Wie heeft er ervaring met het Kid-sit meerijplankje met stoeltje (of met de Twoo van bugaboo). Ziet er wel handig uit, maar ik vraag me af of een kindje van net 2 jaar hier comfortabel op kan zitten (en op wil blijven zitten). Graag hoor ik jullie ervaringen.
ik heb een twoo en het is een geweldig ding. Mijn zoontje is in aug 3 geworden en zit er (bij lange stukken) op. Het rijdt natuurlijk wel wat zwaarder, maar hij zit lekker.
ik heb dit bij mijn bugaboo. Mijn dochter zit er vanaf 18 maanden op (nu 21 maanden). Ik ben eigenlijk verbaasd hoe goed het gaat. Pas 1 keer wilde ze er bij het winkelen niet op zitten. De rest van de tijd zit ze als een prinsesje (trots, om zich heen kijkend en het liefst zwaaiend naar iedereen). Mensen spreken me ook vaak aan in de stad, omdat ze verbaasd zijn dat er nog een dochter achterop zit. Dochter is trouwens relatief klein (nu zo'n 84 cm) maar ze zit er goed op. Natuurlijk is zo'n krukje niet comfortabel om er uren op te zitten, maar voor een aantal winkels te bezoeken vind ik het ideaal.
Hou er wel rekening mee dat bij de nieuwe meerijplankjes van de Bugaboo de Twoo er niet meer op past.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn dochter niet op een staplank blijft staan (daar is ze gewoon nog te jong voor). Zitten op de twoo doet ze wel.
Ik heb het twoo stoeltje. En vind het echt een ideaal ding. Nu zit ze er niet meer op maar toen mijn zoontje net geboren was durfde ik haar nog niet "los" te laten lopen. Voor het plankje had ze toen ze net 2 was nog niet voldoende evenwicht. Ik zette mijn dochtertje wel vast met een tuigje (van prenatal) die ik aan de wagenbak bevestigd had. Zo kon ze er niet vanaf stappen of achterover vallen.
Mijn zoontje is straks net 2 als de 2e geboren wordt. Ben een beetje in twijfel of een plankje met eventueel zitje wat voor hem is. Hij is erg ondernemend en ik vermoed dat hij er daarom echt niet op wil blijven staan. Wat vreemd dat de Twoo niet op de nieuwe bugaboo plankjes past. Is de Twoo nu al weer uit de handel? Weet iemand hier de reden van? Komt dat door de komst van de universele Kid-Sit?
Hier ook een zeer ondernemend mannetje, met leeftijdsverschil van 21 maanden. Maar zitten blijft hij 9 van de 10 keer wel. Nu hij 2,5 is geweest vind hij t vaak fijner om te lopen, maar ook dan kan ie gerust op t zitje zitten als ik dat wil.
Bugaboo heeft een nieuw plankje ontwikkeld die ook achter de bee gaat dus die buis op de bovenkant waar de twoo op geklikt wordt is komen te vervallen. De twoo is van een andere fabrikant als het Bugaboo plankje dus of ze moeten iets nieuws bedenken voor het nieuwe plankje, maar denk niet dat ze dat zullen doen omdat de kidssit nu bijna overal op past.