht blijven (was op dat moment 42+5 zwanger).
    Zondagmorgen om 7.30 uur een spoedkeizersnee gehad omdat Kylian toch niet bleek te passen.
    Ik was kapot moe, heb liggen slapen terwijl ze me hechten en kon tijdens de ks alleen maar denken wakker blijven want je wil hem horen huilen. De dag erna is helemaal wazig, wilde Kylian vasthouden en was zo bang om in slaap te vallen.
    Maar woensdagmorgen mocht ik naar huis dus 3 dagen ziekenhuis

2de - geplande ks om 7 uur opgenomen en een paar minuten voor 9 is ze geboren.
    Ik was er volledig bij, zag hoe ze haar controleerden enz enz enz, had toen ook aangegeven dat ik erbij wilde zijn als ze haar voor het eerst gingen wassen (Kylian was al helemaal gewassen en aangekleed toen ik terug kwam) Jan heeft rustig met haar kunnen kangeroeën en ik ook nog een tijdje voordat ze gewassen werd.
    De volgende dag stond ik naast het bed en heb ik mezelf zittend gedouched.
    De 2de nacht heb ik een morfine spuit gehad omdat ik zo'n zere rug had van in het bed liggen 8) dat ik bijna niet op of daal kon.
    En de dag erna ben ik op eigen verzoek onderzocht en ontslagen (anders zou dat een dag later zijn) dus dinsdags de ks en donderdags weer naar huis.

Het verzorgen van 2 kinderen en het meeste van het huishouden deed ik binnen 2 weken weer zelf alleen stofzuigen op 1 of andere manier was dat altijd gevoelig

Deel Deze Pagina