Wij hebben twee katten en het gaat eigenlijk boven verwachting goed met onze zoon. Een van de katten komt niet veel in de kamer, die is erg op zichzelf, maar de ander is toch wel veel binnen en mijn zoontje vindt de katten helemaal geweldig. Ik hou het altijd in de gaten. De rode wil nog wel eens uit halen vanuit het niets, maar op de een of andere manier heeft ie mijn zoontje nog nooit gekrabd, terwijl die echt niet zachtzinnig is en wij het niet altijd voor kunnen zijn. Maar ze hebben eigenlijk allebei een hele hoge tolerantiegrens naar de kleine man die in mijn ogen veel te veel doen mag bij ze. Soms heb ik ook zoiets van nou, maai hem maar eens over zijn hand. Laat hem maar weten dat ie je met rust moet laten! Natuurlijk ben ik wel blij dat ze hem niet krabben, je leest toch ook wel minder leuke verhalen van halen midden in het gezicht enzo. Gewoon goed in de gaten houden en voor mij geld hetzelfde als met de hond, niet alleen met de beesten in de kamer, omdat mijn zoontje ze echt als een stuk speelgoed ziet. Als hij ze ziet lopen, gaat hij er achter aan. En die staart is wel erg leuk om te pakken. Zucht, arme Gizmo...
DAt is erg sneu voor het poesie en voor jullie. Maar ik kan het me wel voorstellen. Onze kat die Louise had gekrabt heeft het sinds die tijd nooit meer gedaan, maar Louise had haar ook 'in een hoekje' en de kat kon dus geen kant op. Maar als een beest constant uithaalt is het toch een ander verhaal.
Onze kat is ondertussen al ruim 10 jaar, dus die hadden we al voor de kinderen geboren waren. Het is een lieve goedzak, hij loopt gewoon weg als hij ergens geen zin in heeft (behalve buiten, daar is het nogal een vechtersbaas met andere katten). In de box hadden we eerst ballonnen gelegd, maar hij is niet gek, hij keek eerst of ze er in lagen en zodra ze eruit waren kroop hij er alsnog in. De eerste keer er uit gezet en duidelijk nee gezegd, de tweede keer nog duidelijker en de derde keer hebben we hem wat erg boos er uit gezet en sindsdien is hij er nooit meer in gegaan. Hij mag van ons verder wel overal komen, hij vind die kinderkamers niets, dus als hij boven slaapt, slaapt hij op zolder of in ons bed. Oh ja, en we leren de kinderen rustig met hem om te gaan, niet de kat opjagen, optillen ook niet, zachtjes te aaien etc.
hier hebben we een 6 tal katten en het gaat voortreffelijk met laetitia.. in het begin hebben we ze heel rustig laten wennen en nu gaan ze samen slapen.als de kleine in bed ligt ligt er minimaal 1 kat voor haar deur.. achter elkaar aan gaat echt super goed..
Wij hadden een kleine hobby cattery met Maine coons. Dat zijn hele lieve katten heel rustig karakter, dus ook enorme lief voor de kinderen. Alleen hebben wij in de loop van vorig jaar besloten om er mee te stoppen, wat overigs niks met de kindjes te maken had. Maar alle beestjes zijn geherplaatst bij familie en bekende gelukkig. Maar de katten waren hier super lief voor de kindjes, wel vonden ze de box erg interessant, maar ik had er een hele grote deken overheen liggen als wij niet thuis waren, of savonds boven waren. Als Evelien in de box lag dan kwamen ze er gewoon niet in, wel gingen ze voor de box liggen. Over het algemeen bleven de katten hier in de woonkamer, behalve tegen de tijd dat we een drachtige poes hadden die moest werpen gingen ze mee naar de slaapkamer, om daar in alle rust hun kittens te krijgen, en daar bleven ze dan ook de eerste 4 weken. voor de rest mochten de katten niet boven komen en al helemaal niet bij de kinderen op de kamers. De enige kat die we nu nog hebben is een American Curl, maar zij loopt eigenlijk altijd buiten, en komt 2x per dag miauwen bij de achterdeur voor een paar brokjes en daarna gaat ze er weer vandoor. Maar mijn ervaring met katten en kinderen is eigenlijk heel goed, Ze hebben nooit gekrabbelt naar de kindjes en of aan het blazen geweest, en tja staarten trekken was hier gewoon verboden.
hoi meiden, bedankt voor jullie reacties! wij hebben voor van de week een afspraak gemaakt om een kat te mogen bekijken, nu vraag ik mij alleen af waar ik het beste de kattenbak neer kan zetten i.v.m zoontje. waar hebben jullie hem neergezet zodat de kinderen er niet bij kunnen komen? alvast bedankt!
Wij hebben de kattenbakken, het eten/drinken en lekkere dikke kussens om op te slapen op zolder staan. Hier komt louise vrijwel nooit (tenzij ze me meehelpt met de was )