in mijn omgeving hoor ik dat ze de kinderwagen bak maar t/m maandje of 4/5 hebben gebruikt... Ik doe het zodra het ventje wat meer wilt dan platliggen...
Ik heb hem gisteren 1 dagje omgebouwd. Maar hij lag allebei de wandelingen snel te slapen. Ik heb hem dus weer terug gebouwd. Wel heb ik een handoekje onder het matras liggen zodat hij iets hoger met zijn hoofdje ligt. Is jou zoontje het al zat dan ?
Veel wagens worden te krap, en zijn niet lang genoeg. Maar de bugaboo wel. Ik zou, indien mogenlijk je kindje toch proberen tot 6 maanden in de kinderwagenbak te houden, is beter voor het ruggetje.
Hier pas met 8 a 9 maanden; was winter dus vond het heerlijk warm in de bak voor Lotte. Lotte is een behoorlijk nieuwsgierig meisje maar vond het nog prima. Eerste keren in de buggy vond ze maar niks; ze keek echt niet blij. Maar nu wel hoor! Winter of zomertijd maakt ook wel verschil denk ik welke keuze je maakt wanneer om te bouwen. Maar.... met de buggy is er ook sneller zon in het gezicht, de bak beschermt hier beter tegen. En ik vond de altijd beschikbare slaapplek ook echt ideaal; alhoewel ik moet zeggen dat ze in de buggy-ligstand ook heerlijk en lang kan slapen. Maar bakkie is dan beter voor kleinere kindjes, m.i.
Hier met 5 maanden al, ze wou echt niet meer liggen en sliep sowieso al nooit in de kinderwagen - ze is alleen maar aan het kijken. Ik moet wel zeggen dat ik hem sinds kort pas niet meer plat gebruik.
Ik heb het idee dat hij meer om zich heen wil kijken. In de maxi cosi vind hij het ook helemaal geweldig vandaar dat ik het mij af vroeg.. De buggyinzet kan toch ook helemaal plat?
De rug ligt niet helemaal plat. Ze liggen toch met de beentjes omhoog. Hebben wat minder vering. Ik zou ervoor kiezen om zoals ook geadviseerd word te wachten tot 6 maanden. Ze kunnen ook teveel prikkels krijgen. Mijn zoontje speelt ook veel in de wagen. Ik heb een wagenspanner van de hema hier speelt ie heel graag mee. En deze heb ik vastgemaakt aan de balijnen van de kap.
Ik zou een kindje van 4 maanden ook echt nog niet in de buggy-inzet leggen; m.i. is het voor de ontwikkeling en rug van de baby beter in de wiegenbak. Zelfde reactie eigenlijk als Linda. Hij kan dus inderdaad wel plat maar het lichaam ligt dan niet meer plat. De buggy is beter vanaf moment dat je kindje zelf kan zitten.
Met 7 maanden, daarvoor was de buggy- inzet echt nog te groot ondanks dat we een lange jongen hebben...
Wij bij 6 maanden ongeveer. Gewoon omdat hij er volgens ons echt aan toe was en graag het een en ander zag, in plaats van de wereld liggend onder een kap te bekijken!
Ik vond het juist zo prettig dat de wagenbak zo groot was en ze er een stuk langer in konden liggen dan onze zoon in de quinny! Ik zou hem zo lang mogelijk in d ebak leggen. De rugleuning kan nl niet plat. In de laatste ligstand liggen ze met de beentjes omhoog en het ruggetje ook schuin omhoog.
Wij hebben hem omgebouwd met ongeveer 5.5 maand.. Liggen vond ie niks meer en trok zichzelf omhoog aan de zijkant van de bak.. Dat vonden we iets te gevaarlijk Zelf zitten kan hij nog niet trouwens.. De wagen ligt wel 'plat' en alleen met wat drinken of een koekje zit hij in de zit stand (nog niet helemaal rechtop).. Hij is een stuk vrolijker sinds hij in de buggy zit.. Ik zou wel wachten tot ongeveer 6 mnd.. Is veel beter voor het ruggetje..
Ik zou ook echt zo lang mogelijk wachten. Het is erg slecht voor een kindje om in zit gezet te worden als ze nog niet zelf kunnen gaan zitten. Net als in een kinderstoel, wipstoel rechtop, en al helemaal in die stoeltjes voor op de grond waarin ze recht blijven zitten. Ik weet het: niet altijd te voorkomen, maar wel goed om zoveel mogelijk rekening mee te houden.
@ Iedereen, bedankt voor alle reacties.. Ik behoud dan nog ff de wagenbak.. Zal over een paar maandjes eens dit topic er weer bij roepen
Wij hebben het al wel met een maand of 4/5 gedaan. Nog wel in de platste stand. Zoonlief is namelijk erg groot, zelfs voor een bugaboo