Weten jullie hoe de kansen liggen bij een TP van 1 cryo in Duitsland? Toelichting: Wij hebben een gezonde dochter van IVF-ICSI in Düsseldorf. Ik heb toen geen verse TP gehad i.v.m. overstimulatie. De cyclus daarop zijn 2 cryo's teruggeplaatst en was ik zwanger van 1 kindje. Nu willen we voor een volgend kindje gaan. We hebben nog cryo's en willen er om diverse redenen 1 laten terugplaatsen en geen 2 tegelijk. Op de website van Düsseldorf staat dat je bij een cryo-TP 21% kans hebt om zwanger te zijn, maar er staat geen aantal cryo's bij. Ik neem aan dat de meesten er 2 laten terugplaatsen? (de meeste van onze cryo's zijn op de Duitse manier ingevroren als bevruchte eicel, deze zijn nog niet doorgedeeld).
Ik weet niet hoe optimaal de invriesprocedure is in dd, maar wel weet ik dat er uitgerbreid onderzoek is gedaan naar cryo-terugplaatsingen in het algemeen. Het blijkt dat je geen hogere kans het op een zwangerschap bij een cryo-terugplaatsing van twee embryo's ten opzichte van de kansen als je dit verdeeld over twee terugplaatsingen. Bij een verse tp ligt de kans wel hoger. Enige nadeel is dat je dus mogelijk wat langer bezig bent, gezien je de cryo's verdeeld over meer terugplaatsingen.
Ja, ik denk zelfs dat de totale kans bij terugplaatsingen van cryo's 1 voor 1 zelfs iets hoger ligt. Je hebt de eigenschappen van het embryo en de conditie van de baarmoeder die maand. Als de baarmoeder die maand niet in goede conditie is, zal het embryo niet aanslaan, al is het een goed embryo. Maar ik wil eigenlijk aan de kans per maand met 1 embryo onze totale kans uitrekenen.
Hoihoi, Wij zaten ook erg te twijfelen over 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen. Bij de 1e zwangerschap heb ik nl 2 verse embryo's terug laten plaatsen waarvan er 1 is blijven zitten. Uiteindelijk gekozen voor 1 cryo (ook nog niet doorgedeeld), ook omdat het niet zo'n heftige behandeling is (heb terug laten plaatsen in natuurlijke cyclus) en daarvan ben ik inmiddels 34 weken zwanger! Hopelijk heb je er iets aan. Ik moet zeggen dat ze in DD volgens mij ook betere ontdooingspercentages hebben. Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes!
Hee, bedankt, Kikker. Daar heb ik zeker wat aan. Het ontdooi percentage per cryo is zeker goed in Düsseldorf: zo'n 90%! Wat goed dat je in 1x van 1 cryo zwanger bent geworden! Fijn, zeg!