hoe voelden jullie je tussen wk 37-42

Discussie in 'De bevalling' gestart door Belindada, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Hallo dames,

Hoe voelden jullie je de laatste weken?

Ik voel me vooral erg moe en beetje zwakjes ondanks ik goed eet.

Als ik krampen/voorweeen heb dan gaat dat meestal samen met zweten en een beetje koorts wat dan later weer weg trekt. Ik herken dat gevoel van als ik ik last heb van me darmen en naar de wc moet. Hebben jullie dit ook?

Verder voel ik me de ene dag beter dan de andere....mag denk echt niet klagen want er zijn vrouwen met zware BMI e.d. maar soms voel ik me zo ellendig dat als ik denk als ik nu een kind moet baren dan lukt dat me nooit:(

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Uhhh, mag ik hier vloeken....? ;)

Serieus: ik voelde me moe, misselijk, log, kortademig, maarzuurderig.... Niet lekker dus, wat was ik het zwanger zijn zat zeg.

Maarrrr gelukkig waren alle kwaaltjes onmiddellijk weg na de bevalling en voelde ik weer kiplekker :)

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Tot een week of 38 voelde ik me best nog goed maar de afgelopen weken heb ik veel last gehad van vocht in handen en benen waar ik dan 's nachts wakker van wordt...:(
    De bloeddruk blijft gelukkig wel goed dus verder niets om je zorgen om te maken.
    Maar de kwaaltjes nemen nu wel snel toe en ik ben het ook helemaal zat!!! (40+ weken).

We moeten gewoon nog heeeel even volhouden! ;)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Moe en gepijnigd, ik heb twee keer zware bi gehad.

De eerste keer vond ik het ook heerlijk, ik genoot heel erg van die laatste weken ondanks mijn logheid en pijn.
    De tweede keer was zwaarder, het was heet en ik moest ook voor mjn oudste zorgen. Voelde me zo schuldig naar hem toe! Gelukkig sprong mijn moeder bij en toen ik echt niet meer kon begon de bevalling :)

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Dit klinkt ook ongeveer hoe ik me voelde. Met 42 weken is mijn dochter geboren en alle klachten waren weer verdwenen. Nou ja, moeheid nog wel even aangehouden door 2.5 liter bloedverlies, maar verder was alles weer prima.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Week 34 tot en met 41,2 waren de beste uit mijn hele zwangerschap!!! Ik was wel wat langzaam, maar verder geen noemenswaardige problemen. En ik was niet meer misselijk, kon weer wat eten en kon weer voorzichtig wat dingen doen... Ben nog steeds dankbaar voor die weken :)

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben onverwachts ingeleid met 38.1 maar daarvoor had ik echt nergens last van zijn 1,5week voor ik bevallen ben nog 6 uur Frankrijk ingereden voor een vakantie van 4 dagen met heel de familie :)

8. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ben nu voor de derde keer zwanger, bij beide vorige zwangerschappen voelde ik me prima! Merkte wel dat de conditie slechter was (trappen op naar zolder gaan me normaal prima af, maar stond tegen het einde toch echt merkbaar te hijgen! :D). Maar helemaal geen echte klachten eigenlijk. Was het ook op het eind nog helemaal niet beu.
    Hoop dat het dit keer weer zo verloopt.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Tot week 42 voelde me super wel wat sneller buiten adem maar voor de rest niks te klagen. En dan heb ik ook nog eens overgewicht heel erg hahaha ik wilde eerder de baby zien dan dat ik er genoeg van had.

10. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Klaar met zwanger zijn... Het waren 39 hele mooie weken en heb genoten van dat kleintje die in mijn buik aan het trappelen was en het hartje luisteren is toch wel het mooiste geluid wat ik ooit heb gehoord, maar ik ben moe slaap maar 2 a 3 uurtjes per nacht, maagzuur, buikpijn en na 3 stappen lopen moet ik zitten omdat ik dan zulke harde buiken krijg ik geen stap meer kan doen.

daarnaast zijn we gewoon heel benieuwd naar onze kleine knul en zijn we er ook helemaal klaar voor! Van mij mag die vandaag komen! ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

voelde me super goed...behlave savonds...maagzuur...maarja goed was t overzien...

de avond van de bevalling ha dik nog niet eens gegeten...had energie voor 10! :D...honger kwam pas de volgende ochtend, in de tussentijd wa shet gevuld met adrealine en al die andere stoffen die zo'n kleintje opwekt :D:D

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    bejaard....

