Ik lees hier vooral ervaringen met de ballon, maar ik word ingeleid dmv tabletten. Ze verwachten dat het snel zal gaan ivm de spontane bevallingen die snel verliepen en ik snel ontsluit. Maar ik ga er maar niet vanuit, zal je zien dat ik dit keer met 38 weken nog een harde baarmoedermond heb enzo (was bij de vorige 2 al verweekt tegen die tijd). Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Hier tabletjes gehad omdat ik vrijdag mijn vliezen braken Zondag smorgens kreeg ik tabletje toen nog 1 en nog 1 gebeurde niet echt veel mocht na zaal terug om te gaan slapen Toen begonnen de rug weeen Rn smaandags savonds is hij uit eindelijk geboren dus best lang over gedaan
Ok, ik verwacht wel een snelle bevalling zodra die eenmaal echt start. Dit van wegen de snelle eerdere bevallingen. Verpleegsters en artsen die ik gesproken heb verwachten hetzelfde. Alleen voordat het zover is, dus vooral de tijd tussen start met tabletten en 2cm ontsluiting zodat de bevalling in gang gezet kan worden is het stuk wat afhankelijk zal zijn van hoe de tabletten aanslaan. Best spannend dus.
Ik ben op vrijdagochtend begonnen met de tabletten en uiteindelijk was het op zondagochtend zover dat ze de vliezen konden breken.
Hier ging het als een trein Startte met 2-3 cm half verweekt. Denk rond 11 uur eerste tabletjes, half 2 2e, tegen de tijd van de 3e had ik weeën dus niet meer gehad. Geen infuus weeenopwekkers nodig gehad. Mocht half 6 naar verloskamer, 18.10 vliezen geprikt met 5-6 cm, 18.30 10 cm, 18.40 onze zoon geboren
Hier positieve ervaring. Vrijdagochtend begonnen met tabletten, ik zat nog helemaal dicht en bij de eerste was de bevalling moeizaam en lang. Na 1 tablet 1cm ontsluiting maar na de derde ook nog. In de nacht van vrijdag op zaterdag krampen maar was nog goed te doen. Kon er alleen biet door slapen. Om 5.00 3cm ontsluiting en om 8.15 op zaterdagochtend ineens persdrang en om 8.36 is onze tweede dochter geboren.
bij de tweede ingeleid met tabletten. 9 uur tablet. toen wat voorweeen maar niet dat ik dacht van het zet door. 13.00 gingen ze vliezen breken. Toen kwam ik vanuit het niets in een weeen storm en 16.04 is meneer na 3x persen geboren.. dus ja het ging héél vlot!
de eerste is spontaan gekomen, maar bij de tweede ben ik ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Bij de laatste controle op 39+6 zat dochterlief nog zo ongeveer in mijn keel en ik had een vingertopje ruimte. Ik ben op maandagmorgen 8 uur begonnen met 25 mg cytotec (40+4). Rond de middag 50 mg en rond 18 uur nog eens 100 mg. Het leek niet heel veel te doen, beetje harde buiken op de laatste CTG van 22.00 uur maar verder niets. Partner werd naar huis gestuurd met de mededeling... hoor je niets dan gaan we rond 8 uur weer verder met 100 mg Cytotec en anders bellen we je eerder Rond half één snachts werd ik wakker van buikpijn, ben onder de douche gaan staan en rond één uur wist ik vrij zeker dat het serieus was. Half twee op de verloskamers voor een CTG en om half vier mn vriend uit bed gebeld, toen was ik in de tussentijd mn slijmprop ook verloren. Tegen zeven uur kreeg ik persdrang, knapten mn vliezen en daalde ze plotseling in.... kwart voor 8 op dinsdagochtend werd ze geboren.... morgenochtend vier jaar geleden
Ik ben afgelopen 20 maart ingeleid door middel van tabletten. 11.15 gezet daarna een uur aan de ctg gelegen. 12.15 mocht ik nog even 2 uur aan de wandel maar toen ik goed en wel buiten zat kreeg ik last van rugweeen dus snel weer naar boven. 13.30 kwam de gyn terug van pauze en had ik 3cm ontsluiting hierop zijn mijn vliezen gebroken. Om 18.00 zijn de weeenopwekkers aangezet had toen een krappe 4cm. na een weeenstorm werd onze dochter om 19.35 geboren en de placenta om 19.40. ik was 37 weken zwanger.
Verschillende ervaringen zo te lezen. Wel schijnt het sneller te gaan dan met ballon. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan bij mij.
Ik ben ook ingeleid met tabletjes, ik kreeg er toen 3 op een dag en die nacht zijn meteen mijn vliezen spontaan gebroken. Toen heeft de bevalling zich meteen ingezet. Ik had daarna wel weeënopwekkers nodig, maar de tabletjes hadden na 1 dag al wel het gewenste resultaat. Succes met de inleiding!
Fijn! Weer een goede ervaring. Ik ben echt de dagen aan het aftellen. Kan mij niet snel genoeg de 22e zijn.
Op een woensdag begonnen met 3 tabletjes per dag (had nog totaal geen ontsluiting), vrijdagavond braken mijn vliezen en begonnen mijn weeën. Zaterdagochtend had ik mijn meisje vast Heel veel succes alvast!