Welke voedingssuplimenten of vitamines slik jij?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pearll, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi dames,
    Ik was even benieuwd wat jullie zoal slikken? Ik voel mij soms net een omaatje met al die pillen die ik over de hele dag slik.

Ik slik het volgende:
    vitamine c, vitamine d, foliumzuur, magnesium, visolie en shatavari capsules.
    Ik had op het forum gelezen dat er iemand was die op aangeven van de gyn magnesium, folium, vitamine d en visolie slikte dus ben dit ook maar gaan doen, de vitamine c en shatavari slik er bij.
    xxxxxxxx

2. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Jeetje wat slik je veel. Wat is shatavari? Het lijkt me niet heel gezond om zoveel dingen te slikken.

Ik slik davitamon mama, daar zit in feite alles in voor als je zwanger wilt worden, bent of borstvoeding geeft. Het is een multivitamine met foliumzuur.

3. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Ik gebruik altijd multivitamines van de kruidvat...nu de laatste keer kruidvat vitaal zanger gekocht....zit 400 microgram foliumzuur ook in...ook bij apotheek gecheckt en die vonden deze prima voor tijdens de zwangerschap...

4. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik gebruikt nu nog Zwanger worden van de Etos, maar hoorde dat deze er schijnbaar uit gaan..
    Als mijn doosje leeg is, ga ik over op Vitaal Zwanger van de Kruidvat.
    Pearll wat slik je idd veel vitamines! Is er niet eentje waar alles in zit?

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik slik gravitamon multivitamines, en magnesium.

Kan je niet beter een multivitamine gaan slikken, daar zit ook vitamine d en foliumzuur in. Lijkt me wat makkelijker en daar zitten ook nog extra dingen in.

6. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Ik slik foliumzuur en dagravit totaal 30..
    Lijkt mij dat dan t belangrijkste wel binnen krijg:) naast gezond eten

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Vitaal Zwanger van Kruidvat. Een mutivitamine met foliumzuur. En slik er momenteel nog extra vitamine C bij, voel me de laatste tijd nogal futloos en zit tegen een griepje aan denk ik. Dus probeer m'n weerstand een beetje op te krikken (volgens mij is het bijgeloof dat extra vit C slikken daarbij helpt maar goed :p)

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Foliumzuur en tarwekielolie, van het laatste hoorde ik positieve verhalen en is zo ie zo gezond, dus ja. Lijkt mij echter ook niet zinvol een cocktail aan vitamines te gaan slikken.

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Tralalala, je slikt Vitaal Zwanger en Multivitamine.. In beide zit Foliumzuur, krijg je nu niet dan te veel Foliumzuur binnen? Of is dat een rare vraag haha!

10. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Suuuuuus, ik denk dat je de zin niet goed hebt gelezen. En dat Tralalala een punt heeft gebruikt ipv een komma ;)

"Vitaal Zwanger van Kruidvat, een mutivitamine met foliumzuur."

11. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Ik slik al sinds ik ben gestopt met de pil (begin november 2012) foliumzuur en tijdens deze wintermaanden slik ik ook extra vitamine C of gebruik ik een bruistablet met multivitaminen, maar dat is meer voor mijn weerstand.

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    jaa klopt het lijkt misschien wel veel maar in de meeste multi vitamines zit natuurlijk van wat ik slik ook wel een percentage. Ik woon in het buitenland dus heb hier eigenlijk niet echt vitamines om zwanger te worden gezien.
    Ik had meerdere positieve berichten over deze combinatie vitamines gelezen en daarom heb ik hiervoor gekozen.
    Magnesium zorgt bijvoorbeeld voor een goede ei rijping.
    Vitamine d slik ik omdat ik niet veel zonlicht krijg en een vitamine d tekort ook in verband staat met moeilijk zwanger worden.
    Foliumzuur spreekt voor zich en over vitamine c las ik hetvolgende:
    ''Vitamine C wordt in hoge mate in het corpus luteum gevonden (dit corpus luteum is nodig om de zwangerschap in stand te houden, later wordt deze vervangen door de placenta) en heeft invloed op de aanmaak van progesteronanmaak van progesteron''
    En omega 3 kan bijdragen aan een goede innesteling en de ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel in de vroege zwangerschap.
    Ik heb overgens ook een tijd tarwekiemcapsules gebruikt maar er staat als je last hebt van goedaardige knobbeltjes in je borsten dat je er beter mee kunt stoppen, vandaar dat ik ben overgestapt op de omega 3 visolie.
    En ''Shatavari wordt wel de Ginseng voor vrouwen genoemd. Uit klinisch onderzoek is gebleken dat Shatavari een ontstekingswerende en versterkende werking heeft op de eierstokken en de baarmoeder''
    Vandaar mijn lijstje vitamines :))

13. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Gelderland
    Haha Bruni, inderdaag de zin niet goed gelezen.. Iets te snel! ;)

14. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Klinkt wel logisch Pearll als ik jouw uitleg zo lees bij de diverse preparaten. Heb zelf ook nog staan twijfelen aan de omega 3 capsules. Maar bij de apotheek hebben ze daar verder niets over gezegd. Vandaar dat ik alleen de vitaal zwanger van de kruidvat gebruik.

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ik slik nu
    vitamine c, vitamine d3, foliumzuur, magnesium, visolie omega 3-6-9 en zwanger worden van kruitvat

16. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    hey dat is ook grappig wij slikken dus praktisch hetzelfde afgezien dat jij extra zwanger worden van kruidvat slikt en ik shatavari :)

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik slik vitaal zwanger van kruitvat en visolie capsules (ik eet helemaal geen vis nl).

Wat is dat shatavari? Dat ken ik helemaal niet:(

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik slik de davitamon compleet mama en tarwekiemoliecapsules.
    Bij m'n volgende cyclus (als ie komt natuurlijk) wil ik ook shatavari of teunisbloem gaan proberen ivm mijn lange cyclussen. Wel ipv de tarwekiem dan, die neem ik dan vanaf m'n eisprong pas.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier de vitamientjes van VSM Puur mama. En verder vooral een gevarieerd en gezond eetpatroon :)

20. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hier vitamine D omdat ik daar een tekort aan had in mijn bloed aangetoond en foliumzuur allebij van het kruitvat eigen merk

Deel Deze Pagina