Goedenavond dames, Allereerst wil ik iedereen die zwanger is feliciteren Nou nu komt het hoor... Vanaf afgelopen week heb ik echt totaal geen eetlust. Nu weet ik dat voeding echt erg belangrijk is, maar ik krijg het echt gewoon niet door me keel. Als ik het toch prop heb ik de hele dag het gevoel dat het eruit komt, ben ook echt vreselijk misselijk. Had gisteren aan m'n man gevraagd wanneer hij weer me lievelingseten klaar zou maken (hij maakt het gewoon veel lekkerder dan wanneer ik het doe). Hij gaf aan dat hij niet zo'n trek had erin. Kom ik vandaag thuis van het werk en merk ik dat hij het toch heeft genaakt, hij helemaal enthousiast, al voor me opgeschept en al.... nou had er dus totaaaaaal geen zin in. En dat zag hij helaas ook. Ik heb wel geprobeerd een paar happen te nemen en dat is gelukkig goed gegaan. Nu stoor ik me toch wel dat ik op een dag nauwelijks iets eet. Soms eet ik alleen een broodje. Ik eet wel veel waterijsjes en drink veel water. Hebben jullie misschien tips wat qua vitamines etc. goed is voor mij en me baby maar niet te zwaar is. Ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom hoor. Ik weet me gewoon even geen raad meer. En wil zo graag dat ik me baby alles geef wat hij/zij nodig heeft. Vind mezelf op zulke momenten zo stom!!! Nou, ik wacht jullie reactie af.
Schaaltje fruit of groente? Lichte dingen als beschuit of crackers of danoontjes? De eerste maanden kon ik door misselijkheid/overgeven) amper eten, dus leefde ik daarop. En wat bijvoeding (nutridrinkachtig maar dan poedervorm). Dietiste gaf aan dat de baby als eerste pakt wat ie nodig heeft, dus dat je niet te veel zorgen hoeft te maken. Wat evt overblijft is voor jou. Goed drinken dat jeniet uitdroogt, en geef het wat tijd het gaat met een paar weekjes vast weer over, en evt bij zorgen kun je altijd nog een dietiste raadplegen.