Wat te verwachten in het ziekenhuis na 1 jaar proberen.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Anja24, Jun 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anja24

Anja24 Bekend lid

Dec 9, 2007
    678
    0
    0
    woonbegeleidster
    nederland
    Hallo

Vriendlief en ik zijn nu in de 13 de ronde om te proberen zwanger te worden.
    Mijn vriend is twee keer getest: de eerste keer had hij een onsteking en de tweede keer was het al sterk verbeterd.
    Ik ben tweeenhalf jaar geleden gestopt met de pil en sindsdien regelmatig ongesteld.
    Sinds dec 2007 ben ik bezig met ovaluatie testen.

Wij worden wachten nog een cycles af en dan worden we doorverwezen.

Nu is mijn vraag als je voor het eerst in het ziekenhuis komt wat kan ik allemaal verwachten?

gr Anja24

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo,

Veel succes in het ziekenhuis. Er zijn al veel topics over dit onderwerp geschreven, dus lees vooral verder.

In ieder geval kan je verwachten dat je een bloedtest krijgt, om te kijken of je hormonen in orde zijn. En waarschijnlijk een (inwendige) echo, om te kijken of alles er op het eerste gezicht goed uitziet (baarmoeder, slijmvlies, twee eierstokken). Zo'n echo valt overigens enorm mee, het is even over een drempel heen voor jezelf, maar het doet geen pijn en meestal doen ze het licht ook deels uit (om het beeldscherm beter te zien), dus dat helpt.
    Daarna ligt het er een beetje aan wat er uit komt. Als je cyclus redelijk regelmatig is, en er uit je bloedtest en echo niets komt, is de kans groot dat ze je naar huis sturen voor nog een tijdje zelf proberen, zeker omdat jullie allebei nog jong zijn en de tweede test van je vriend wel goed was (toch?)

Als er iets mis is, ligt het er ook aan. Misschien krijg je extra hormonen (meestal eerst tabletjes) en regelmatig echo's.

Veel sterkte!

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Misschien willen ze toch nog een keer je vriend kijken of het stabiel is de kwaliteit zeg maar.En misschien willen ze jou eisprong controlerencdmv van om de paar dagen een echo.Als alles goed is kunnen ze meerdere dingen doen dat vershcilt per ziekenhuis en per gyn.De ene zal jullie weer naar huis sturen voor 6 maanden en het nog zelf laten proberen en een andere gyn zal jullie misschien gelijk behandelen met bv een iui behandeling

aangezien jullie jong zijn zullen ze niet gelijk alles uit de kast trekken, voor jullie vervelend maar zo werkt het gewoon.

Succes ermee en ik hoop dat het niet nodig meer is.

4. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    als eerst moest mijn man een potje zwemmers inleveren,en ik bloedprikken.

mijn uitslag was prima,van mijn man niet.

toen kwamen de rest van de onderzoeken,
    inwendige echo voor mij, en voor mijn man nog een echografie,bloedprikken,verschillende spermatesten.

het hangt er ook denk ik vanaf aan wie het eventueel zou liggen.

wij zijn ook jong maar ik merk dat niet in onze mm,we worden altijd snel geholpen ect.

succes met alles meid!

liefs mounia

Share This Page