Van IUI naar IVF, wachtbankje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yloon, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    Hallo Meiden,
    Ik ben mezelf echt helemaal gek aan het maken.
    Helaas zijn wij beperkt in onze IUI behandelingen daar onze donor gestopt is. Momenteel hebben we 3 negatieve maanden achter de rug waarin 3 iui pogingen mislukt zijn.
    Inmiddels zitten we in het wachtbankje voor IVF, eicelpunctie.

Toch wil ik jullie wat vragen :

Ik heb nu 7 dagen duphaston geslikt(27dec - 2Jan) en zit nu op dag 9 van t wachtbankje.

Hoelang heeft t bij jullie gemiddeld geduurd voor de menstruatie doorbrak ?
    Hoe hebben jullie de eicelpunctie ervaren ?

x.x.x.

2. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Eerste vraag kan ik je geen antwoord op geven.
    Wel hoe ik de punctie ervaren heb en die viel mij alles mee!
    Ik keek er ontzettend tegen op maar weinig pijn tijdens gehad! 2x een soort morfine shot gekregen (1 voor links en 1 voor rechts).
    Wel is mij de pijn erna tegengevallen. Al las ik genoeg verhalen van meiden die erna eigenlijk bijna geen last hebben gehad.
    Ik heb een week pijn gehad met lopen en benen op tillen om sokken aan te doen of in bad te stappen.

Succes met wachten!!

3. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Nederland
    Haai Yviev,
    Ik kijk ook op tegen de eicelpunctie, het doet me alleen wel goed te weten dat het hooguit 10 minuten zal duren. En inderdaad de napijn hoor ik meerdere over.

Hoeveel Embryo's hebben zich bij je gevormd ? Hoelang na die eicelpunctie heb je een terug plaatsing gehad?

Sorry voor de overvloed aan vragen hoor !

4. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    In het ziekenhuis zagen ze constant 'maar' tussen de 6-10 follikels die groot genoeg waren. Bij de punctie hebben ze er 21 uitgehaald. Daarvan zijn er 19 geïnjecteerd. (Op zaterdag)
    2dagen (maandag) later kreeg ik bericht dat er 12 embryos waren onstaan.
    Ik zou op dinsdag de terugplaatsing hebben. Enkel bleek maandagmiddag uit de echo en bloedafname dat ik overstimulatie had en als ik zwanger zou raken van de tp dan zou dat verkeerd kunnen gaan. Dat risico wilde ze niet nemen dus helaas geen verse tp voor mij.
    Die vrijdag te horen gerkegen dat er 6 embryos in zijn gevroren.
    Mijn wachtcyclus is nu aangebroken. In mijn volgende cyclus gaan ze de evt cryo terugplaatsing doen.

5. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Nederland
    Woow wat een verhaal zeg !
    Jij hebt een portie geduld moeten neerleggen !

6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier werd ik pas na stoppen met utrogestan ongesteld, dus 16dpo, dit was met een verse terugplaatsing, na de 1e cryo terugplaatsing werd ik op 14 dpo netjes ongesteld, dus was wel fijn dat mn cyclus niet in de war geschopt werd door alle hormonen.. de 2e cryo was raak :)
    Bij mij viel de punctie echt heel erg mee, en er werden 18 eitjes weggehaald, waarvan 15 bevrucht, heb er nu nog 12 in de vriezer waar ik straks een beslissing over moet maken... (ook via donorzaad zwanger geraakt)
    Ik wil je heel veel succes wensen!!!

7. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Nederland
    al die afkortingen soms moet ik echt even goed nadenken of na gaan zoeken hoor haha ..
    vindt het wachten echt killing,

zeker omdat we de maand december moesten overslaan omdat we net een dag te laat waren met menstrueren, en waren alle plaatsen bezet :(

Dankje wel !

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh ja, wachten is idd killing!
    Heb ook 2 maanden rust gehad, verplicht... maar wilde ook echt niet met een ontstoken eileider zwanger raken, niet wetende dat de 2e cryo onze goude cryo zou zijn :) ik gun t iedereen! Dus jouw natuurlijk ook!!

yloon vindt dit leuk.
  9. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier ook weinig last van de punctie zelf, maar wel behoorlijk napijn, vooral dezelfde dag. Dag daarna alweer een stuk beter, maar het blijft wel even gevoelig zeg maar. Ik snap dat je er tegenop ziet en dat wachten is gewoon ontzettend #@&€, zeker als het voor je gevoel voor niks is of omdat het ziekenhuis geen plek heeft ofzo. Laat je bij het handje nemen, het komt goed met die punctie.

10. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik probeer het wachten te verzachten door erin te geloven dat alles een reden heeft. Wat de reden voor ons is dat wij hier doorheen moeten, geen idee?
    -Lesje nederigheid?
    -extra dankbaarheid als het wel lukt?
    - opbouw van nog meer liefde?
    - cursus geduld?

yloon vindt dit leuk.
  11. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Nederland
    Nou cursus geduld ben ik zeker weten voor geslaagd.
    Het is alleen zon "nare" bedoeling allemaal dat wachten, het is soms zo oneerlijk. zeker omdat er vrouwen zijn die niet zwanger willen worden en dat gewoon met 1x kijken naar een piemel het al zijn!

12. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ja hier vorige week 2 'oeps' zwangerschapsaankondigingen gehad... dan moet ik ook 5x slikken.
    Eigenlijk de laatste 4 zwangerschapsaankondigingen die we hebben gekregen waren oepsies...
    We zouden met de vrienden, waaronder het oeps-stel afspreken in feb. Maar dat heb ik verplaatst naar maart/april. Kan er ff niet naar kijken als wij nog geen zicht op iets positiefs hebben.
    De vrienden weten btw niet dat we bezig zijn.

13. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Nederland
    Ja oeps zwangerschappen zijn echt de pijnlijkste. :(
    Bij ons in de vriendengroep zijn er ook enkele zwanger, maar wel in het vaste groepje dus al die zwangerschap praat is echt akelig :(

Bij ons weten ze ook niet veel wel dat ik aan medicatie zit, maar dat is puur omdat ik niet drink en dan niet de vraag wil krijgen "oh heb je wat te vertellen".... Dus heb gezegd dat we wel weer in gesprek zijn maar niemand weet dat we daadwerkelijk weer gestart zijn !

14. Sannn0014

Sannn0014 Lid

28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Wat erg he. Zo'n grote wens. Hopelijk dat het bij ons ook snel gaat lukken ♡
    Begrijpelijk dat je die afspraak even verplaatst hebt. Ik sla de babyshower die ik volgende week heb ook over denk ik :(

Deel Deze Pagina