eczeem kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Terra, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik ben op internet aan het zoeken naar kleertjes met wantjes eraan. En het valt me op dat het flink tegenvalt hoe weinig er eigenlijk is. Heb nu een slaapzakje gekocht waar wantjes aan zitten. (de lossen wantjes van de hema kan hij uitrekken)

Maar ik denk dat ik shirtjes zelf moet gaan naaien want ik kan gewoon nergens wat vinden.
    Meer mama's hier ervaring mee??

Groetjes Terra

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
  3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    die had ik idd ook ontdekt ;)

maar geduld heb ik niet zo goed, haha. vandaar ervaringen gevraagd :D

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    kan je mischien niet het net zo doen als die wandjes van de winter. dus met zo'n touwtje en dan door ze shirtje heen.

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    dat lijkt me wel een onwijs geklooi, elke slaapbeurt een wantje met touwtje door zijn shirt heen frommelen. maar is het proberen waard natuurlijk :)

moeten de touwtjes wel zo kort zijn dat hij ze niet af kan doen, daar gaat het om.

6. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    *Klittenband met plakstrip tussen de mouwtjes en de wantjes doen, zo kun je de wantjes nog loshalen.

* Op de bovenkant van een shirtje met langere mouwen [die je eigenlijk op zou moeten rollen omdat ze te lang zijn] een stukje stof stikken wat je over de handjes heen naar de onderkant van de mouw terug kunt slaan. Dus langs de onderrand en de zijkanten stikken, zeg maar. Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is;)

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Kindje bij mij op me werk had via het ziekenhuis een anti krab romper gehad.. kan je stuk over de handen vouwen, maar ook weg halen..

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier deden we in het begin sokjes over zijn handjes, werkte prima!

9. geluk

geluk Nieuw lid

28 feb 2008
    1
    0
    0
    Onze zoon had veel last van eczeem. Via de huisarts een recept gekregen voor een dermasilk verbandpak, o.a. drie rompertjes, met afneembare handbescherming. Daar overheen konden zijn gewone kleren. Werkte perfect! Naast dat hij niet meer kon krabben verminderde de stof van de rompers ook de jeuk.
    Rompers kosten wel wat maar wij kregen het vergoed via de zorgverzekering.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Waarom stik je eigenlijk niet van die krabwandjes aan reguliere kleertjes?
    eventueel laat je de bovenkant of anderkant open dan klapje het wandje zo over de handjes.
    (beetje net als die handschoenen (voor volwassenen) die normaal gesproken vinger handschoenen zijn maar waar je wanten van kan maken op die manier)

11. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    vologens mij kan je bij de apotheek ook dit soort dingen aanvragen.Zij weten vast wel waar je dit kan kopen!

Deel Deze Pagina