vijfde ziekte??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Storm, Feb 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Hoi dames,

is dit de uitslag die past bij de vijfde ziekte? Mijn zoontje heeft hierbij ook koorts, en klaagt over zere voeten en wil niet eten.
    Ik twijfel omdat hij ook weer de longen uit zijn lijf hoest (hij was net weer beter).
    Gisteravond had hij ineens deze uitslag. Vandaag was het nog weer roder. Het zit op beide wangen en nu ook in zijn hals en nek.
    Iemand een idee??

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Geen idee maar zijn het geen warmte bultjes of koortsuitslag?
    Is hij alert en drinkt hij?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Zou ook het begin van hand- mond- en voetziekte kunnen zijn. Geen blaasjes op zijn voeten te zien?

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Roodvonk? Ziet zijn tong eruit als een framboos?
    Zijn het bultjes of rode niet wegdrukbare puntjes? Dat laatste heeft onze dochter twee keer gehad na het overgeven. Bleek de druk op haar hoofd ineens erg groot te zijn. Schrok me rot.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Het zijn echt kleine bultjes. Tong ziet er normaal uit en ook geen plekken op zijn voeten.
    Heb hem net getempt, omdat hij ineens gigantisch ging gloeien. Hij zit nu op 40,2. Heb hem paracetamol gegeven en een dunnere pyjama aangedaan.
    Hij eet niet, maar drinkt wel en is ook wel aanspreekbaar.
    Van maandag op dinsdagnacht is hij flink aan het spoken geweest, maar dinsdag leek hij eerst wel weer opgeknapt. Wel hoesten, maar praatjes voor tien.
    's Avonds ineens die bultjes en 's nachts weer aan het spoken. Vanmorgen was het eerst ook weer prima, leken de bultjes ook zo goed als weer weg, maar vanmiddag zaten ze er weer, veel vuriger dan gisteravond. Vanmiddag heeft hij nog een tijd geslapen.

Zal wel gewoon een flinke verkoudheid zijn. Hij klinkt ook wat benauwd. Zie het nog even aan. Als hij morgenvroeg nog zo is, bel ik gewoon de HA.
    Ik heb net gegoogled op de vijfde ziekte, maar die uitslag is nog veel roder, dus zal het wel niet zijn.

6. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Wat zielig voor je zoontje. Ik zal gewoon morgen langs de ha gaan. Sterkte!

7. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    En? Had hij vandaag nog uitslag?

8. Storm

Storm Niet meer actief

Een beetje nog, maar niet meer zo vurig als gisteren. De koorts is weg, hij hoest alleen nog wat. Dus wat het geweest is? In elk geval niet de vijfde ziekte, denk ik. ;)

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Misschien reactie op het virus.
    Onze dochter kreeg altijd uitslag op haar romp als ze iets te pakken had.

Share This Page