Vorige week heb ik een topic geopend dat ik twijfelde of mijn zoontje nu heel erg honger had of krampen. Nou ik denk dat hij het toen beide had maar inmiddels zijn de krampjes gelukkig voorbij (althans voorlopig). Ik kan nu het verschil beter zien want met die krampen was hij echt ontroostbaar en bij de honger is ie wel ff te troosten (tot dat hij er achter komt dat uit mijn vinger geen eten komt...). In ieder geval ben ik nu nog een beetje zoekende met de honger. Hij krijgt nu 7 a 8 flessen van 120/4 waarbij ik meestal afschud tot 110 ml melk. Soms geef ik hem alles (hij eet altijd alles op wat ik ook aanbied). Ondanks dat ik hem dus al best veel geef op een dag wilt hij nog steeds na 2.5 uur en soms zelfs al na 2 uur eten. Ik vind het op zich geen probleem om heel vaker een fles te geven maar hij krijgt nu wel echt al veel eten. Hij is nu 4 kg en bijna 4 weken. Hij is geboren met 3.250 dus is veel aangekomen in korte tijd. Zodra hij zijn flesje opheeft is hij voldaan maar dan gaat hij wel heel erg kreunen waardoor hij vaak niet kan slapen. Hij laat heel moeilijk een boertje (heb ook al halverwege gestopt maar dat helpt ook niet zo) maar het lijkt dus toch alsof er na de fles iets dwars zit. Ik weet niet of dat nu door de hoeveelheid komt of ergens anders van. Ik had dus die hongerige babyvoeding gekocht maar ben daar mee gestopt omdat hij toen al die krampjes kreeg. Ik weet dat je eigenlijk 2 weken zo een voeding moet geven maar ik heb het maar 2x gegeven omdat hij toen zo krampen kreeg. Ben nu aan het twijfelen of ik toch weer met die voeding moet starten... Als hij zo honger heeft en ik hem geen eten geef dan wordt hij zo boos dat hij helemaal rood aanloopt en zijn adem zelfs soms inhoudt. Super eng!! Gisteren was ik met hem aan het wandelen en toen wilde hij dus eten. Het was nog ongeveer 1 uur voor etenstijd (althans voordat de 3 uur voorbij waren). Ik kon hem niks geven want was aan het wandelen. Liep wel al naar huis maar dat duurde 20 min. Nou hij heeft echt geschreeuwd..... Heb wel 3x in zijn gezicht moeten blazen. Ik vind dat niet echt normaal... Tips?
Jeetje wat sneu .. Heb je al met CB of HA gebeld en hun advies gevraagd? Hoe is zijn slaap? Bij ons heeft inbakeren geholpen. Onze kleine kon ook wel om de 2 uur eten of eerder zelfs nu door inbakeren meer ritme erin gekregen. Wij voeden alleen wel op verzoek dus geen super strak schema en dat gaat prima.
Hoe heb je de voeding voor hongerige baby's (forte) klaargemaakt? Heb je in een keer volledige forte voeding gegeven? Het advies is om op de eerste dag bij alle flesjes slechts 1 schepje standaard voeding te vervangen door forte. Bij sommige kindjes kan dit al voldoende zijn om wat verzadigder te raken. Als dit niks helpt vervang je op de tweede dag twee schepjes standaard door forte. Helpt dit ook niet dan de derde dag 3 schepjes vervangen door forte enzovoort. onze zoon heeft destijds en onze dochter nu ook volledige forte voeding gekregen. Door het ook zo rustig op te bouwen geef je de darmpjes de kans om er aan te wennen en voorkom je erge krampjes. Verder ontkom je helaas niet aan krampjes. Heel vervelend maar daar moeten ze doorheen, eventueel met behulp van middeltjes. Hier werkt sab simplex heel goed. Maar honger laten lijden is natuurlijk geen optie. Ik zou gewoon 120/4 zonder af te gieten aanbieden. Wel met de forte voeding. Kijken hoe dat gaat. Overigens helpt inbakeren ook bij ons perfect! Misschien is dat ook iets om te proberen.
Hij heeft verder geen symptomen van reflux? Want dan willen ze ook steeds vaker steeds meer eten, omdat ze de pijn weg willen drinken.
Ik had in eerste instantie gewoon een hele fles forte gemaakt. Daarna heb ik nog een keer een fles met 1 schepje forte en de rest gewone gemaakt. Bij het CB dachten ze dat het krampjes waren dus die raden me aan om speciale voeding voor krampjes te kopen. Maar ik heb toen toch ff gewacht en nu heeft hij dus geen krampjes meer. Ik gebruik overigens wel sab simplex en de dr. brown fles dus het kan zijn dat hij daardoor ook minder last heeft. Hij heeft geen symptomen van reflux want hij spuugt helemaal niks (echt nog geen druppel). Ik moet vrijdag weer naar het CB dus dan ga ik het sowieso ff overleggen. Inbakeren heb ik nog niet geprobeerd. Heb wel zo een puckababy zak hier liggen want die heb ik geleend van mijn zus. Zou ik evt nog kunnen proberen maar ik neem aan dat het niet helpt voor de honger. Misschien slaapt ie dan wel beter tussendoor. Oh ja en nog een vraag (nu ik toch bezig ben). Na de fles van 20.00 uur slaapt ie heel lang (5 uur) maar ik wil eigenlijk dat hij na de fles van 23.00 zo lang slaapt. Is er een manier om dit te sturen? Moet ik heb gewoon bijv om 23.00 uur wakker maken of kan ik hem dan beter laten slapen?
Bij sommige babies helpt om 23,00 wakker maken maar onze dochter werd dan daarna elke 3 uur wakker. Dus hier niet meer gedaan en het verschoof vanzelf
Ik zou het gewoon proberen en dan kijken hoe dat gaat. Ik ga het vandaag ook voor het eerst proberen. Normaal maak ik haar altijd wakker voor de laatste fles, ergens tussen 22 en 23, dan slaapt ze door en komt ze tussen 5.30 en 7.00 uur. Maar omdat madam vanmorgen pas om 8 uur(!) wakker werd is ons dagschema een beetje in de war Ik wacht nu tot ze komt, kan elk moment zijn, en dan geef ik haar een laatste fles. Ze zit vandaag dan wel op 1 fles minder dan normaal (4 ipv 5) dus maak ik 180/6 en zie wel hoeveel ze daarvan op krijgt. En dan maar kijken hoe laat ze weer komt
Hier hielp het om de forte voeding te roeren en niet te schudden bij het klaar maken dan hebben ze veel minder last van krampjes. Had de tip weer van andere, geen idee waarom roeren beter is maar hielp hier echt, misschien helpt het bij jou kindje ook...