Zwanger worden na keizersnede en overleden zoontje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxmamaxx2016, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hallo,

In Januari 2016 ben ik bevallen (uiteindelijk keizersnede) van een prachtig zoontje na een probleemloze zwangerschap van 41 weken.. tijdens de bevalling heeft mijn mannetje zuurstofgebrek gehad en heeft dit niet overleefd. hij is na 2 dagen overleden.. Erg onverwachts en een hele verdrietige en moeilijke situatie. :(

Het klinkt misschien allemaal erg snel maar onze kinderwens is zo ontzettend sterk we kunnen gewoon niet wachten op een volgende zwangerschap.. hij zal nooit vervangen kunnen worden we missen hem vreselijk maar de kinderwens is nu alleen maar sterker geworden.

Ik zoek eigenlijk ervaringen of mensen die ook snel na een keizersnede zwanger zijn geworden, hoe is deze zwangerschap verlopen? ;)

liefs..

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Geen ervaring met snel zwanger worden na een ks.
    Maar wens je heel veel sterkte en kracht toe.
    Volgens je gevoel en laat jullie wens niet beïnvloeden door wat een ander zegt.
    Hopelijk mag je lichamelijk snel weer aan een nieuwe zwangerschap beginnen.

3. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Allereerst heel veel sterkte..wat ongelooflijk verdrietig zeg!!:(

Snap dat jullie meteen weer zwanger willen worden. Heeft jullie gyn er nog iets over gezegd?
    In 2012 ben ik bevallen van mijn zoon door middel van een keizersnede en mij werd toen echt aangeraden minstens 1 jaar te wachten met opnieuw zwanger worden.. Misschien dat het per gynaecoloog verschilt wat aangeraden wordt..

Maar snap dat dat in jullie situatie wel héél erg lastig is. Sterkte hoor!

4. xxmamaxx2016

Ja onze gyn heeft een half jaar aangeraden.. ze weet hoe moeilijk we dit vinden dus we gaan nu nog een gesprek plannen..
    een volgende kindje word sowieso met 37/38 weken gehaald met een geplande keizersnede.. dus weeën ga ik niet meer krijgen.. dat kan wel gevaarlijk zijn voor de wond.. maar de zs opzich is niet het gevaarlijke stuk..ik ging dus wat rondkijken op internet en lees veel verhalen van meidendie na 2/3 maanden weer zwanger zijn.. en dat dit prima verloopt.. vandaar mijn vraag.. ga natuurlijk geen impulsieve beslissingen nemen en zeker niet zonder toestemming van onze gyn..

5. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hoop dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!
    Je leest wel vaak dat je na een miskraam of na een bevalling erg vruchtbaar bent.
    Heb zelf een vroege miskraam gehad en was na 3 maanden zwanger van mijn zoon..

Sterkte de komende tijd!

6. xxmamaxx2016

Wat fijn dat je zo snel erna weer zwanger was!

Ik hoop inderdaad dat het bij ons snel mag maar dan moet het uiteraard ook lukken.. het vertrouwen in mijn eigen lichaam is weg want die heeft me totaal in de steek gelaten tijdens de bevalling, heb geluk dat ik er nog ben.

x

7. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Gecondoleerd met het verlies van je zoontje.

Ik heb vorig jaar een spoedkeizersnede gehad, mij werd toen ook geadviseerd een jaar te wachten op een volgende zwangerschap. Ik denk dat je het ook best zelf zou voelen of het al zou kunnen. Ik snap je gevoel als geen ander dat je het liefst vandaag ipv morgen zwanger zou worden, maar ik zou die 6 maanden zeker nog wachten. Als het allemaal nog niet voldoende geheeld is, kan de wond/het litteken ook gaan scheuren tijdens het groeien van de baarmoeder en dan ben je nog veel verder van huis. Ik voel nu, na bijna een jaar, als ik een plotselinge beweging maak het af en toe nog steeds branden van binnen, al is het maar een paar seconde. Ik zou echt nog even wachten als ik jou was, hoe moeilijk ook!

Sterkte!

8. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik had ook nog in je andere topic gereageerd:

Gecondoleerd met het verlies van je zoontje.

