Qua veiligheid wel oké?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daan04, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
  2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben geen expert... Maar volgens mij kun je je kindje hier gewoon veilig in laten slapen hoor! Ik bedoel, er kan toch gewoon frisse lucht in en zo?
    Nogmaals ik weet het niet zeker... Maar heb geen idee waarom dit niet zou kunnen.
    De bak van een kinderwagen is toch ook dicht aan de zijkanten.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tja ze raden het af, omdat de zijkanten dicht zijn. Maar persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt, zolang je er geen deksel op doet.

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee, de deksel zat er niet meer bij :p.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het er met de kraamhulp over gehad, hun mogen niet adviseren om kindjes te laten slapen in de kinderwagenbak omdat deze helemaal dicht is rondom maar ze vond het zelf onzin een kleine baby kan toch nog niet draaien dus op zich is er geen of weinig gevaar..

6. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zag er zelf ook geen gevaar in inderdaad. En dit is natuulijk materiaal en dat is een kinderwagenbak weer niet, dus dit zal altijd meer ademen dan de kinderwagenbak, toch?;)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

onze wieg is ook dicht en ik vind dat juist prettig, geen tocht en lekker beschut.
    als het goed is draait die kleine niet gelijk de hele wieg rond , dus komt prima in orde hoor.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mooi wiegje :) ! Ik zou ook denken dat het wel kan omdat het materiaal natuurlijk is en daardoor in elk geval niet helemaal afgesloten is... Maar ook ik ben geen expert ;)

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik weet niets van veiligheid, maar wat een superleuk wiegje!

10. Alita

Alita Niet meer actief

Hij is wel erg diep vindt ik persoonlijk...dat zou ik wel weer eng vinden omdat het zo dicht zit..
    Maar als jij je er goed bij voelt is het toch goed...echt over de veiligheid durf ik niks te zeggen...alleen het eerste wat ik dacht was...erg diep in dicht...

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Super leuk wiegje!
    Veiligheid durf ik ook niks over te zeggen.

12. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi wiegje!
    Omdat het helemaal gesloten is wordt geadviseerd om neit te gebruiken. Maar zo lang baby nog niet kan draaien niks mis mee volgens mij. Als je het langer wilt gaan gebruiken zou ik er even mee oppassen. sommige mensen hebben hun kindjes nog 6 maanden in het wiegje liggen. Dan kunnen ze wel al draaien. Zo gauw het gedraai en gerommel begint zou ik er persoonlijk mee stoppen. Mocht hij/zij er ivm plaatsgebrek niet eerder uit zijn gegroeid.
    Verder genieten van je mooie wiegje!

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Prachtige wieg! Wij hebben zelf een Leander hangwieg gebruikt en deze is ook afgesloten. Vanaf dat onze kleine man begon te draaien, hebben we hem eruit gehaald. Dit zodat hij niet met zijn gezichtje tegen de bekleding kon komen te zitten...

Wat mij meer zorgen zou baren is dat ze enorm laag lijkt, deze wieg. Ik zou m'n kind er niet uit getild krijgen, denk ik...:)

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wat een leuk wiegje! Niks mis mee hoor. Volgens mij wordt het alleen gevaarlijk als de baby met zijn mondje tegen de zijkant komt en dan niet door kan ademen.
    Maar dat duurt vaak een behoorlijke poos voordat ze zover draaien kunnen.
    Ik heb een spijlenwiegje wat ik bewust onbekleed laat en daar krijg ik ook allerlei 'commentaar' op, als de baby gelijk met z'n hoofd tegen de spijlen gaat bonken....
    Gewoon goed opletten en straks lekker genieten van je mooie wieg!

15. misa

misa Niet meer actief

Het heeft volgens mij te maken met dat het kindje kan gaan draaien en schuiven. Als hij dan tegen de rand aan komt te liggen, kan het verstikkend zijn. Maar volgens mij is dat vaak zo bij wiegjes en wat dacht je van kinderwagenbakken. Gewoon doen wat goed voelt hoor!!

16. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Dit staat op de website van stichting wiegedood:

Om te voorkomen dat uitgeademde lucht met afnemend zuurstofgehalte blijft hangen, waardoor een baby (vooral in buik- of zijligging) kan versuffen en het bewustzijn verliezen, moet vanaf de slaapplek zijdelingse ventilatie mogelijk zijn. Gebruik dus geen wieg of bedje met geheel gesloten wanden. Ook kinderwagenbak met dichte wanden is binnenshuis af te raden voor langere slaapperioden en niet geschikt als vaste slaapplaats. Laat bij incidenteel doorslapen in de kinderwagen in huis in elk geval de kap omlaag.

Maar het gaat dus vooral om de buik- en zijligging, dus volgens mij kan je het kindje er nog prima in leggen als het op zijn rug slaapt.
    Wij hebben zelf een ledikant dat onderaan helemaal dicht is en bovenaan spijlen heeft, dus als het matras naar beneden moet, gaat de baby ook naar een ander bedje.

17. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Als het echt zo onveilig is, waar maken/verkopen ze die dingen dan?!

Mij lijkt het wiegje gewoon veilig, hoor. Erg mooi wiegje trouwens!

18. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Tja, niet alles wat verkocht wordt is nu eenmaal altijd goed/veilig...
    Er zijn vaak wel minimumeisen waaraan een product moet voldoen maar daarom kunnen er nog wel (kleine) gevaren schuilen aan het product.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

Kun je nagaan hoe verschillend erover gepraat wordt, mijn kraamhulp zei juist dat het makkelijk kon...

bdw wel een super leuk wiegje!!

20. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Superleuk wiegje! Wij hebben een Leander hangwieg voor de eerste maanden, zou inderdaad overstappen op een ledikantje als je kleine kan draaien.

Deel Deze Pagina