wie wil er een konijntje?

Discussion in 'De lounge' started by fluitekruid, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben al enkele jaren een klein zwart dwergkonijntje in de woonkamer staan. Ze is zindelijk (heeft een konijnentoilet wat ze ook echt gebruikt). vroeger lieten we haar vaak los door de kamer lopen. maar sinds Thijs ook de woonkamervloer gebruikt en alles in zijn mond stopt wat hij tegenkomt durven we haar niet meer los te laten lopen. Af en toe laat ze namelijk wel eens een geurkeuteltje vallen om haar territorium af te bakenen. Haar kooi is haar domein maar als ze buiten haar kooi is, is ze hartstikke lief! Ze krijgt op dit moment niet de aandacht die ze verdient. Is er hier misschien iemand die voor haar wil zorgen? Je krijgt alle spulletjes erbij, grote binnenkooi, flesje, wc, en al het hooi/stro/eten wat we nog hebben. We hoeven er niks voor terug, we willen alleen maar dat ze de aandacht krijgt die ze verdient.
    Dus is er hier iemand die zich geroepen voelt om voor Mevrouw Konijn te zorgen? (ja zo heet ze echt, hihi)

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoi!
    Wij willen graag konijntjes, 2 dus;) En dan buiten, zijn nu bezig met een buitenverblijf. Kan ze buiten en met andere konijnen? En ook belangrijk: waar woon je? Als ik heel nederland door moet crossen zoek ik liever konijntjes in de buurt;)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Mijn dochter!

Maar ik heb besloten dat ik geen huisdieren wil. Als oplossing mag ze in schoolvakanties straks op dieren passen van andere kinderen. Ik vond het een super idee van mezelf (of mag ik dat niet zeggen ;) )

Ik hoop dat je iemand vind, succes

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    volgens mij mag een binnenkonijn niet naar buiten worden geplaatst..... kan zn dood worden

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Over het algemeen zijn konijnen heel sociaal dus koppelen zou moeten lukken, als je naar een opvang gaat met haar kun je daar ter plekke kijken met welk konijntje het klikt.
    En van binnen naar buiten kan vaak wel in de zomer, als het iets warmer wordt kan je dat best doen.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

nee dat is niet waar binnen konijn kan gerust een buitenkonijn worden. Je moet het alleen goed aan pakken: pas doen als het temperatuursverschil tussen binnen en buiten niet groot meer is. In de winter heb je gelijk: maar ik word ook niet graag bij -10 in de tuin gezet in mijn ondergoed :p.

Als je konijn na 1/2 mei buiten zet dan kan hij straks in de herfst winter buiten blijven omdat hij een dikke wintervacht zal krijgen.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

welja doe maar weg..... sorry maar daar had je aan moeten denken voor je een beest nam. zou zeggen.... hou in de gaten als ie losloopt waar die poept en ruim dat op. enm laat hem loslopen als je zoontje slaapt en de aandacht niet krijgen die hij verdient? ik heb drie kids en die krijgen ook allemaal evenveel en genoeg aandacht. ik doe mn oudste nu ook niet weg omdat de jongste er is en zij nog niet zindelijk is. misschien stomme vergelijking maar het gata om het principe. nee vind dat zo sneu voor een beestje om hem nu te dumpen. of doe hem dan idd naar buiten. dat kan heel goed ( alleen andersom niet) ik heb zelf een konijn gehad ( is van ouderdom overleden) ook toen ik al kinderen had. nooit geen probleem gehad van geen tijd

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit dus.
    Vind het eigenlijk ook wel een beetje zielig om nu een konijn wat je al enkele jaren hebt nu zomaar weg te doen!
    Dat zal dat arme beest leuk vinden...
    Misschien kun je eerst het probleem proberen op te lossen.
    Vind het een beetje overkomen van we zijn hem beu en dus doen we hem maar weg. 1 konijntje moet toch wel te doen zijn....
    Ik heb 4 kinderen en 2 katten.Druk maar ik wist waar ik aan begon...

