mischien een domme vraag maar wanneer zijn jullie de babykleertjes gaan wassen ik weet wel dat je geen wasverzachter moet gebruiken
Ik denk dat ik nogal afwijk van de gemiddelde zwangere vrouw wat dat betreft; ik had ze een week voor ik ben bevallen gewassen Echt net op tijd dus. Gewassen met neutral wasmiddel en wasverzachter. Maar al snel overgegaan op normaal wasmiddel. Kan prima. De kraamverzorgster zei zelfs dat het helemaal niet nodig was geweest om neutral te halen.
Gewoon wanneer jij er zin in hebt. Als ze schoon in de kast hangen of liggen blijft het toch schoon. Ik wil alles redelijk op tijd klaar hebben omdat ik vorige keer met gebroken vliezen in het ziekenhuis kwam en alles niet meer zelf kon doen. Ik gebruik gewoon wasmiddel maar geen wasverzachter.
dan ga ik het denk ik volgende week doen heb dan een week vakantie samen met mijn vriend denk dat ik me er ook prettiger bijvoel aangezien ik onder extra controle's sta bij de verloskundige
ik heb het bij de eerste twee rond de 34-35 weken gedaan. toevallig vandaag begonnen met het wassen van de maxicosi hoes en de kinderwagenbak hoes... dus volgende week ofzo de kleertjes... (ben nu 35 weken)
Ik heb het allemaal gewassen toen ik met verlof ging (met 36wkn) en alles gewassen met Neutral en zonder wasverzachter
azijn? Die ken ik nog niet. Verklaar je nader. Ik heb de kleertjes deze week gewassen. Nu nog de lakentjes, hoeslakens, boxkleden e.d Die heb ik bij mijn eerste ook gebruikt en gewassen in de kast gelegd, maar wil ze er toch nog even doorheen halen...
Wasverzachter wordt afgeraden omdat het huidje van een pasgeboren baby daar mogelijk niet tegen kan. Het kan zijn dat je kindje er uitslag van krijgt en dan moet je alles weer opnieuw wassen. Ik ben begonnen met kleertjes wassen toen ik 27 weken zwanger was (lekker op tijd) Ik deed het gewoon met Robijn wasmiddel zonder wasverzachter.
Op wasverzachter reageren idd heel vaak kindjes. Het beste is het zonder te wassen en na een paar maanden gewoon eens te kijken of je kleine er op reageert. Maar ik was eigenlijk sinds die tijd zonder wasverzachter. Soms met een scheutje azijn.
rond de 30 weken heb ik dat gedaan. eerst de felle kleuren en water met azijn voor de kleur vastheid en evt doorlopen. daarna alles kort op 30 graden gewassen met gewoon wasmiddel en aan de lijn laten drogen. hydrofielen in de droger gedaan, anders drogen ze niet goed af. was begonnen met strijken maar daar was ik al snel mee opgehouden strijk nu niets meer van de kleine anders duurt het zo lang voordat ze het weer aan kan. wasverzachter gebruik ik eigenlijk nooit en snap het nut er niet helemaal van. voor handoeken enz heb je niet echt nodig als je een droger hebt.
Ik heb de dekentjes (voor de wieg en ledikant) ook allemaal gewassen, en de lakentjes sowieso. Ik ben nu de knuffeltjes die we gekregen hebben aan het wassen. En daarna is de maxicosi, trappelzak van de kinderwagen en boxkleed aan de beurt. Dan ben ik klaar
Met 29 weken komen de meubels en met 35 weken ga ik nog een week op vakantie dus tussen de 29 en 35 weken wil ik alles klaar hebben.. Komt ook omdat ik de vorige keer met 36.6 wk bevallen ben en toen bijna alles nog in de wasmachine zat en mijn moeder alles gestreken en opgevouwen heeft..