Vraagje: Onze dochter sliep in de winter vaak tot een uur of 7, maar wij hebben in haar kamer shutters hangen en die verduisteren de kamer echt niet goed. Voor de avond en overdag maakt het helemaal niet uit maar de wordt nu echt elke ochtend om 05:45 - 06:00 wakker en gaat eigenlijk niet meer slapen....(ze is iets meer dan 7 maanden), maar als ik haar dan rond een uur of 7 de fles geef en ik laat hij nog even bij me liggen is ze toch echt wel moe en valt ze weer in slaap. Ik heb echt een idee dat het gewoon te licht is 's ochtends op haar kamer. Als de zon namelijk op komt schijnt hij op haar raam dus het is echt heeeeel licht. Zou verduistering toch helpen als ze bv even wakker wordt om 6 uu en het is donker dat ze misschien nog in slaapt valt naar een aantal minuten. Hoe donker is het bij jullie ??
Wij hadden dat probleem ook met Eva Afgelopen winter sliep ze uit tot 8 uur of zelfs later en sinds de lente begonnen is is ze rond 7 uur wakker Wij hebben extra lamellen opgehangen maar het heeft niet veel geholpen Ik denk dat het gewoon te maken heeft met ouder worden en een ander ritme krijgen eigenlijk Maar het is het proberen waard toch? Werkt het niet, werkt het niet
Ja het heeft ook te maken met een ritme, maar het probleem is dat ik echt zie dat ze nog moe is....en 05:45 is wel echt heel vroeg voor zo'n kleintje (en voor ons !) en het is niet van de honger want dat heeft ze niet..... vroeg opstaan is echt geen probleem maar deze tijd is gewoon een beetje heeeeel vroeg.... Maar ik probeer het maar met een deken en dan zie ik het wel....
Hier ook hetZelfde. Eerst sliepen ze tot 8 uur. Nu zijn ze standaard om 7 uur wakker. Ik denk zelf een combi vAn licht en biologische klok.
de bio klok doet ook veel natuurlijk, maar als het met de deken werkt om een uur te rekken dan zou je kunnen overwegen om geld te stoppen in iets verduisterends.( scheeld ook meteen voor de warmte)
ja, het rekken is ook maar voor een uurtje of zo...7 uur is prima.....tja als het niet anders is dan is dat maar zo, maar wil het toch maar proberen. Vorige week was het was slechter weer namelijk en toen was het in de ochtend niet zo heel licht omdat de zon niet scheen. Dan slaapt ze tot 07:00/07:30.......