Wie heeft dit geprobeerd en hoeveel heb je genomen? Ik heb het gister gekocht en heb toen heel voorzichtig twee theelepeltjes genomen met 0 resultaat. Vandaag iets rigoreuzer te werk gegaan en vannacht één eetlepel genomen, na een uur nog een eetlepel en na twee uur nog een derde eetlepel met weer 0 resultaat . Ik had door alle positieve berichten op internet en van mn vk er wel iets meer van gehoopt moet ik zeggen, maar ik hoefde er dus niet eens van naar de wc! Nou slik ik al wel jaren lang vrij veel omega 3 olie en kook ik altijd met veel rijstolie, dus misschien zijn mn darmen inmiddels gewoon immuun voor olie geworden. Is er iemand bij wie dit wel succes had (of die iig naat de wc moest)?
Wonderolie weet ik niet, maar ik eet altijd heel vet (veel roomboter, olijfolie, en visolie) en zit toch al 3 weken aan de zakjes movicolon omdat de boel volledig was stilgevallen...
Dat sluit wel aan bij mijn beleving. Ik denk gewoon dat onze lijven gewend geraakt zijn aan grote hoeveelheden plantaardige vettigheid en dat het daarom geen of nauwelijks effect heeft op onze darmen . Wel heel jammer, want geen effect op darmen = geen effect op baarmoeder = geen effect op bevalling. Ach ja, wat doe je eraan... Wachten dan maar gewoon I guess.
Wonderolie is niet goed, je kindje kan schijnbaar daarvan in het vruchtwater poepen. Geduld is het enige wat helpt Succes! Hoop dat het snel begint voor je... Kan de vk niet proberen te strippen?
Smaakt het niet heel smerig? Ik heb het niet in huis, denk ook dat het bij mij geen effect heeft omdat ik ook veel plantaardige olie gebruik.
Dit is een mythe volgens mn vk. Kindjes poepen vaker in het vruchtwater naarmate ze langer over tijd geboren worden, maar dit heeft niets met wonderolie te maken. Anders zou je elke keer dat je op vakantie de diarree krijgt van het eten, ook bang moeten zijn dat je kindje in het vruchtwater poept . Het enige gevaarlijke is dat als je zwaar de diarree krijgt en niet genoeg drinkt, je kunt uitdrogen, maar daar ben je natuurlijk zelf bij. Mn vk wil me helaas niet strippen voor de 41 weken en laat ik dan al een afspraak hebben staan om me in te laten leiden. Dus helaas geen strippen voor mij (tenzij een lieve vk zich bedenkt, maar dat zal wel niet). @Azrit: lekker was het niet nee . Maar als je het mixed met jus d'orange en je neus dichtknijpt terwijl je het naar binnen giet is het goed te doen (krijg je er al zin in, haha?). Ik had het er wel voor over als het had gewerkt. Helaas heeft het geen drol gedaan (letterlijk...).
Oke! Maar ben je dan niet bang dat je ontzettend aan de diarree raakt en dan de bevalling begint? En dus daar ligt te persen terwijl je eigenlijk diarree hebt hihi (ziet beeld voor zich nu)
Volgens mij is dat juist de bedoeling. Mijn bevalling begon ook met diarree. Nou ja eerst weeën, toen gebroken vliezen en toen uur lang diarree. Ik was helemaal leeg toen ik echt begon aan de bevalling
Ja voordat je begint, maar je weet niet hoe snel het gaat.. Voor hetzelfde geldt krijg je het als je aan het persen bent. Maar wonderolie zou moeten helpen om darmkrampen te krijgen, en die moeten dan de baarmoeder stimuleren voor weeën te krijgen, niet zozeer meteen voor diarree of 'leegmaken'.
Ja maar ja, het komt sowieso heel vaak voor dat je ontlasting eruit komt tijdens het bevallen dus wat dat betreft..
Dat sputtert je dan wel om de oren!! Hihi Maar ik heb ook gehoord dat wonderolie niet goed is... Vroeger gebruikten ze dat wel heel veel, zo ook mijn moeder... Maar tegenwoordig niet meer. Mijn verloskundige geeft t niet als tip.. Die zegt:geduld! en de vorige keer ben ik bevallen met 41,5. Haha dus veel erger kan t niet worden!
Ik kom net uit het ziekenhuis voor controle en de assistent van de gyn zei nog toen ik weg ging (we hadden het over trucs als bitter lemon drinken of ananashart eten): 'Ga alsjeblieft geen wonderolie drinken!'. Hier geen aanrader dus Volgens hem word je er doorgaans alleen ziek, zwak en misselijk van. En dan ga je niet lekker je bevalling in.
Ik heb het met mijn vorige bevalling genomen, ook nadat ik het hier op het forum had gelezen. Tot op de dag van vandaag begin ik al te kokhalzen als ik aan het spul en de smaak denk (kartonachtige smaak). Na een minuut of 15 brak het zweet me aan alle kanten uit en heb ik ongeveer drie uur lang op het toilet gezeten met een emmer naast me omdat ik moest overgeven en ontlasten tegelijkertijd (geloof me, dat is geen pretje). Ik raad het in elk geval niemand aan.. maar mijn zoontje is wel een paar dagen later ter wereld gekomen met 39 weken. Wellicht toeval of misschien ook niet
Wat betreft die diarree, volgens mij is het idd het idee dat je dit eerst hebt en daarna pas weeen krijgt. Maar als je pech hebt kan het natuurlijk ook tegelijkertijd . Hier heeft het in ieder geval definitief niets gedaan. Geen diarree en ook geen wee. Ik ben nu vanmiddag gestript. Ben benieuwd of dit wel wat meer zoden aan de dijk gaat zetten!
Ik heb het bij de vorige zwangerschap genomen. Was toen 39 weken zwanger. Ik nam 2 eetlepels en had het door een beetje bessola gedaan. Dus proefde er niet veel van. Een half uur later klonk er hevig protest in mijn buik haha, en ging ik naar de wc. Al vrij snel was alles rustig. Ben later op de avond ook nog een keer naar de wc geweest maar het viel me reuze mee. Ik had die avond harde buiken, maar omdat ik die vaker had, ook regelmatig zocht ik er niets achter. Tegen de tijd dat ik ging slapen om 00.30 uur leek het wel een beetje op menstruatie pijn maar heel licht, dus dacht ach ik zie wel en ga gewoon slapen. Om 03.00 uur werd ik wakker omdat ik moest plassen en dacht nou geen bevalling anders had ik niet kunnen slapen. Maar op dat moment voelde ik een knap in mijn buik en braken mijn vliezen. Vruchtwater kwam op het moment dat ik op de postoel zat. (Boven geen toilet en ivm bekkenklachten een postoel gehuurd) Kreeg daarna meteen weeën, en de nacht daarna is mijn dochter geboren. Niet in het vruchtwater gepoept hoor. Ik moet zeggen dat ik wel de dag voordat ik het innam al stukjes slijmprop verloor en ik in het zkh was vanwege hoge bloeddruk en eiwitten in urine en dat ik toen ook getoucheerd ben (geen ontsluiting en nog een tuutje op de baarmoeder die wel iets week was). Dus wie weet heeft dat ook iets geholpen qua prikkeling. Dus of het echt door de wonderolie komt weet ik niet, maar ja het heeft misschien wel een handje geholpen. En voordeel was dat ik dus "leeg" was voor de bevalling begon hihi.