Even voor de mensen die in Duitsland zwanger zijn.. Krijgen jullie ook zoveel echo's?? Ik heb er inmiddels al 5 gehad en krijg er waarschijnlijk nog eentje. De eerste was met 6 weken om de zwangerschap te bevestigen, toen met 10 weken kreeg ik nog de "standaard" echo. Toen kon ze nog niet zo goed zien hoe ver ik precies was (hoofdomtrek zei het ene, lengte weer wat anders), dus met 14 weken kreeg ik nog een extra echo. Toen dus de standaardecho met 20 weken en de standaard groeiecho heb ik net vanmorgen gehad. Nu zei ze vanmorgen dat ze nog wel een echo maakt over 4 weken, om zeker te zijn dat de baby goed groeit (hij werd misschien wat aan de grote kant) en niet té groot is. Nou lijkt me dit voor Nederlandse begrippen een beetje overdreven, maar is dit normaal in Duitsland? Zijn ze hier gewoon zo gemakkelijk daarmee? Alles wordt ook gewoon vergoed en ze hebben het ook gewoon in de FA praktijk, dus het gaat ook heel snel. Ik krijg nu ook elke 2 weken een CTG van een half uur... Boring... Maar goed, hoe is dat bij jullie?
jahoor is normaal hier. je hebt wel standaard 3 echos rond de 12 wk groeiecho dan de 2o wk en idd rond 30 voor groei. maar als ze het nodig vinden krijg je meer. ik heb hier ook nog elk bezoek een gehad. een ervan moet i kwel zelf betalen an nemen ze watm eer tijd ed. koste dan 32 euro zit omdat we het toen zelf wilden. nu ben ik laats weer geweest en had het idee dat de kleine rechtop in me buik stond dus zij nou dan kijken we toch ff. en jahoor mijn idee werd bevestigd met weer een echo. volgend keer krijg ik ook de 30 wk. en als ze dan idd iets op te merken hebe over groei of ligging dan volgen er meer. bij mijn eerste kwam ik hier met 6 mnd zwanger en heb toen ook elke keer gehad maar was toen nog ned verz en dus voor duitse begrippen privat. dus toen maakte ze ook elke keer puur voor het geld volgens mij hahaha. net als elke keer een half uur ctg vanaf 28 wk zwnagerschap dat hoort er hier bij en in ned krijg je dat alleen als ze vermoedens hebben dat er iets niet klopt. en heel vaak bloedprikken doen ze in ned alleen in het begin nou ben hier al zovaak lekgeprikt.
Haha, grappig om te horen! Bloedprikken doen ze hier inderdaad ook wel vaak ja. Nog niet iedere keer, maar zeker om de keer. Al wel 4 keer geloof ik. Ik vind het wel prettig en het is natuurlijk heerlijk om je kindje zo vaak te zien! Ik heb ook het idee dat ze niet zo moeilijk doen over extra echo's of onderzoeken. Alles gebeurd gewoon als het ook maar een klein beetje nodig is, zonder daar moeilijk over te doen. Wel fijn! Trouwens wel onwijs vervelend dat je na de 40 weken elke 2 DAGEN! een CTG moet maken... Betekend dus elke 2 dagen 20 minuten naar het ZH heen en weer fietsen. Lekker stelletje Weer lekker Duits, die controle op alles.
Echo,s en andere onderzoeken krijg je hier idd veel meer en makkelijker als in Nl. Ik moet zeggen dat ik er erg blij om ben dat ze hier meer zorg bieden voor moeder en kind, goed mischien is het een en ander wat overdreven maar toch beter een keer te veel dan een keer te weinig kijken Zelf heb ik ook 5 echo,s gehad die vergoed werden en dan nog 3 waar wij voor betaald hebben.
Hier in NL is de zwangerenzorg gewoon erg summier... Wees blij dat je in Duitsland zit (ook in la France schijnt het fantastisch te zijn trouwens (van horen en zeggen)).
Jep, ben ik dan ook blij om Het enige is de kraamzorg, die heb je dan weer in Nederland en daarin valt Duitsland dan weer minder hoog uit. Maar ach, ik vind het al lang best!
lol ik hen met 8 met 10 met 14 met 21 weken gewoon echo gehad hier in NL hoor. krijg er nog iig 2 .. maar misschien heeft dit te maken met het extra in de gaten houden. maar wat jij vraagt is voor mij ook best normaal hier maar ja weet niet beter of heb ik het gewoon weg getroffen
kraamzorg krijg ik dus weer wel hihi. is een proef hier loopt nog tot dec en laat ik nou uitgerekend zijn in okt. het ziekenhuis betaald het deel van de verz en ik gewoon eigen bijdrage wt in ned ook normal is dus zon 3,50 euro per uur. ben dr wel blij mee de vorige keer had ik het ook dit omdat ik dus nog ned verz was. enn u dus door die proef. komt omdat ik in de euregio zit en daar hebbe nze zelfs al duitsers opgelied tot kraamhulp erg prettig dus.
Oh wat gaaf zeg, kraamzorg in Duitsland! Hier helaas geen proef wat dat betreft. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ik heerlijk 3 dagen in het ZH blijf. Ik wil de U2 toch eigenlijk wel daar laten doen, dan hoef ik niet meteen met de baby op pad naar een kinderarts. Ik hoop dat het ook na 2 dagen al kan, maar daar ben ik nog niet achter.
bij ons was de u2 op de derde of 4e dag licht er aan hoe je het bekijkt hihi. ze is op een donderdag geboren. en de zondag nog ff gecheckt en konden we erna naar huis dat was dan de u2.