Ik heb vorig jaar een spoedkeizersnede gehad, mij werd toen ook geadviseerd een jaar te wachten op een volgende zwangerschap. Ik denk dat je het ook best zelf zou voelen of het al zou kunnen. Ik snap je gevoel als geen ander dat je het liefst vandaag ipv morgen zwanger zou worden, maar ik zou die 6 maanden zeker nog wachten. Als het allemaal nog niet voldoende geheeld is, kan de wond/het litteken ook gaan scheuren tijdens het groeien van de baarmoeder en dan ben je nog veel verder van huis. Ik voel nu, na bijna een jaar, als ik een plotselinge beweging maak het af en toe nog steeds branden van binnen, al is het maar een paar seconde. Ik zou echt nog even wachten als ik jou was, hoe moeilijk ook!

Sterkte!

9. xxmamaxx2016

Hey,

Inmiddels contact met de gyn gehad en ze heeft ons groen licht gegeven, we hebben echt 100% haar zegen en begreep ons volkomen. Ze hoopte snel een bericht te krijgen met leuk nieuws.

we hebben dus besloten om er voor te gaan :)

10. Faithful

Faithful Niet meer actief

Allereerst ook nog gecondoleerd, tegelijkertijd fijn dat je dit bericht van de gynaecoloog hebt gehad! Zelf ook keizersnede gehad, maar niet kort daarna weer zwanger dus daar geen ervaring mee. Maar belangrijkste is denk ik toch luisteren naar je lichaam. Succes en wie weet binnenkort een positieve test!

11. xxmamaxx2016

Dankjewel.. vind het fijn een positieve reactie te ontvangen :)

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    gecondoleerd met het verlies van jullie zoon.
    Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee
    Wil je heel veel geluk wensen en dat het maar snel raak mag zijn

13. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    #13 Pechvogol, 30 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
    Wat een verdrietig verhaal zeg.
    Na het verliezen van ons zoontje 11 dagen na de geboorte (prematuur/dysmatuur) werd ons aangeraden een jaar niet zwanger te worden. Ik wist meteen dat ik dat niet ging trekken, ik was verdorie moeder, maar geen kind om vast te houden!
    Ik ben er eens goed voor gaan zitten met de gynaecoloog en die zei letterlijk: 'natuurlijk is een jaar wachten beter dan een half jaar. Maar een half jaar is beter dan 4 maanden. Drie maanden zou ik zeker niet adviseren.' Risico loop je met name op het moment dat de weeën beginnen, dan is er verhoogde kans op complicaties (scheuren litteken). Maar als dat betekent dat het een geplande ks wordt, prima (de eerste ks is goed bevallen)!

Wat mij ook is uitgelegd is dat het herstel van de ks heel erg afhangt van het lichaam. Na een jaar gaat een litteken niet méér herstellen. Maar dan kan het nog steeds een slecht hersteld litteken zijn. Terwijl een ander litteken na een half jaar al niet meer verder kan herstellen en in principe in orde is voor een zs. Daarom wordt een jaar geadviseerd, daarna gebeurt er sowieso niks meer. Maar er zijn genoeg vrouwen die na méér dan een jaar na ks opnieuw zwanger werden en waar het helemaal fout ging met het litteken. Dus er is geen pijl op te trekken. Ook wel logisch, in principe is er een ballon opengesneden en dichtgenaaid. Een ballon!!

In mijn hoofd was het dus duidelijk en 4 maanden na de keizersnede probeerden we het. Wat denk je? Zwanger. Helaas is dit met 7 weken misgegaan. Eén menstruatie afgewacht en er toch weer voor gegaan.
    In januari (dus 8 maanden na ks) wederom een positieve test en nu dus 15 weken zwanger. Hoe het af gaat lopen is natuurlijk de grote vraag. Gezien mijn medische aandoening verwacht ik eerlijk gezegd niet 40 weken te halen (ik streef naar 32 weken met daarbij het gewicht van 32 weken voor het kindje).
    Dus ik kan je nog geen positief verhaal vertellen.
    Heel veel succes!

