baby erg stil/rustig, weinig vruchtwater..morgen strippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nina010, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hoi meiden

Nou in het kort:
    Ik voelde de baby minder, verloskundige gebeld en ik werd doorverwezen naar ziekenhuis. Hartslag baby prima, maar bij echo bleek erg weinig vruchtwater. Er is overlegd of ik zou worden ingeleid maar omdat hartje prima is hebben ze gekozen voor nog niet, moet vrijdag wel terug komen.Ben nu 5 dagen overtijd.
    Morgenochtend controle verloskundige die me gaat strippen( als ik ontsluiting heb tenminste). Vrijdag moet ik weer op controle naar ziekenhuis weer hartfilmpje en denk ook echo weer.Maar wellicht dat ze me dan ook gaan inleiden.

Oke.. mijn vraag. Indien het strippen niet werkt(is maar 50% kans toch)dan zie ik het niet zitten om langer door te lopen, vind dat gewoon te risicovol.(ivm weinige vruchtwater)Dus dan wil ik vrijdag in het ziekenhuis aangeven(en dit zal ik morgen ook met verloskundige bespreken) dat ik ingeleid wil worden. Zou het zo zijn dat ze je dan meteen daar houden als je er toch al bent? Hoe werkt zoiets?
    En.. stel dat ik dan vrijdag opgenomen zou worden.. zouden ze me dan pas na het weekend gaan inleiden of doen ze dat dan ook echt vrijdag. Want tsja je hoort wel verhalen dat artsen daar geen zin in hebben omdat het weekend voor de boeg staat.

Meiden ik hoor graag van jullie. morgen dat strippen en ben best nerveus.

xx

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Inleiden gebeurt in principe elke dag van de week. Dus als de artsen besluiten dat het zaterdag of zondag wordt, kan dat ook gewoon hoor.
    Of ze je gelijk houden als het strippen niet lukt denk ik niet want volgens mij kan er wel even tijd zitten tussen het strippen en de eerste weeen. Waarschijnlijk wordt dat even afgewacht.
    Als je het niet vertrouwt, inderdaad duidelijk aan de bel trekken!
    Succes!

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het eerste wat in mij op kwam was, waarom zoveel risico lopen? Je bent al overtijd. Zal er bij de vk op aandringen, dat je ingeleid gaat worden.
    Voor de rest gaan ik je niet helpen, maar ik hoop dat je gauw je kleintje in je armen mag houden.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Vind het ook stom dat er extra risico word genomen!! Heb verder geen ervaring ermee maar wil je veel succes wensen en ik hoop dat je vrijdag je beeb in je armen hebt!!

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

idd, vind het ook raar dat ze niet inleiden en heel onverstandig, hier zit je vast niet op te wachten maar heb gister hier nog een aantal onderwerpen gelezen die ik beter niet had kunnen lezen, maar die liepen ook slecht af omdat ze te lang hadden gewacht.

6. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    nou ik ben net terug van de verloskundige en ze hebben me gestript. Ik zal eerlijk zeggen dat het verschrikkelijk veel pijn deed. Dit had ik niet verwacht.Ik was ook bij een verloskundige die ik niet eerder had gehad en vond lastig mij te ontspannen, maar toen dat wel lukte deed het alsnog erg veel zeer. Maar goed het is gelukt, ik had 1 cm ontsluiting. Nu is het dus afwachten of er weeen gaan komen. En anders morgen naar het ziekenhuis krijg ik weer hartfilmpje van de kleine. Hartslag vandaag was gelukkig ook goed.Ben erg benieuwd of de weeen gaan komen of niet. Ik zal je eerlijk zeggen ik heb echt mn hand voor mn mond moeten houden zo zeer deed het strippen, ik vroeg nog aan haar doen weeen ook zo'n zeer kreeg je horen 'meid veel erger'.Oh my god... dat word nog wat

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Och jee wat vervelend dat het strippen al zo'n pijn deed!! Dat verschilt volgens mij per persoon en ook wie het doet. Hoop dat de weeën gauw op gang komen. Wie weet dat een warm bad wat helpt.

8. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Ja viel echt vies tegen.. ik ben echt niet iemand die gauw een gil geeft.. maar nu .Ik heb overigens nu nergens last van. ook weinig bloedverlies gelukkig.zou dat kunnen helpen een warm bad of douche?Wat kan dat doen dan?

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Meid.. strippen is idd geen pretje.. kan niet zeggen dat ik het heel erg pijnlijk vond (bij de vorige) maar fijn is ook wat anders..

TIP...(ik had ook 1 cm bij het strippen) ga alleen maar ontspannen.. doe de gordijnen dicht.. (donkere kamer zorgt voor meer ontspanning.. (daarom beginnen de meeste bevallingen savonds of snachts).. neem een lekker warm bad.. zonder zeep/schuim.. ga een ontspannende film kijken of duik lekker met je laptop op de bank.. niets moet.. dit is jouw dag.. warme sokken..en vooral ONTSPANNEN!!!!!!! ook al ben je nog zo zenuwachtig..

Hier was ik smiddags gestript om half 3 en om 19u kreeg ik mijn eerste wee...

Het zegt idd niet alles..dat strippen.. bij de eerste ben ik ook gestript maar dit heeft niet geleid tot weeen.. wel veel voorweeen waardoor ik bij het inleiden bij 42 wk al 2 cm had zonder daar iets voor gedaan te hebben..

Nu was de vorige natuurlijk al mijn derde dus dat zal misschien ook schelen.. maar het heeft wel gewerkt..

Ik duim mee....

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Oh en tipje.. (weet niet of t echt werkt, maar volgens vk wel...) ga op je linkerzij liggen als je ligt... dat schijnt goed te zijn voor de weeen en de ontsluiting..

11. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    bedankt voor je berichtje!!oh ik kreeg juist de tip van mn moeder ga lekker rondlopen laat de zwaartekracht zn ding doen.. maar ben nu ook gewoon erg moe.Inmiddels ben ik niet meer zenuwachtig, nou ja minder haha. Ben gewoon zo geschrokken hoeveel zeer het deed.Ik krijg ook geen hap door mn keel maar ondertussen zitten er nu wel zelfgemaakte muffins in de oven...

12. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    oh das mooi! lig altijd op mn linkerzij, zal ik zo ook doen ff op de bank tvtje kijken. thanks!

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Lekker rustig aan doen idd....als je druk bent kan het juist alles tegenhouden. En warmte helpt alles te ontspannen en kan helpen bij de ontsluiting en weeën op gang te helpen. Duim voor je dat het gauw begint!!

14. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    oke, top. dan ga ik straks een warme douche nemen. en verder beetje bankhangen.

15. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hoi meiden wilde even zeggen dat ik morgen word ingeleid. Dit hebben de artten besloten gezien ik nu 41 weken ben en idd erg weinig vruchtwater heb. Ben super zenuwachtig maar kan niet wachten tot ik de kleine eindelijk mag vasthouden.xx

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jammer dat het niet vanzelf is begonnen maar veel succes morgen!!!

17. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    tsja strippen voor niks geweest das idd jammer. Maar goed dit is het beste voor mn kleine en ben blij als ik hem eindelijk mag vasthouden!! vind zoooooooooo spannend

Deel Deze Pagina