Rammelende botten (BI), benauwd, snel buiten adem, incontinent en alles kostte te veel moeite... de simpele dingen en ondanks dat ik dood-op was, wilde ik 's-avonds niet naar bed, want slapen kon ik toch niet.... en de nachten waren drama.... *pijn*....

Bij dochter maakte ik ook nog bijna de 42 weken vol... en de "bejaardensex" hielp ook niets om het op te wekken... :p

Enige voordeel van dit "bejaard" zijn... is dat het einde in zicht is, en je weet dat het de "laatste loodjes" zijn.....

kijk nu alweer uit (NOT!!!) naar die loodjes... want deze middelbare dame (qua zwangerschapsweken) is nu alweer aardig bejaard aan t worden.... en laten mijn kindjes, nu net niet even aan "mantelzorg" doen... :D

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    DOOD :) ik heb de laatste weken meer dood dan levend in bed gelegen (had erge BI en heb 41 weken overgegeven )

14. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik voelde me vooral erg ONGEDULDIG! :p:p
    Verder voelde ik me lichamelijk prima.

15. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel me niet echt fantastisch! Maar denk dat de meeste dat wel hebben als je overtijd gaat..

Ben ontzettend moe, slaap al maanden slecht. Heb aan het einde van de dag ontzettende last van mijn BI en altijd pijn in mijn rug.

Maargoed, we mogen niet klagen want er groeit een heel mooi klein beebje in mijn buik.(ben niet altijd positief hoor ;) ) En het huilen ben ik ook beu, stomme hormonsters! :D

Ga straks naar het ziekenhuis voor extra controle en ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Iedereen hier succes met de laadste loodjes!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik voelde me op de bekende kwalen na prima. Was het geestelijk vooral zat, wilde haar zo graag zien en weer mezelf kunnen zijn.

Toen ik er een avond helemaal doorheen zat van vermoeidheid...tja toen begon de bevalling.

17. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Doodmoe. Ik slaap al maanden zó slecht, dat ik echt op ben nu.
    Maargoed, na de geboorte zal ik niet méer (wel beter) gaan slapen, dus ik maak me geen illusies ;).

18. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Eerste weken verlof super moe; alsof die werkstress er nog ff uitmoest.
    Nu morgen 39 weken en er met momenten helemaal klaar mee.
    Slaap ook al maanden slecht, maagzuur nu ook overdag en 's avonds, steken in mn vagina, lage buikkrampen, pijn aan onderrug en inderdaad een zeer slechte conditie (snel buiten adem en benauwd)
    Emotioneel zeer scherp; moet al huilen als mn vriend belt dat ie een uurtje later thuis is van zijn werk.
    Ik hoop zo dat ik snel ga bevallen......

19. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    @ Angie4you:

Wij lopen precies gelijk en ik voel me ook precies zoals jij het omschrijft.
    Ben het zo beu!
    Die baby mag er voor mijn part over 1 minuut al mee beginnen want pffft ik voel me rot.
    Word al helemaal doodsmoe als ik me bedenk dat het ook nog tot 42 weken kan duren...
    Leuk die voorweeën enzo die wel pijnlijk zijn maar volgens de vk (niet gevoelt) nog echt niets zullen doen,nou lekker dan!

20. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik durf het haast niet op te schrijven maar ik voel me dus nog goed.
    Ja wel eerder moe, en af en toe last van me buik.
    Maar ik mag echt niet klagen.
    Alleen wil ik de kleine wel dolgraag zien word nu toch wel benieuwd.

Dikke kuffel voor alle meiden met zwangerschaps klachten.

Deel Deze Pagina