Hi hoi! Ik ben benieuwd of er hier iemand is die ervaring heeft met zo een zelf test voor intolerantie op te sporen. Ik heb al m’n hele leven last van m’n darmen en eczeem. Door het hele proces van onderzoeken gegeaan. Maar toch denk ik na al die jaren hebben ze nooit gekeken naar voedsel reacties. Nu kun je dus voor een niet te hoog bedrag een zelftest bestellen en die test op geloof ik 200 veel voorkomende intoleranties. Wie heeft dit ook gedaan of heeft de tip hoe ik dit verder kan aanpakken.
Ik heb het gewoon laten doen in het ziekenhuis. Stuk betrouwbaarder. Gluten kun je opsporen in bloed, lactose in de adem en ik heb voor medicatie een placebo//echt medicijn test gedaan.
Ik zou het ook via de huisarts laten doen. Voor iedere intolerantie bestaan specifieke testen, en die thuistesten zijn wat betreft totaal niet betrouwbaar.
Huisarts idd. Ben je niet veel duurder uit en een stuk betrouwbaarder. Bij mij kwam er héél veel uit de test en was echt niet zoveel geld kwijt. Alleen lactose zou ik officieel nog moeten testen, maar dat antwoord weet ik wel, dus laat ik lekker.
Waarom niet gewoon bloed laten prikken via de huisarts? Die kan je als het nodig is doorsturen naar een diëtist of allergoloog. Met darmklachten en eczeem en vermoeden van intolerantie of allergie zou ik iig vast beginnen met melkproducten schrappen.