14. xxmamaxx2016

Pechvogel:
    wat erg zeg dat jij ook je kindje bent verloren, en ik begrijp dus precies wat jij beschrijft.. ons adviseerde ze eerst een half jaartje.. maar ik trok dat echt niet.. daarna hadden we met haar afgesproken 4 maanden. Maar ik werd zo obsessief dat dit ook niet goed is. Gister dus contact opgenomen en ze zei letterlijk: je loopt geen gevaar tijdens de zwangerschap, alleen zal deze wat zwaarder zijn (ik draag het met alle liefde hoe zwaar ook) en natuurlijk bevallen is dan van de baan. Maar dat zou ik sowieso al niet meer hoeven.. dus ze wenste me veel succes.. ze staat er echt voor de 100% achter.
    ik hoorde veel verhalen van wond scheuren hier, baarmoeder scheuren daar.. tja die kans is er ALTIJD na een keizersnede.. wat jij dus ook al zegt.
    Wat fijn dat je zwanger bent! Ik hoop echt dat alles goed zal gaan, probeer er een beetje van te genieten. Kan me voorstellen dat het geen makkelijke zs is.

Meisje1977:
    Bedankt voor je lieve berichtje.

15. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Heel makkelijk is het niet nee, maar ik probeer echt elke zs los van elkaar te zien, met bijbehorende risico's maar zeker ook kansen!
    Ik heb trouwens nav de ks wel een indicatie gekregen voor natuurlijke bevalling de volgende keer. Dus tenzij er tijdens de zs iets gebeurt, ga ik gewoon bevallen.

Dat de zs zwaarder zou worden is mij niet verteld en ervaar ik op dit moment ook niet zo. Ik ben natuurlijk ook nog niet zo ver. Mijn gyn wilde vooral dat ik de tijd nam om opnieuw zwanger te worden voor het mentale gedeelte, niet het fysieke. Dat ik ons verhaal wel zou verwerken (of iig een start maken).

16. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heey meid lees dat je groen licht hebt! Heel veel succes en sterkte! Ik weet als geen ander dat het verlangen na het overlijden van een kindje enorm is!!! Het zal een hele moeilijke zwangerschap zijn!

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hebt groen licht van de gyn, dus volg je gevoel! Ons was aangeraden om 6 maanden te wachten, maar net als bij pechvogol ging dit meer om het mentale deel van het fysieke deel. En wie verwerkt zoiets binnen 6 maanden? Niet veel mensen denk ik... Ik kon het echt niet meer houden, dus na 4 maanden was ik weer zwanger. Het was idd geen leuke zwangerschap, maar niet zwaarder (fysiek) dan die van de jongste die jaren later werd geboren. Die wens is zo sterk, dat was voor mij allesbepalend. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie! Met een gezond babytje na 9 maanden in je armen.

18. xxmamaxx2016

Hoi allemaal,

Super fijn om al die verhalen te horen..ik had eerder een topic voorbij zien komen en degene die dus 3mnd na haar ks zwanger was werd volledig afgebrand! Ik dirfde het bijna niet te plaatsen.
    Als het goed is word ik vandaag ongesteld en dan kunnen we beginnen met de eerste ronde.. heel spannend.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat hebben jullie veel meegemaakt! Gefeliciteerd met jullie zoontje, hij heeft jullie vader en moeder gemaakt! Maar wat verdrietig dat hij niet bij jullie mocht blijven... Jullie gyn is echt een super arts zo te lezen dat jullie nu al steun krijgen bij een nieuwe zwangerschap, vaak hoor je bij een keizersnee dat je wat langer moet wachten, veel geluk gewenst voor de toekomst.

20. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik heb het topic niet gelezen hoor, maar ik denk dat de reden van het afbranden is dat er dan tegen doktersadvies wordt ingegaan ten koste van je eigen leven. Een baarmoederruptuur kan namelijk levensgevaarlijk zijn. En als het tijdens de zwangerschap gebeurt ook voor je kindje, want die is dan ineens zijn veilige huisje kwijt. Jij hebt gelukkig groen licht gekregen. Ik denk dat de reacties daarom anders zijn. Heel veel succes met zwanger worden. Hopelijk lukt het snel en kun je er een klein beetje van genieten!

En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zoontje en helaas gecondoleerd met het enorm grote verlies!

Deel Deze Pagina