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

wat een reacties weer !. bahbah

waar woon je ergens? als je in de buurt woont dan wil ik wel komen kijken of het 'klikt'

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    In de zomer kun je hem toch buiten laten lopen? Wij hebben al pas geleden een konijn van iemand overgenomen wat echt een schatje is maar soms dus wel is sproeit!! Of zijn urine stinkt dat kan ook. Dit doet hij alleen buiten de kooi en vliegt overal heen. Hierdoor mag hij niet binnen lopen als ik hem niet 100% in de gaten kan houden maar als oplossing mag hij minimaal 2x per dag buiten lopen. Toen het nog koud was heb ik een stukje in de woonkamer afgezet met een ren en kan zo ook prima spelen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de kindjes eventueel door een keuteltje ofzo stappen. Bonje konijnen zijn vaak lieve en sociale dieren, heel anders dan een buiten konijn. Ik hoop dat je snel een leuk baasje vind voor hem. Wij zijn nog steeds blij met ons konijntje ondanks zijn probleempjes :)

11. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

Jul 31, 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    roep het nu ook af hoor, maar waarom nou weer.....

12. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat en opmerkingen weer van twee dames. Een konijn hecht zich echt niet op die manier aan iemand als een hond of kat dat doet. Ik vind het juist super van TS dat ze een goed huisje voor haar konijn zoekt. Ze vraagt toch niet om jullie mening of wel? Blijf gewoon een keer ontopic het zijn altijd dezelfde!

TS, ik kan geen konijntje binnen houden maar er zijn vast een hoop lieve mensen die Mevrouw Konijn een huisje kunnen bieden! Succes meid!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja lekker :)

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ze is in ieder geval eerlijk! en zegt dat het beestje niet de aandacht verdient die hij eigenlijk hoort te krijgen... en daarvoor zoekt ze een oplossing prima toch??? ze had hem ook met kooi en al bij het dierenasiel voor kunnen zetten (hoevaak dat niet gebeurt) of hem kunnen verwaarlozen en hem zielig in hok laten 24/7..

meis ik hoop dat je snel een lief baasje vind voor je nijn.. heb er zelf al 3 ;)

konijntje kan half mei gewoon naar buiten hoor.. daarna bouwt het gewoon een vachtje op richting de winter en kan hij gewoon buiten blijven

ps: gelukkig zijn we niet allemaa zo perfect als sommige :p:D

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

ff off topic, maar meiden met een sproeiend konijn, waarom laat je hem niet castreren? Kost meestal rond de 40 euro. (bij mijn dierenarts dan)

On topic, goed dat je een huisje zoekt waar het konijntje meer aandacht krijgt :)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Offtopic. Niet aan gedacht, ga de dierenarts is bellen wat het hier kost. Hij rijdt ook wel is op zijn knuffel en de kindjes liggen helemaal dubbel. Heb maar gezegt dat hij dan aan het stoeien is haha :).

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

;)

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat rijen.. doet mijn gecastereerde ook nog hoor hahaha zit er gewoon ingebakken denk ik :)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja rijden blijven ze wel doen, alleen het sproeien stopt :) Wel prettig want dat stinkt verschrikkelijk :)
    De kosten liggen aan het gewicht van je konijn, een vlaamse reus heeft meer narcose nodig dan een dwerg :) Voor mijn middelgrote konijn heb ik 40 euro betaald.

20. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ben ik het mee eens, echter hecht een hond of kat ook weer makkelijk aan een nieuwe baas hoor.
    Maar ik verbaas me er altijd meer over hoe makkelijk mensen afstand kunnen doen van een huisdier, dus blijkbaar niet gehecht zijn.
    Maar goed, ik ben ook van het principe van: uit liefde loslaten. Als je al weet dat je je dier geen/ weinig aandacht gaat geven dan ben ik blij dat je een dier een 'beter' baasje gunt.

Share This Page